وضعیت استخر اکسپرس انتری در فوریه 2024

26
استخر اکسپرس انتری

منبع: cicnews.com

سیستم مدیریتی اکسپرس انتری کانادا در سال 2024 نیز به کار خود ادامه می‌دهد و دعوت نامه‌های بیشتری برای ارسال درخواست اقامت دائم به متقاضیان هر سه برنامه مهاجرتی خود صادر می‌کند.

ترکیب گروه متقاضیان یک عامل کلیدی در نحوه امتیازدهی سیستم رتبه بندی جامع CRS و ابعاد قرعه کشی‌های اکسپرس انتری است. در حالی که پیش بینی تاثیر این دو عامل با قطعیت، بسیار دشوار است، اما ممکن است متقاضیان تازه وارد با درک وضعیت فعلی استخر اکسپرس انتری، بهتر بدانند چه انتظاری از سیستم داشته باشند و به اهداف خود برسند.

تاثیر ترکیب متقاضیان حاضر در استخر اکسپرس انتری بر CRS و ابعاد قرعه‌کشی‌ها

دانستن اینکه ترکیب استخر اکسپرس انتری چگونه بر امتیازات CRS و اندازه قرعه‌کشی تأثیر می‌گذارد دشوار است، اما برخی از روندهای کلی وجود دارد که می‌تواند به تازه‌واردها کمک کند تا درک بهتری از انتظارات در قرعه‌کشی‌های آتی داشته باشند.

تاثیر توزیع امتیازات بر CRS

توزیع امتیازات در استخر ممکن است نقش مستقیمی در تعیین CRS برای قرعه‌کشی‌های آینده داشته باشد. به این دلیل که پراکندگی امتیازها در استخر بیشتر یا کمتر می‌شود؛ بسته به جمع/تفریق پروفایل‌ها، تعداد افراد دعوت شده در قرعه کشی قبلی و تعداد پروفایل‌هایی که منقضی می‌شوند و دیگر واجد شرایط نیستند.

به عنوان مثال، اگر تعداد زیادی از افراد در استخر اکسپرس انتری تحت کلاس تجربه کانادایی یا CEC – یکی از سه برنامه مهاجرتی اکسپرس انتری – وجود داشته باشند، ممکن است باعث شود میانگین امتیازات CRS در استخر افزایش یابد. در این شرایط افرادی که تجربه کار یا تحصیل در کانادا دارند، امتیاز بیشتری کسب می‌کنند.

تاثیر قرعه‌کشی‌های مبتنی بر دسته‌بندی بر افزایش امتیازها - استخر اکسپرس انتری

تاثیر قرعه‌کشی‌های مبتنی بر دسته‌بندی بر افزایش امتیازها

در سال 2023 اداره مهاجرت کانادا در سیستم اکسپرس انتری تغییرات اساسی ایجاد کرد. از جمله ایجاد دسته بندی‌های مهاجرتی برای پاسخگویی بهتر به بازار کار و نیازهای جمعیتی کانادا.

از طریق قرعه‌کشی‌های دسته‌بندی، متقاضیان دارای تجربه حرفه‌ای خاص یا مهارت زبانی که کانادا به آن نیاز دارد، می‌توانند از طریق سیستم اکسپرس انتری، بدون در نظر گرفتن امتیاز CRS خود دعوتنامه دریافت کنند.

اداره مهاجرت تایید کرده است که در طول سال 2024 همان دسته بندی‌هایی را که در سال 2023 اجرا شد، حفظ خواهد کرد. این دسته‌بندی‌ها شامل موارد زیر است:

    1. مراقبت‌های بهداشتی با هدف پذیرش متقاضیان دارای تجربه مرتبط
    2. مهندسی، ریاضیات، فناوری و علوم با هدف پذیرش متقاضیان با تجربه حرفه‌ای در این زمینه‌ها
    3. نیروی کار فنی با هدف جذب متقاضیان دارای تجربه در مشاغل فنی و حرفه‌ای
    4. حمل و نقل با هدف جذب متقاضیان دارای تجربه مرتبط
    5. کشاورزی و مواد غذایی با هدف پذیرش متقاضیان دارای تجربه حرفه‌ای در مشاغل مرتبط با کشاورزی
    6. تسلط بر زبان فرانسه با هدف جذب متقاضیان مسلط به زبان فرانسه در حداقل سطح 7 مطابق با (NCLC)

سطوح مهاجرت؛ تعیین‌کننده اندازه و محدودیت‌های قرعه کشی در طول سال

هر ساله کانادا برنامه به روز شده سطوح مهاجرت خود را برای سال آینده منتشر می‌کند. این طرح تعداد مهاجرانی را که کانادا برای سه سال آینده پذیرای آن‌ها خواهد بود را شرح می‌دهد. این مهاجران در 4 دسته اقتصادی، خانوادگی، پناهندگی و بشردوستانه وارد کانادا خواهند شد.

اکسپرس انتری در دسته اقتصادی قرار می‌گیرد که بزرگ‌ترین گروه مهاجرانی است که کانادا هر ساله از آن‌ها استقبال می‌کند. برنامه نامزد استانی و سایر برنامه‌های مرتبط با مهاجرت کاری نیز فعال هستند.

امسال کانادا پذیرای 281135 مهاجر از طریق جریان‌های اقتصادی خواهد بود که 110770 نفر از آن‌ها از طریق برنامه‌های اکسپرس انتری به کانادا خواهند آمد.

تاکنون (28 فوریه 2024 ) اداره مهاجرت کانادا، 16910 دعوتنامه را از طریق اکسپرس انتری صادر کرده است.

وضعیت فعلی استخر اکسپرس انتری

وضعیت فعلی استخر اکسپرس انتری

تا تاریخ 27 فوریه 2024 طبق آخرین داده‌های موجود، 211487 متقاضی در استخر حضور داشتند که بیشتر آنها دارای امتیاز CRS بین 451-500 بودند. با این حال، بیش از 65٪ از متقاضیان امتیازی کمتر از این مقدار داشتند که نشان می‌دهد در استخر اکسپرس انتری طیف گسترده‌ای از امتیازات CRS و متقاضیان وجود دارد.

این نمودار به طور مشابه با مقایسه تعداد افراد در هر محدوده امتیاز، پراکندگی را نشان می‌دهد:

نمودار اکسپرس انتری

با در نظر گرفتن بالاترین امتیاز، حتی می‌توانیم با هم مقایسه کنیم که هر یک از امتیازات یک متقاضی را در چه درصدی قرار می‌دهد. اگرچه این آمارها نمی‌توانند با قطعیت بگویند که فرد دعوتنامه دریافت می‌کند یا خیر، اما نشانه کلیدی است که نشان می‌دهد چگونه یک امتیاز در استخر اکسپرس انتری تاثیر دارد.

نظر نهایی

قرعه کشی‌های اکسپرس انتری در سال 2024 ادامه دارند تا کانادا به سطح مهاجرتی پذیرش تا 500 هزار نفر مهاجر در سال جاری برسد. اکسپرس انتری یکی از روش‌های مهاجرت به کاناداست و پذیرش متقاضيان از روش‌های دیگر نظیر استارتاپ و سرمایه‌گذاری نیز ادامه دارد.

فرم ارزیابی رایگان مهاجرت به کانادا

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها