تفاوت‌های فرهنگی ایران و کانادا

33
تفاوت‌های فرهنگی ایران و کانادا

تفاوت‌های فرهنگی ایران و کانادا


بدیهی است که هر فرهنگ و جامعه‌ای با فرهنگ و جامعه‌ی دیگر تفاوت‌هایی دارد. آگاهی از این تفاوت‌ها می‌تواند سبب سهولت تطبیق مهاجران، با جامعه‌ی جدید تطبیق شود. مسلماً مرور این تفاوت‌ها به معنای قضاوت درباره‌ی درست یا غلط بودن آن‌ها نیست. چند مورد از تفاوت‌های فرهنگی و اجتماعی بین ایرانی‌ها و کانادایی‌ها را با هم مقایسه کردیم تا اگر قصد مهاجرت به این کشور دارید، درک بهتر و کاملتری از این تفاوت‌های فرهنگی به دست آورید:

صراحت بیان

شاید بارزترین تفاوت‌های فرهنگی و اجتماعی بین ایرانی‌ها و کانادایی‌ها این باشد که کانادایی‌ها بر این باورند آدم باید رک باشد و هر چیزی به ذهنش می‌رسد را در عین رعایت ادب ، بگوید. اما ایرانی‌ها معتقدند حفظ آبرو و شان آدم‌ها بسیار مهم است و اگر حرفی کسی را ناراحت می‌کند، باید آن را با احتیاط بیشتری گفت و در حرف زدن گفتن، سیاست به خرج داد.

برابری

کانادایی‌ها معتقدند تمام مردم، با هم برابرند. بر همین اساس، در محیط کار کانادایی، شأن و منزلت اجتماعی افراد، کمتر به چشم می‌آید. ایرانیان اکثراً، آدم‌ها را بر اساس طبقه اجتماعی‌شان تقسیم‌بندی می‌کنند.

تغییرپذیری

در کانادا ایده‌های جدید با استقبال خوبی روبرو می‌شود و اکثر شرکت‌ها بر مبنای ایده‌های جدید کارمندان و مدیران، مدام در حال تغییر و نوآوری هستند؛ اما در ایران، معمولاً تغییرات زیادی اتفاق نمی‌افتد زیرا آدم‌ها فکر می‌کنند باید به سنت‌های سازمان خود پایبند بمانند.

فرم ارزیابی رایگان مهاجرت به کانادا

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها