رونق صنعت فیلمسازی در کانادا

70
رونق صنعت فیلم سازی کانادا

کانادا در صنعت فیلم سازی به سطح بالایی از نظر جهانی رسیده است. تولیدات سینمایی متعددی که هم در داخل کشور و هم در سطح بین المللی جریان‌ساز بوده‌اند. از فیلم‌های موفقی مانند «ندای وحشی» و «مولان» گرفته تا فیلم‌های مستقل مورد تحسین منتقدان مانند «هرگز ثابت، هرگز هنوز» و «Les Salopes ou le sucre de la vie».
سینمای کانادا هرگز قوی‌تر به نظر نمی‌رسید. در این قسمت از وبلاگ وای ال جی، نگاهی دقیق‌تر به این خواهم داشت که چه عواملی در رونق اخیر در صنعت فیلم کانادا نقش داشته است و چرا اکنون زمان هیجان انگیزی برای مشارکت در آن است.

تاثیر اقتصادی صنعت فیلم در کانادا

در خصوص تاثیر اقتصادی صنعت فیلم در کانادا، طبق آمارهای اعلام شده از سوی انجمن تولیدکنندگان رسانه کانادا (CMPA)، این بخش تنها در سال 2019 نزدیک به 8 میلیارد دلار درآمد داشته است که نشان دهنده افزایش 5.6 درصدی نسبت به سال قبل است.
علاوه بر این، این صنعت نزدیک به 300 هزار شغل را در سراسر کشور ایجاد کرده است که بسیاری از آنها در شهرهای کوچکتر که خارج از مراکز اصلی شهری هستند، فراهم شده است. با این همه پول که به اقتصادهای محلی تزریق می‌شود، جای تعجب نیست که دولت‌ها به طور فزاینده‌ای به دنبال سرمایه گذاری در رشد و پایداری صنعت فیلم داخلی هستند.
در سال‌های اخیر خلاقیت و نوآوری در صنعت فیلم کانادا افزایش یافته است. فیلمسازان به دنبال تغییرات بزرگ و جدید هستند و تکنیک‌های داستان‌سرایی جدید را آزمایش می‌کنند که در نتیجه طیف متنوعی از روایت‌های متقاعدکننده به‌دست می‌آید که تخیل مخاطبان را تسخیر می‌کند.
به عنوان مثال، آخرین فیلم دنیس کوته، کارگردان کبکویی، «Violence Voyeur» از فیلمبرداری خیره کننده و تکنیک‌های ویرایش غیرمتعارف برای خلق یک مدیتیشن ترسناک در مورد خشونت استفاده می‌کند. به طور مشابه، فیلمسازان بومی مانند آلانیس اوبومساوین و زاخاریاس کونوک با مستندها و درام‌های قدرتمند خود که تجربیات و دیدگاه‌های بومی را بررسی می‌کنند، به پیشرفت‌های خوبی در این حوزه رسیده‌اند.

پیشرفت‌های فناوری فرصت‌های جدیدی را برای فیلم‌سازان مستقل ایجاد کرده است تا محتوای باکیفیت تولید کنند. دوربین‌های دیجیتال، نرم‌افزارهای ویرایش، و پلت‌فرم‌های توزیع آنلاین، فیلمسازی را راحت‌تر از همیشه کرده‌اند تا فیلمسازان دیدگاه‌های خود را با جهان به اشتراک بگذارند.
این امکانات و فضای باز هنری می‌تواند دیدگاه‌های تازه را به صنعت فیلم کانادا وارد کند و استعدادهای مختلف را به ظهور برساند. در نتیجه برای صنعت فیلمسازی کانادا می‌توان آینده هیجان‌انگیزی متصور شد.
موفقیت بازیگران و کارگردانان کانادایی در جشنواره‌های بین المللی نیز به رونق صنعت فیلمسازی کانادا بسیار کمک کرده است و موجب جذب سرمایه‌گذاران خارجی در صنعت فیلمسازی کانادا شده است.
ستارگانی مانند رایان گاسلینگ، ریچل مک‌آدامز و ساندرا اوه در سراسر جهان نام‌های شناخته شده‌ای هستند.
همچنین کارگردان‌هایی مانند خاویر دولان و اتم اگویان در جشنواره‌هایی مانند کن و TIFF مورد تحسین قرار گرفته‌اند.
عملکرد قوی اقتصادی، نوآوری هنری، پیشرفت‌های تکنولوژیکی و حضور بین المللی، موجب پویایی و سرعت بالای تحولات صنعت فیلمسازی کانادا شده است.

فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها