تفاوت وکیل مهاجرت با مشاور مهاجرت چیست؟

77
فرق وکیل مهاجرت با مشاور مهاجرت چیست؟

مهاجرت به کشوری دیگر فرآیندی پیچیده و گاه طاقت‌فرسا است. قوانین و مقررات مهاجرتی دائما در حال تغییر هستند و مسیر اخذ ویزا یا اقامت دائم می‌تواند پر از چالش باشد. در این میان، انتخاب یک متخصص باتجربه و قابل اعتماد برای راهنمایی و کمک به شما در این مسیر، از اهمیت بالایی برخوردار است.

در این مقاله، به بررسی تفاوت‌های بین وکیل مهاجرت، مشاور مهاجرت و پارالیگال می‌پردازیم تا بتوانید با آگاهی بیشتر، بهترین گزینه را برای شرایط خود انتخاب کنید.

آیا می دانید مشاورین رسمی مهاجرت کانادا وکیل نیستند !

برای شروع پروسه وکیل رسمی شدن در کانادا، نیاز به یک مدرک کارشناسی دارید. این مدرک می‌تواند در رشته‌هایی مانند هنر نیز اخذ شده باشد. سپس داوطلبان باید آزمون LSAT را با موفقیت پشت سر بگذارند و وارد دانشکده‌ی وکالت شوند. طول دوره تحصیل در رشته‌ی حقوق در کانادا معمولاً 3 سال است.

پس از اتمام دوره ی تحصیلات تکمیلی، دانشجویان دوره کارآموزی را آغاز می‌کنند. این دوره در استان انتاریو 10 ماه به طول می‌انجامد. در نهایت، داوطلبان باید در دو امتحان نهایی شرکت کنند و پس از گذراندن مراسم Call to Bar، اجازه کار به عنوان وکیل در استان انتاریو را دریافت خواهند کرد. شرایط لازم برای وکیل شدن در سایر استان‌های کانادا نیز تقریباً مشابه است.

وکیل مهاجرت - چطور می شود مشاور مهاجرتی کانادا شد؟

چطور می شود مشاور مهاجرتی کانادا شد؟

برای تبدیل شدن به یک مشاور مهاجرت در کانادا، گذراندن دوره های آموزشی مورد تأیید سازمان ICCRC الزامی است. این دوره ها که حداقل 500 ساعت (معادل 33 واحد درسی) به طول می انجامند، مفاهیم تخصصی مربوط به مهاجرت و شهروندی کانادا را به طور کامل به متقاضیان آموزش می دهند.

نکته قابل توجه این است که حجم آموزش های ارائه شده در این دوره ها، 3 تا 16 برابر بیشتر از آموزش های ارائه شده به وکلای مهاجرت کانادا است.

برای ورود و شرکت در این دوره‌ها، باید حداقل یک مدرک کاردانی داشته باشید و یا حداقل 2 سال در یک دفتر مهاجرتی مشغول کار بوده باشید.

هدف از این دوره ها تربیت مشاوران مهاجرتی متخصص و کارآمد است که بتوانند به بهترین نحو به متقاضیان مهاجرت به کانادا یاری برسانند.

با گذراندن این دوره ها و دریافت گواهینامه مربوطه، افراد می توانند به عنوان مشاور مهاجرت در کانادا فعالیت کرده و به مراجعان خود در زمینه های مختلف مهاجرتی، از جمله انتخاب روش مناسب مهاجرت، تهیه و تنظیم مدارک، و پیگیری روند پرونده، خدمات ارائه دهند.

وکیل مهاجرت - پارالیگال کیست؟

پارالیگال کیست؟

پارالیگال یا دستیار حقوقی در کانادا، فردی متخصص در امور حقوقی است که بدون داشتن پروانه وکالت، به وکلا در انجام وظایفشان کمک می‌کند. در استان انتاریو، پارالیگال‌ها می‌توانند از کانون وکلای استان مجوز بگیرند و در زمینه مهاجرت به کانادا فعالیت کنند.

وظایف پارالیگال در زمینه مهاجرت:

  • انجام تحقیقات حقوقی
  • تهیه و تنظیم اسناد و مدارک
  • پیگیری پرونده‌ها در مراجع دولتی
  • ارائه مشاوره حقوقی (با محدودیت)
  • حضور در دادگاه‌های اداری مهاجرت (IRB)

محدودیت‌های فعالیت پارالیگال در زمینه مهاجرت:

  • پارالیگال‌ها مجاز به پر کردن فرم‌های مهاجرتی نیستند.
  • پارالیگال‌ها مجاز به ارائه مشاوره مهاجرتی به طور مستقیم به مراجعه‌کنندگان نیستند.
  • پارالیگال‌ها فقط می‌توانند در دادگاه‌های اداری مهاجرت (IRB) وکالت از موکل خود را بر عهده بگیرند.
  • فعالیت پارالیگال‌ها در زمینه مهاجرت به استان انتاریو محدود می‌شود و در سایر استان‌ها قوانین و مقررات متفاوتی وجود دارد.

وکیل مهاجرت - تفاوت وکیل رسمی (.JD OR LL.B) با مشاور مهاجرت (ICCRC)

تفاوت وکیل رسمی (.JD OR LL.B) با مشاور مهاجرت (ICCRC)

انتخاب بین وکیل رسمی و مشاور مهاجرت برای پروسه مهاجرت می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. هر دو تخصص و دانش لازم برای کمک به شما در این مسیر را دارند، اما تفاوت‌هایی در زمینه وظایف، اختیارات و هزینه‌ها وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

وکلا

  • دارای مدرک دکترای حقوق (JD) یا لیسانس حقوق (LL.B) هستند.
  • عضو کانون وکلای یک استان یا کشور هستند.
  • می‌توانند در زمینه‌های مختلف حقوقی، از جمله مهاجرت، به شما مشاوره ارائه دهند.
  • مجاز به نمایندگی از شما در دادگاه هستند.
  • به طور کلی، حق الزحمه وکیل رسمی از مشاور مهاجرت بیشتر است.

مشاوران مهاجرت

  • عضو شورای تنظیم مقررات مشاوران مهاجرت کانادا (ICCRC) هستند.
  • در زمینه قوانین و مقررات مهاجرت تخصص دارند.
  • می‌توانند در پرونده‌های مهاجرتی به شما مشاوره ارائه دهند و فرم‌ها را برای شما پر کنند.
  • در برخی موارد می‌توانند در جلسات اداره مهاجرت از شما نمایندگی کنند.
  • به طور کلی، حق الزحمه مشاور مهاجرت از وکیل رسمی کمتر است.

چگونه بفهمیم وکیل رسمی، پارالیگال یا مشاور مهاجرت قانونی است؟

“Law Society” نهاد ناظر بر وکلا در هر استان کانادا است. همچنین اصطلاح ” call to bar ” به معنی مجوز وکالت در یک استان خاص است. برای استعلام قانونی بودن وکیل، مشاور یا پارالیگال مورد نظر خود مراحل زیر را طی کنید:

  • از وکیل یا پارالیگال بپرسید مجوز خود را از کدام استان دریافت کرده است.
  • سپس عبارت “Law Society” را همراه با نام استان در گوگل سرچ کنید.
  • Finding a Lawyer of Paralegal بخش مربوط به وکلا و پارالیگال‌هاست که می‌توانید با جستجوی نام، از اعتبار قانونی وکیل یا پارالیگال مطمئن شوید.
  • برای اطمینان از قانونی بودن یک مشاور مهاجرت کانادا، ICCRC را جستجو کنید.
  • در بخش Finding an Immigration Professional نام مشاور مورد نظر را سرچ کنید.

وکیل مهاجرت یا مشاور مهاجرت؟ کدام بهتر است؟

در نگاه اول، شاید تفاوتی بین وکیل رسمی و مشاور مهاجرت برای کسی که قصد مهاجرت به کانادا را دارد، وجود نداشته باشد. اما این تفاوت زمانی آشکار می‌شود که پرونده شما به هر دلیلی رد شود. در این شرایط، مشاور مهاجرت اجازه اعتراض به دادگاه فدرال را نخواهد داشت.

زمان کمی برای ارائه پرونده رد شده به دادگاه به شما داده می‌شود و این زمان برای بسیاری از وکلا که درگیر پرونده‌های دیگر خود هستند، کافی نیست. بسیاری از وکلا حاضر به قبول پرونده رد شده نیستند یا هزینه‌ای بین ۷۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ دلار برای اعتراض طلب می‌کنند.

بنابراین، انتخاب یک وکیل رسمی از ابتدا قطعاً بهتر از امضای قرارداد با اعضای ICCRC است. چرا که وکیلی که با پرونده شما آشنا است و از ابتدا روی آن کار کرده، می‌تواند به راحتی پرونده شما را به دادگاه تجدیدنظر ارجاع دهد.

نظر نهایی

همانطور که در این مقاله شرح داده شد، تفاوت های کلیدی بین وکیل مهاجرت، مشاور مهاجرت و پارالیگال ها وجود دارد. انتخاب فرد مناسب برای شما به عوامل مختلفی از جمله پیچیدگی پرونده شما، بودجه شما و سطح حمایتی که نیاز دارید بستگی دارد.

فرم ارزیابی رایگان مهاجرت به کانادا

منبع: canadim.com

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها