ثبت شرکت در کانادا

31
ثبت شرکت در کانادا

ثبت شرکت در کانادا


مهاجرت به کانادا از طریق ثبت شرکت

یکی از راه‌های منحصربه‌فرد برای مهاجرت به کانادا، اقدام از طریق ویزای ICT کانادا می‌باشد. مخفف ICT به معنای انتقال درون شرکتی است. این روش مهاجرتی جز زیرگروه‌های برنامه‌ی جابجایی بین‌المللی IMP کانادا قرار می‌گیرد. بر اساس برنامه انتقال درون شرکتی کانادا، کسب و کارهای بین‌المللی که دارای یک شرکت مادر، شعبه‌ها، شرکت‌های فرعی یا وابسته در کانادا هستند، مجاز به انتقال کارکنان کلیدی خود از خارج کانادا به کانادا با استفاده از ویزای ICT می‌باشند. به عبارت دیگر، می‌توانند با درخواست ویزای ICT یا به اصطلاح انتقال بین شرکتی، کارکنان مهم خود را به کانادا منتقل کنند. در صورتی که در یک شرکت بین‌المللی مشغول به کار هستید و سمت یا وظیفه‌ای کلیدی دارید، ویزای انتقال درون شرکتی کانادا می‌تواند مسیر مناسبی برای مهاجرت به کانادا از طریق ثبت شرکت برایتان فراهم آورد.

ثبت شرکت در کانادا چیست؟

ویزای ثبت شرکت در کانادا (ICT) یک نوع مجوز کار موقت در کانادا است که به شرکت‌های بین‌المللی اختصاص دارد و در آن شرکت‌ها باید در خارج از مرزهای کانادا فعالیت داشته و همچنین دفتری در کانادا تأسیس کرده باشند. این نوع ویزا به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا با انتقال برخی از کارکنان دارای مهارت‌ و کارآزموده به شعبه یا دفتر کانادایی خود، کسب و کار خود را در کانادا گسترش دهند.

شرایط اقدام برای ویزای  ثبت شرکت در کانادا  کانادا چگونه است؟ هر شرکت بین‌المللی که بتواند اثبات کند انتقال نیروی کار به داخل کانادا تأثیر مثبتی بر کیفیت خدماتش به مشتریان کانادایی دارد، می‌تواند برای اخذ این ویزا اقدام کند.

آیا ثبت شرکت در کانادا به نفع کانادایی‌هاست؟ بله، این تحرک نهایتاً منجر به بهبود شرایط زندگی و سودآوری برای جامعه محلی کانادا خواهد شد.

مزایای استفاده از برنامه ICT (ثبت شرکت در کانادا)

  • استفاده از ویزای کار ICT با عدم نیاز به مجوز LMIA
  • کاهش مدت زمان پروسه درخواست ویزای کار ICT
  • فرآیند صدور ویزای کار ICT با بهره‌گیری از برنامه Global Skills Strategy به سرعت انجام می‌شود
  • امکان همراهی اعضای خانواده با دارنده ویزای کار ICT
  • عدم نیاز به مهارت بالا در زبان
  • امکان تبدیل ویزای انتقال درون شرکتی کانادا به اقامت دائم در کانادا

شرایط لازم برای اخذ ویزای ICT (ثبت شرکت در کانادا)

برای اخذ ویزای کار درون شرکتی کانادا، هم کارمندان شرکت خارجی و هم خود شرکت‌ها می‌بایست شرایط و قوانین مشخصی را رعایت کنند. در صورتی که یکی از طرفین شرایط انتقال درون شرکتی کانادا را رعایت نکند، امکان صدور ویزای کار ICT (ثبت شرکت در کانادا) برای کارمندان خارجی وجود ندارد.

ثبت شرکت در کانادا 
شرایط و قوانین ویزای ICT کانادا

شرایط اخذ ویزای ICT (ثبت شرکت در کانادا) برای کارکنان شرکت‌ها

  • کارکنان مورد نظر برای ویزای کار ICT (ثبت شرکت در کانادا) باید حداقل یک سال سابقه کار تمام وقت در شرکت خارجی را در سه سال گذشته داشته باشند.
  • کارکنان انتقالی باید برای انجام همان کاری که در کشور خود انجام می‌دادند، به دفتر کانادایی اعزام شوند.

عنوان شغلی که کارکنان در کانادا انجام می‌دهند، باید زیرمجموعه‌ی یکی از سه دسته زیر باشد:

  1. مدیر اجرایی (Executive): فردی که مدیریت کلی شرکت یا بخش مهمی از آن را بر عهده دارد.
  2. مدیر ارشد (Senior Manager): فردی که مدیریت یک بخش کلان از شرکت را به عهده دارد و نظارت بر دیگر مدیران و کارمندان انجام می‌دهد.
  3. نیروی کار متخصص (Specialized Knowledge): کارکنی که دانش تخصصی درباره‌ی محصولات یا خدمات شرکت یا دارای تخصص بالا در زمینه‌ی فرآیندها و ساختارهای شرکتی است.

شرایط اخذ ویزای ICT (ثبت شرکت در کانادا) برای شرکت‌ها

  • آدرس دقیق دفتر کار شرکت در کانادا باید ارائه شود. در موارد استثنایی مانند شرکت‌های نوپای، مکان موقتی برای دفتر کار معرفی می‌شود.
  • شرکتی که قصد دارد در کانادا فعالیت کسب و کاری را آغاز کند، باید برنامه‌ای متعهدانه و قابل دفاع برای فعالیت‌های خود در کانادا ارائه دهد (بیزینس پلن).
  • شرکت باید توانایی مالی برای راه‌اندازی و پیشبرد کسب و کار در کانادا و پرداخت دستمزد به کارکنان را داشته باشد.
  • در صورتی که شرکت قصد دارد مدیران ارشد خود را به کانادا انتقال دهد، باید نشان دهد که فعالیت‌های شرکت در کانادا به حدی گسترده خواهد بود که نیاز به مدیریت در سطح اجرایی باشد.

در مورد ارسال کارکنان متخصص به کانادا، شرکت باید اثبات کند که :

  1. نیروی کار متخصص تأثیر مستقیم بر فعالیت‌های تجاری خود در کانادا دارد.
  2. همچنین فعالیت‌های او تحت نظر مدیر کانادایی شرکت خواهد بود.

معرفی انواع ویزای کار ICT (ثبت شرکت در کانادا)

همان‌طور که در بخش قبلی درباره شرایط ویزای کار ICT (ثبت شرکت در کانادا) توضیح داده شد، سه دسته اصلی افراد می‌توانند برای اخذ ویزای کار درون شرکتی کانادا (ICT) اقدام کنند، که بر اساس این دسته‌بندی، سه نوع ویزای کار ICT وجود دارد. این نوع ویزا به مدیران اجرایی امکان مهاجرت به کانادا از طریق برنامه ICT را می‌دهد. این سه نوع ویزا از نوع ویزای اقامت موقت کانادا هستند و دارای یک روند مشابه برای اخذ می‌باشند:

  1. ویزای کار مدیران اجرایی:

افرادی که مدیریت شرکت یا بخش کلان یا واحد تابعه‌ای از شرکت را بر عهده دارند، می‌توانند برای این نوع ویزا اقدام کنند. این افراد تحت نظارت مستقیم مدیران سطوح بالاتر یا هیئت مدیره یا حتی سهامداران شرکت قرار دارند.

  1. ویزای کار مدیران ارشد:

افرادی که مدیریت شرکت یا بخش داخلی مدیریتی را به عهده دارند و نظارت بر کار دیگر مدیران و سرپرستان را انجام می‌دهند، می‌توانند برای این نوع ویزا اقدام کنند.

  1. ویزای کار نیروهای متخصص:

افرادی که در زمینه‌ی محصولات یا خدمات شرکت که در آن کار می‌کنند دانش تخصصی داشته و اطلاعات مختصری از محصولات یا خدمات شرکت و کاربرد آن در بازارهای بین‌المللی دارند، می‌توانند برای این نوع ویزا اقدام کنند.

ویزای کار ICT
انواع ویزای کار ICT

مدارک مورد نیاز برای ویزای کار انتقال درون شرکتی ICT

برای اخذ ویزای کار انتقال درون شرکتی ICT (ثبت شرکت در کانادا)، مدارک زیر مورد نیاز است:

  • مدارکی که نشان دهند کارکنان انتقالی در خارج از کانادا در استخدام شرکت بین‌المللی قرار دارند و قصد دارند به دفتر کانادایی آن منتقل شوند.
  • اسنادی که نشان دهند فرد انتقالی حداقل یک سال تمام‌ وقت در بازه‌ سه سال قبل از اقدام برای اخذ ویزای ICT، در همان شرکت کار کرده است. این کار باید در همان سمتی باشد که قرار است در کانادا انجام شود. این اسناد می‌تواند شامل فیش حقوقی یا قرارداد باشد.
  • خلاصه‌ای از وضعیت و توصیف وظایف فرد انتقالی در موقعیت اجرایی یا مدیریتی. این سند شامل موقعیت کاری، عنوان شغلی، جایگاه در سازمان و شرح وظایف او در کشور مبدأ و نیز برای موقعیت آتی در کانادا است.
  • در صورتی که نیروی انتقالی نیازمند دانش تخصصی است، مدارکی که نشان دهند فرد دارای این دانش تخصصی است.
  • سندی توصیفی که نشان دهد ارتباط ملموسی میان فعالیت‌های شرکت در کشور مبدأ و دفتر کانادایی یا همکاران در کانادا وجود دارد.
  • دعوتنامه از شرکت کانادایی که فرد به دفتر آن منتقل می‌شود.
  • طرح تجاری دقیق که توضیح دهد چگونه فرد انتقالی در کانادا فعالیت خواهد کرد و چگونه این فعالیت‌ها به توسعه کسب‌وکار شرکت کمک خواهد کرد.

شرکت‌های استارتاپی در برنامه ICT (ثبت شرکت در کانادا)

کانادا از طریق برنامه انتقال درون شرکتی یا به عبارت دیگر ICT، به شرکت‌های خارج از کشور امکان تاسیس و راه‌اندازی یک شرکت استارتاپی در کانادا را فراهم کرده است.

استارتاپ چیست؟

استارتاپ به کسب و کارهایی اطلاق می‌شود که کمتر از یک سال در کانادا تأسیس شده‌اند. در مقایسه با شرکت‌های معمولی کانادایی که از برنامه ICT (ثبت شرکت در کانادا) استفاده می‌کنند، شرکت‌های استارتاپی نیاز به شرط “در حال انجام فعالیت تجاری” ندارند. این شرکت‌ها به تازگی تأسیس شده‌اند و باید صاحبان کسب و کار، مدیران اجرایی یا کارمندان با دانش تخصصی خاص، از ویزای کار ICT بهره‌برده و پس از ورود به کانادا، کسب و کار را راه‌اندازی و توسعه داده و به صورت فعال در آورند.

قبل از درخواست برای انتقال صاحبان کسب و کار، مدیران و کارمندان متخصص به کانادا، باید سازماندهی و ساختاربندی شرکت استارتاپی انجام شود. این امر به این دلیل ضروری است که درخواست برای ویزای کار ICT (ثبت شرکت در کانادا) به داشتن جاب آفر از شرکت کانادایی وابسته است. به عبارت دیگر، شرکت کانادایی باید به صورت رسمی در کانادا ثبت شده و شماره تجاری CRA را داشته باشد.

شرکت‌های استارتاپی
شرکت‌های استارتاپی در برنامه ویزای ICT (ثبت شرکت در کانادا)

اقدام برای دریافت ویزای انتقال درون شرکتی (ICT) کانادا

در صورت داشتن تمامی شرایط مورد نیاز برای دریافت ویزای کار ICT و تهیه کردن تمامی مدارک لازم، می‌توانید برای این نوع ویزا اقدام کنید و مراحل زیر را انجام دهید:

  1. به وب‌سایت اداره مهاجرت کانادا مراجعه کنید.
  2. در قسمت مربوطه برای درخواست مجوز کار یا به عبارت دیگر ورک پرمیت، گزینه‌های زیر را به ترتیب انتخاب کنید:

Work –>> Get a work permit –>> Temporary workers –>> Apply for a work permit

  1. یک حساب کاربری ایجاد کنید و به سوالات اپلیکیشن آنلاین پاسخ دهید (از بین انواع ورک پرمیت، گزینه “Intra Company Transfer” را انتخاب کنید).
  2. فرم‌های مورد نیاز را از داخل اپلیکیشن دانلود کرده و آن‌ها را پر کنید و امضا کنید.
  3. مدارک مورد نیاز را دسته‌بندی کرده و در بخش‌های مخصوصشان در اپلیکیشن آپلود کنید.
  4. هزینه اپلیکیشن و همچنین هزینه انگشت‌نگاری را پرداخت کنید.
  5. با سفارت یا کنسولگری کانادا در یکی از کشورهای همسایه ایران تماس بگیرید و وقتی برای انگشت‌نگاری دریافت کنید. در تاریخ تعیین شده به مراکز مربوطه بروید و انگشت‌نگاری را انجام دهید.
  6. پس از دریافت ویزای کار ICT، پاسپورت خود را برای درج لیبل ویزا به مراکز مشخص شده تحویل دهید.
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها