قوانین طلاق در کانادا

17
قوانین طلاق در کانادا

اگر متاهل هستید، حتی اگر طلاق قانونی نگیرید، می‌توانید از هم جدا شوید. اما اگر شما یا شریک زندگیتان می‌خواهید با شخص دیگری ازدواج کنید، ابتدا باید طلاق بگیرید.

اگر افراد متاهل بخواهند به طور قانونی به ازدواج خود پایان دهند، باید از دادگاه حکم طلاق بگیرند. می‌توانید همزمان از دادگاه بخواهید درباره سایر مسائل مربوط به قانون خانواده مانند تقسیم دارایی خانواده، پرداخت‌های حمایتی برای فرزندان و سایر مسائل مربوط به آن‌ها تصمیم بگیرد.

اگر از هم جدا می‌شوید اما طلاق نمی‌گیرید، همچنان می‌توانید از دادگاه بخواهید که در مورد مسائل مالی و موارد مربوط به فرزندان تصمیم‌گیری کند. توافق درباره این مسائل بدون مراجعه به دادگاه نیز ممکن است؛ اما بهتر است یک توافقنامه کتبی داشته باشید.
چگونه طلاق بگیرم؟

برای درخواست طلاق در کانادا، شما یا همسرتان باید حداقل یک سال قبل از درخواست طلاق در کانادا زندگی کرده باشید.
شما باید برای طلاق به دادگاهی که به مسائل حقوق خانواده رسیدگی می‌کند، درخواست دهید. پس از ارسال درخواست طلاق، دادگاه مسئول رسیدگی به امور طلاق شما می‎شود.

برای درخواست طلاق نیازی به اجازه همسر نیست. هر یک از طرفین یا هر دو می‌تواند درخواست طلاق دهد. برای طلاق باید نشان دهید که هیچ شانسی برای ادامه زندگی مشترک وجود ندارد. در این سه حالت می‌توانید درخواست طلاق دهید:

  • زندگی جداگانه: حداقل یک سال شما و همسرتان به عنوان زوج متاهل رفتار نکنید؛ حتی اگر در یک خانه زندکی می‌کنید.
  • خیانت: اگر یکی از زوجین رابطه صمیمانه با شخص دیگر برقرار کند، می‌توانید درخواست طلاق دهید.
  • سوء استفاده: اگر همسرتان از نظر جسمی یا روحی رفتار بی‌رحمانه داشته باشد که دیگر نمی‌توانید با هم زندگی کنید، می‌توانید درخواست طلاق دهید.

در دو مورد اخیر لازم نیست یک سال صبر کنید تا حکم طلاق صادر شود. اما برای این نوع پرونده‌ها باید زنا یا سوءاستفاده را ثابت کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها