ارزیابی مدارک تحصیلی در کانادا ECA

55
8 سوال پرتکرار متقاضیان WES در مورد ارزیابی مدارک تحصیلی (ECA)

8 سوال پرتکرار متقاضیان WES در مورد ارزیابی مدارک تحصیلی (ECA)


8 سوال پرتکرار متقاضیان WES در مورد ارزیابی مدارک تحصیلی (ECA)

در این مقاله به هشت سوال پرتکراری که متقاضیان WES در مورد ارزیابی مدارک تحصیلی (ECA) دارند پاسخ می‌دهیم.

سازمان مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) متقاضیانی که به دنبال مهاجرت به کانادا، به ویژه از طریق روش اکسپرس انتری هستند را ملزم کرده تا ارزیابی مدارک تحصیلی (ECA) خود را ارائه دهند.

هر ECA ای که توسط یک متقاضی بالقوه مهاجرت به کانادا به ثبت می‌رسد توسط IRCC مورد بررسی قرار می‌گیرد تا اعتبار مدارک تحصیلی وی (مدارک دانشگاهی، دیپلم‌ها، گواهینامه‌ها و غیره) که در کشوری دیگر کسب شده مورد تأیید قرار گرفته و با استانداردهای کانادایی مقایسه شود.

سازمان WES یا خدمات تحصیلی جهانی یکی از پنج سازمانی است که توسط IRCC برای ارائه ECA به مدارک و دیپلم‌هایی تعیین شده که در خارج از کانادا به دست آمده‌اند. (برای مدارک دکترا و داروسازی سازمان دیگری متولی ارائه ECA است).

نکته: WES گواهینامه‌های فنی یا شغلی را مورد بررسی قرار نمی‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص برنامه‌های مهاجرتی IRCC پیشنهاد می‌کنیم متقاضیان به وب‌سایت IRCC مراجعه کنند.

در ادامه به هشت پرسشی که متقاضیان WES در خصوص ECA دارند پاسخ می‌گوییم:

1) با دریافت ECA چه کارهایی را می‌توانم در کانادا انجام دهم؟

برای ثبت درخواست در یکی از برنامه‌های IRCC داشتن ECA الزامی است. با داشتن مدرک ECA از سازمان WES متقاضی می‌تواند:

  • الزامات موردنیاز برنامه مهاجرتی IRCC را برآورده سازد. پزشکان و داروسازان باید از الزامات موردنیاز برای مهاجرت به کانادا آگاهی داشته باشند.
  • الزامات برنامه نامزدی استانی (PNP) را برآورده سازد.
  • برای پروژه مهاجرتی Agri-Food Pilot تأیید صلاحیت شود.
  • برای تحصیلات خود تأییدیه‌های لازم را دریافت کرده و اهداف دیگر خود در کانادا را دنبال کند.
  • گزارش و اسناد دانشگاهی تأییدشده را در حساب کاربری WES ذخیره کرده و در آینده از آنها استفاده کند.

WES ECA

2) چقدر طول می‌کشد تا ECA را از سازمان WES دریافت کنیم؟

سازمان WES تنها در 35 روز درخواست‌های ECA را بررسی کرده و از این نظر یکی از کوتاهترین دوره‌های پردازشی را در میان سازمان‌های ارائه‌دهنده ECA در کانادا دارا می‌باشد. دقت داشته باشید که این 35 روز از زمانی آغاز می‌شود که WES تمام اسناد دانشگاهی را دریافت، بررسی و تأیید کرده و هزینه سرویس نیز به طور کامل پرداخت شود.

3) آیا می‌توانم تمام گواهینامه‌های خود را از این طریق به تأیید رسانده و در گزارش ECA خود بگنجانم؟

ECA ها معمولا فقط بالاترین گواهینامه‌های دانشگاهی متقاضی که به صورت بین‌المللی به دست آمده است را ارزیابی می‌کنند. متقاضی‌ای که می‌خواهد تمام مدارک دانشگاهی‌اش مورد ارزیابی قرار گیرد می‌تواند چنین موضوعی را پس از ثبت درخواست ECA از سازمان WES درخواست کند.

اگرچه روال بر این است که متقاضی ECA فقط بالاترین مدرک دانشگاهی‌اش را ارسال کند، اما در خصوص این الزام استثناهایی نیز وجود دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این استثناها و اطلاعات جدید دیگر در خصوص ECA می‌توانید پست زیر را مطالعه کنید:

4) آیا می‌توانم گیرنده دیگری را به درخواست ECA خود اضافه کنم؟

بله، متقاضیان WES می‌توانند این درخواست را از طریق حساب کاربری WES خود انجام دهند. متقاضیان می‌توانند ادارات برنامه نامزدی استانی (PNP)، وکلای مهاجرت خاص یا مشاوران مهاجرتی مورد تأیید را به عنوان گیرنده ECA خود انتخاب کنند. آنها این کار را می‌توانند در مراحل آغازین درخواست ارزیابی مدارک یا در مراحل دیگر انجام دهند.

5) آیا می‌توانم گزارش ECA خود را برای یک مؤسسه یا گیرنده امریکایی ارسال کنم؟

خیر. سازمان WES، ECA متقاضی را فقط به IRCC، ادارات PNP در سرتاسر کانادا، مؤسسات مهاجرتی خاص و مشاوران مهاجرتی مورد تأیید ارسال می‌کند.

6) آیا می‌توانم گزارش ارزیابی استاندارد (غیر ECA) خود را به IRCC ارسال کنم؟

بله، متقاضیان می‌توانند این کار را از طریق حساب کاربری WES خود انجام دهند.

7) چگونه می‌توانم گزارش ECA منقضی‌شده خود را برای IRCC تجدید کنم؟

ECA اولیه دریافت شده از WES به مدت پنج سال از زمان صدور معتبر می‌باشد. متقاضیان برای تمدید اعتبار ECA سازمان WES، می‌توانند وارد حساب کاربری WES شده و رونوشت دیگری از ECA را برای IRCC سفارش دهند. با این کار مدت زمان اعتبار ECA متقاضی پنج سال دیگر تمدید خواهد شد.

8) آیا نیاز است که ECA خود را به گزارش ارزیابی استاندارد WES ارتقا دهم؟

سازمان WES به متقاضیان مهاجرت به کانادا کمک می‌کند تا در زمان موردنیاز ECA خود را ارتقا دهند. ECA ها به دقت اعلام می‌کنند که این گزارش صرفا برای اهداف مهاجرتی صادر شده است. با این وجود گاهی اوقات پیش می‌آید که کارفرمایان، کالج‌ها، دانشگاه‌ها و نهادهای صدور مجوز حرفه‌ای در کانادا به اطلاعاتی نیاز دارند که در یک ECA وجود ندارد.

گزارش ارزشیابی واحد به واحد (CxC) یا سند به سند (DxD) سازمان WES می‌توانند این نیازمندی را مرتفع کند.برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص گزارش‌های CxC و DxD و نحوه ارتقای ECA این مقاله را مطالعه کنید.

ارزیابی مدارک wes

منبع: cicnews
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها