مهمترین عوامل تاثیر گذار بر درآمد و موفقیت مهاجران در کانادا

11
عوامل موفقیت مهاجران کانادا

عوامل موفقیت مهاجران کانادا


به تازگی، اداره آمار کانادا گزارش خود را با عنوان “عوامل اصلی انتخاب مهاجرت و درآمد متقاضیان” منتشر کرده است. این گزارش در جهت به‌روزرسانی تحقیقات سال 2015 بود که به توسعه سیستم رتبه‌بندی جامع اکسپرس انتری (CRS) کمک کرد. بر اساس این آمار، تجربه کاری قبل از ورود به کانادا، تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسوی، تحصیلات و سن عواملی بودند که بر درآمد مهاجران در کانادا تأثیر دارند.

عوامل تاثیر گزار بر درآمد مهاجران در کانادا

بر اساس این گزارش، از عوامل اصلی موثر بر درآمد کوتاه مدت مهاجران به این صورت می‌توان نام برد
تجربه کاری قبل از ورود به کانادا: قوی‌ترین پیش‌بینی‌کننده درآمد در یک تا دو سال اول پس از مهاجرت است و هر یک سال تجربه کاری معادل ۸۴ درصد افزایش درآمد می‌باشد.
تسلط به زبان انگلیسی: کسانی که به زبان مادری غیر از فرانسوی یا انگلیسی تسلط داشتند (اما انگلیسی صحبت می کردند) 29 درصد کمتر از کسانی که زبان مادری فرانسوی یا انگلیسی داشتند، درآمد داشتند.
تحصیلات: کسانی که مدرک لیسانس (15 سال تحصیل) دارند، 12 تا 24 درصد بیشتر در کوتاه مدت درآمد داشته‌اند.

بر اساس نتایج این گزارش، درآمد میان مدت تحت تأثیر موارد زیر قرار گرفت
تجربه کار قبل از ورود به کانادا: هنوز هم قوی‌ترین پیش‌بینی‌کننده درآمد پنج سال پس از ورود به کانادا تجربه کاری می‌باشد.هر یک سال تجربه کاری معادل ۵۲ تا ۵۹ درصد افزایش درآمد است.
تسلط به زبان انگلیسی: کسانی که زبان رسمی انگلیسی را به عنوان زبان مادری خود تسلط دارند 42٪ بیشتر درآمد کسب کردند.
سن: نسبت به درآمد کوتاه مدت همبستگی قوی تری با درآمد دارد (به عنوان مثال: مهاجران مسن 27 تا 35 درصد کمتر از جوانان درآمد داشتند)
تحصیلات: فارغ التحصیلان مدرک لیسانس 14-21٪ بیشتر درآمد دارند.

بر اساس این مطالعه، درآمدهای بلندمدت برای مهاجران تحت تأثیر موارد زیر است:
تجربه کاری قبل از ورود به کانادا: حتی پس از یک دهه تاثیرگذارترین عامل باقی مانده است و به ازای هر یک سال تجربه کاری 45 درصد درآمد افزایش داشته است.
سن:در هنگام ورود، نشان می‌دهد که مهاجران جوان 44 درصد بیشتر از افراد مسن، حتی 10 تا 11 سال پس از ورود، درآمد داشتند.
توانایی تسلط به زبان رسمی: که درآمد افراد کم تسلط تر به زبان های رسمی را تا 35 درصد کاهش می دهد.
آموزش و تحصیلات که تأثیر قوی تری داشت: افزایش 23 درصدی درآمد برای کسانی که مدرک لیسانس دارند.
متغیر پنهان: درآمد مهاجرین قبل از ورود

همچنین متغیر دیگری وجود داشت که اداره آمار کانادا در ورود مهاجران در گروه اندازه گیری کرد: و آن درآمد قبل از ورود به کانادا است.
وقتی این متغیر در تحلیل آمار در نظر گرفته شد، مشخص شد که درآمد قبل از ورود به کانادا بیش از هر متغیر دیگری که در این مطالعه در نظر گرفته شده بودند، بر درآمدهای کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت تاثیر داشت. این نتیجه تا حد زیادی پیش بینی کننده ترین عامل موفقیت درآمد مهاجران در سراسر جهان بود. این مطالعه به این نتیجه رسید که ممکن است دلیل اهمیت این متغیر این باشد که درآمد قبل از ورود با تعدادی از عوامل، از جمله تحصیلات، تجربه کاری قبل از ورود، و توانایی زبان مرتبط است.

این مطالعه چگونه بر مهاجرت تأثیر می گذارد؟

این مطالعه که در جهت به‌روزرسانی گزارش منتشر شده در سال 2015 انجام شده است؛ به عنوان راهنمای فنی اولیه برای سیستم رتبه‌بندی جامع عمل کرد.

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها