تورم و اقتصاد کانادا بعد از کرونا چگونه خواهد بود؟

10
تورم و اقتصاد کانادا بعد از کرونا

تورم و اقتصاد کانادا بعد از کرونا


تورم در کانادا

برخلاف تصور عمومی، قیمت املاک در کانادا سقوط نخواهد کرد و برعکس در سال‌های آینده افزایش عجیبی خواهد یافت.

دلیل تورم در کانادا در سال ۲۰۲۲ چیست؟

کانادا هم مثل همه جای دیگر دنیا با مشکل تورم بی سابقه مواجه شده است.

مطابق آمار رسمی موجود، پیش بینی افزایش حداقل ۴ درصدی نرخ پایه حقوق و دستمزد اتفاق خواهد افتاد و این موضوع یک از پایه ای‌ترین نشانه‌های تورم واقعی است.

با توجه به افزایش قیمت در کلیه اقلام مورد نیاز مردم از جمله افزایش قیمت کالاهای مصرفی و غیر مصرفی، اجاره‌بها، نرخ بهره‌های بانکی، مالیات ۲۳ درصدی اقلام لوکس و غیره افزایش دستمزد امری اجتناب ناپذیر است. این افزایش حقوق باعث افزایش نرخ کالاها و خدمات خواهد شد چرا که تولیدکنندگان کالا و یا ارائه کنندگان خدمات مجبور به جبران هزینه‌های خود هستند.

تورم در قیمت اقلام ریشه در کمبود کالا و تولیدات دارد و متاسفانه این موضوع قابل مهار شدن با تزریق دولتی سرمایه یا وام های خزانه ملی نیست.

تولیدکنندگان از جمله انبوه سازان املاک با توجه بر افزایش نرخ مصالح ساختمانی، نرخ بهره های وام بانکی، نرخ حقوق کارگران و پیمانکاران ساختمانی و غیره تنها در صورتی به ساخت و ساز خود ادامه می دهند که بتوانند املاک و پروژه ها را به نرخی موازی تورم بفروشند.

قیمت ملک خانه در کانادا

از طرف دیگر در صورتی که از ساخت و ساز دست بردارند، با توجه به جمعیت مهاجر حداقل نیم میلیونی ورودی هر ساله کانادا، با مشکل کمبود خانه مواجه خواهیم شد. در صورت کمبود خانه در مارکت، قیمت خانه های موجود افزایش پیدا خواهد کرد.

افشین یزدانی  ، تورنتو ، سپتامبر ۲۰۲۲

سخن پایانی

تخصص گروه وکالتی یزدانی مهاجرت تجاری کانادا است، در صورت داشتن هر گونه سوال، می‌توانید سوال خود را از کارشناسان و مشاوران ما بپرسید.

https://ylgpc.com/1619/%d8%a7%d9%81%d8%b4%db%8c%d9%86-%db%8c%d8%b2%d8%af%d8%a7%d9%86%db%8c/

 

 

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها