ویزای استارتاپ + قوانین و شرایط جدید کشورهای مختلف

35
ویزای استارتاپ چیست؟

ویزای استارتاپ یکی از برنامه‌های مهاجرتی کشورهای مختلف است که از طریق آن می‌توانید یک بیزینس با حمایت مالی و قانونی کشور مقصد راه‌اندازی کنید و از مزایای اقامت در آن کشور بهره‌مند شوید. در این مقاله در مورد ویزای استارتاپ و شرایط آن صحبت می‌کنیم.

ویزای استارتاپ

ویزای استارتاپ در واقع نوعی مجوز برای اقامت شغلی موقت است. این ویزا به افراد کمک می‌کند تا ایده تجاری خود را در سطح بین المللی توسعه دهند. هدف کشورها از ارائه ویزای استارتاپ، جذب استعداد و سرمایه‌های کشورهای دیگر است تا ظرفیت اقتصاد خود را گسترش دهند. البته افرادی که به دنبال ویزای استارتاپ هستند نیز از مزایای مالی و حمایت‌کننده این کشورها در زمینه تجاری خود بهره‌مند می‌شوند.

ویزای استارتاپ برای دو طرف ارائه‌دهنده و دریافت‌کننده سودآور است. فرد گیرنده ویزا می‌تواند ایده تجاری و حوزه کاری خود را گسترش دهد و با سرمایه‌گذاران و مشتریان متنوع از سراسر دنیا ارتباط برقرار کنند که این مساله در کشور ارائه دهنده ویزای استارتاپ، فرصت‌های شغلی فراوانی ایجاد می‌کند و از نرخ بیکاری آن کشور می‌کاهد.

خرید ویزای استارتاپ

خرید ویزای استارتاپ

دریافت ویزای استارتاپ از طریق خرید یک استارتاپ، یک راه سریع برای گرفتن اقامت و مهاجرت است. کسب و کارهای مختلفی وجود دارد که می‌توانید با توجه به علاقه، تخصص، تجربه کاری، درآمد و توانایی خود انتخاب کنید و در کشور مقصد فعالیت خود را آغاز کنید. خرید استارتاپ یک کار تخصصی است و باید اطلاعات دقیق و کاملی از نظر نیاز بازار کشور مقصد، امکانات شهر مورد نظر، میزان درآمد بیزینس مورد نظر در کشور مقصد و بسیاری دیگر از موارد مهم را به دست آورید تا بتوانید انتخاب درستی داشته باشید.

همان طور که سرمایه‌گذاری در کشورهایی نظیر کانادا و آمریکا می‌تواند سودآور باشد و زندگی شما را متحول کند، اگر از راه درست و با اطلاعات غلط اقدام به خرید استارتاپ کنید، ممکن است به تجربه‌ای تلخ منجر شود و سرمایه زیادی را از دست بدهید.

کلینیک زیبایی، رستوران و فست فود، خدمات کامپیوتری، کارواش، کافی شاپ، پمپ بنزین، فروشگاه لباس و غیره بیزینس‌هایی هستند که می‌توانید در کشور مقصد راه‌اندازی کنید و با ایجاد فرصت شغلی از مزایای حمایتی دولت بهره‌مند شوید.

مزایای ویزای استارتاپ

مزایای ویزای استارتاپ

همان‌طور که پیشتر گفتیم، ویزای استارتاپ موقعیت بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاران و افراد بااستعداد در حوزه‌های مختلف است که بتوانند ایده‌های خود را در کشور مقصد به اجرا برسانند. هدف کشورها جذب سرمایه و استعداد کشورهای دیگر است تا در جهت رشد و پویایی اقتصاد آن‌ها حرکت کنند. گیرنده ویزای استارتاپ نیز از مزایای بسیاری از جمله موارد زیر بهره‌مند می‎شود:

با دریافت ویزای استارتاپ می‌توانید از حمایت‌های مالی و قانونی دولت بهره‌مند شوید که توسعه بیزینس را راحت‌تر می‌کند.

با این ویزا به سرمایه‌گذاران و بازارهای بزرگ دسترسی پیدا خواهید کرد که می‌تواند هزینه‌های خلاقیت و نوآوری در بیزینس را تامین کند.

از طریق ویزای استارتاپ می‌توانید اقامت یک کشور پیشرفته با امکانات رفاهی عالی را به دست آورید تا خود و خانواده‌اتان زندگی بهتری داشته باشید.

معایب ویزای استارتاپ

مزایای ویزای استارتاپ افراد زیادی را به پیگیری و اخذ آن ترغیب می‌کند. اما نکات مهم و شاید معایبی نیز در این طرح وجود دارد که ممکن است دغدغه شما نیز باشد.

از آن جا که یک بیزینس را در کشور خارجی راه‌اندازی می‌کنید باید بتوانید آن را از راه دور نیز مدیریت کنید. اگر اداره بیزینس از راه دور برایتان مشکل است، باید به فاصله کشور مقصد نسبت به کشور مبدا توجه کنید.

امکان اخذ ویزای همراه برای خانواده با استفاده از ویزای استارتاپ وجود دارد. اما اگر نتوانید با خانواده مهاجرت کنید، ممکن است دور شدن از آن‌ها به دغدغه‌ای جدی‌ تبدیل شود.

اگر کانادا را برای مقصد استارتاپ خود انتخاب می‌کنید، باید به این نکته توجه کنید که اگر درخواست ویزای استارتاپ را برای 5 نفر ارسال کرده‌اید، در صورتی که حتی یک نفر نتواند ویزا دریافت کند، درخواست سایر افراد نیز لغو خواهد شد.

هزینه‌ها مشکل دیگر ویزای استارتاپ است. تهیه مبلغ سرمایه‌گذاری در استارتاپ و دریافت ویزا معمولا هزینه‌های بالایی دارند. هزینه زندگی در کشور مقصد و اثبات تمکن مالی کافی نیز از دیگر مسائلی است که هزینه‌های دریافت این ویزا را بسیار افزایش می‌دهد.

شرایط و قوانین ویزای استارتاپ

شرایط و قوانین ویزای استارتاپ

اگر تصمیم دارید ویزای استارتاپ را دریافت کنید، لازم است شرایط آن را بدانید و مطابق با آن چه قانون این ویزا انتظار دارد، مدارک خود را تکمیل کنید.

نامه حمایت یک مرکز سرمایه‌گذاری

یک مرکز سرمایه‌گذاری معتبر باید ایده تجاری و بیزینس شما را تایید کرده و مورد حمایت مالی خود قرار دهد و این موضوع در نامه‌ای رسمی اعلام شود. تا شما بتوانید نامه را در پرونده درخواست خود ارائه کنید.

مدرک زبان انگلیسی

باید در یک آزمون سنجش مهارت زبان انگلیسی شرکت کنید و مدرک قبولی خود را دریافت کرده و ضمیمه پرونده خود کنید. البته می‌توانید به زبان دیگری که زبان رسمی کشور مقصد باشد نیز مدرک داشته باشید.

حق رای متقاضی ویزای استارتاپ

فردی که درخواست ویزای استارتاپ را ارائه می‌کند باید در بیزینس مورد نظر حداقل 10 درصد حق رای داشته باشد. در واقع باید مالکیت خود در بیزینس را اثبات کند.

تامین هزینه‌ها

اثبات تمکن مالی اقامت در کشور مقصد مورد بسیار مهمی در اخذ ویزاست. اگر نتوانید منبع درآمد قانونی و شفاف ارائه کنید و یا افسر پرونده از تمکن مالی شما اطمینان نیابد، ممکن است در اخذ ویزا به مشکل بربخورید.

بهترین کشورها برای دریافت ویزای استارتاپ

ایده‌های تجاری و ایجاد فرصت شغلی کشورهای بسیاری را به ارائه ویزای استارتاپ تشویق کرده است. کشورهای بسیاری در دنیا وجود دارند که به دنبال استعدادها و نوآوری‌های کشورهای دیگر هستند. کانادا، آمریکا، اتریش، هنگ کنگ، دانمارک، فرانسه، ایتالیا، ژاپن، هلند، پرتغال، استرالیا، نیوزلند، ایرلند، سنگاپور، کره جنوبی، تایوان، امارات و اسپانیا از کشورهای ارائه دهنده ویزای استارتاپ هستند.

اینکه کدام کشور برای دریافت این ویزا بهتر است، تا حد زیادی به بودجه و سرمایه شما بستگی دارد. با توجه هزینه‌ای که می‌توانید تامین کنید، کشورهای مختلفی وجود دارند. کشورهای حوزه خلیج فارس نظیر امارات تا آمریکا با هزینه‌های دلاری و فاصله زیادی که نسبت به ایران دارد.

برای انتخاب کشور مقصد، باید به معیارهای مختلف در زمینه شغلی و زندگی شخصی توجه کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

قطعا هزینه‌ها معیار مهمی برای انتخاب کشور مقصد است. هزینه‌های زندگی، هزینه‌های دریافت ویزا و هزینه‌های بیزینس با توجه به کشور مقصد بسیار متفاوت خواهند بود.

امکانات زندگی و توسعه علمی بیزینس نیز معیار تعیین کننده‌ای است که باید به خوبی در مورد آن تحقیق کنید تا انتخاب آگاهانه‌تری داشته باشید.

زبان کشور مقصد و امکان برقراری ارتباط با مردم و سرمایه‌گذاران آن کشور نیز نکته‌ای است که باید آن را در نظر داشته باشید. چرا که بیزینس شما در در آن کشور حضور خواهد داشت و بخشی از فعالیت شغلی و حتی زندگی شما به شرایط اجتماعی این کشور بستگی دارد.

ویزای استارتاپ آمریکا

ویزای استارتاپ آمریکا به دلیل مالیات کم، هزینه‌های زندگی پایین و فرصت‌های فراوان اقتصادی در این کشور محبوبیت بالایی دارد. به راحتی می‌توانید با یک بیزینس کوچک یا تازه تاسیس ویزای استارتاپ آمریکا را دریافت کنید که در ابتدا هزینه زیادی برای سرمایه‌گذاری لازم ندارد و همچنین مورد حمایت دولت نیز خواهد بود تا بتواند رشد کند و فرصت‌های شغلی برای ساکنان آمریکا فراهم کند.

با دریافت این ویزا، امکان اقامت 30 ماهه در این کشور پیدا می‌کنید. این مدت قایل تمدید است و می‌توانید ویزای 5 ساله و حتی گرین کارت نیز دریافت کنید.

آمریکا در زمینه ویزای استارتاپ نسبت به سایر کشورها ضعیف‌تر عمل کرده است. اما از آن جا که آمریکا قوی‌ترین اقتصاد دنیا را دارد، متقاضیان بسیاری برای دریافت ویزا و اقامت این کشور وجود دارد و افراد ترجیح می‌دهند ایده‌های تجاری خود را در این کشور عملی کنند.

ویزای استارتاپ کانادا

ویزای استارتاپ کانادا

کانادا ویزای استارتاپ خود را به کارآفرینان مهاجر ارائه می‌کند تا ایده‌های نوآورانه و خلاقیت‌های خود را به کشور کانادا بیاورند و ضمن توسعه بیزینس خود، به رشد اقتصاد کانادا کمک کنند و فرصت‌های شغلی برای ساکنان این کشور ایجاد کنند. ویزای استارتاپ کانادا قوانین و شرایطی دارد که باید آن‌ها را در نظر بگیرید.

ایده تجاری نوآورانه، نامه حمایت یک نهاد سرمایه‌گذاری، سرمایه کافی برای راه‌اندازی بیزینس در کشور مقصد، تمکن مالی برای اقامت در کشور مقصد و مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی شرایط اساسی دریافت ویزای استارتاپ کانادا هستند.

مدت زمانی که برای دریافت ویزای استارتاپ کانادا باید در انتظار باشید، تقریبا 18 ماه است. این مدت از زمان ارسال درخواست حمایت مالی به یک مرکز سرمایه‌گذاری شروع شده و تا زمان صدور ویزا ادامه می‌یابد.

نمونه طرح استارتاپ کانادا

استارتاپ ژاندار کاردیان که صاحبان آن سام یانگ و سونگ هو چو هستند، در سال 2017 بیزینس خود را در تورنتوی کانادا تاسیس کردند و 11 تا 50 نفر تعداد اعضای این بیزینس است. ایده این بیزینس مربوط به کارهای ساختمانی و تخمین بار وارد شده بر ساختمان است که بسیار مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار گرفت و سرمایه آن به 13.7 میلیون دلار رسید.

سخن پایانی

ویزای استارتاپ یا کارآفرینی موجب گسترش و توسعه جهانی بیزینس شما می‌شود و اعتبار برند شما در میان کشورهای دنیا افزایش می‌یابد. در نتیجه درآمد شما نیز افزایش می‌یابد. این ویزا امکان توسعه و پیشرفت را به راحتی برای شما فراهم می‌کند. کشورهای مختلفی این ویزا ارائه می‌دهند که می‌توانید با تحقیق کامل در خصوص مزایا و معایب طرح‌های آن‌ها، کشور مقصد را انتخاب کرده و پروسه صدور ویزا را آغاز کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها