بهترین روش مهاجرتی به کانادا

11
بهترین روش مهاجرتی به کانادا

 بهترین روش مهاجرتی به کانادا ویزای کار انتقال درون شرکتی کانادا (ICT)

ویزای ICT یا Intra-Company Transfer به معنای انتقال درون شرکتی یکی از بهترین و سریعترین روش‌های مهاجرت به کانادا و اخذ ویزای این کشور است.

طبق برنامه ICT کانادا،کسب‌وکارهای خارج از کانادا که شرکت مادر، شعبه، شرکت تابعه یا وابسته آنها در کانادا هستند، می‌توانند پرسنل کلیدی خود را از طریق انتقال درون شرکتی به کانادا بیاورند.

این شرکت‌ها برای انتقال کارمندان خود به کانادا نیازی به LMIA ندارند.

پیدا کردن مجوز کار کانادا از میان این همه گزینه، دشوار است، به همین دلیل ما به دنبال پیدا کردن آسان‌ترین راه ممکن برای ورود شما به کانادا هستیم.

چه افرادی می‌توانند مجوز کار ICT کانادا را دریافت کنند؟

شرکت‌هایی می‌توانند مجوز کار انتقال درون شرکتی (ICT) دریافت کنند که:

  • شرکتهای خارج از کانادا شرکت اصلی و مادر است و شرکت داخل کانادا شعبه یا وابسته به شرکت اصلی است.
  • دو شرکت در حال تجارت با یکدیگر باشند، یعنی به صورت مستمر برای یکدیگر کالا و خدمات، تامین ‌کنند. شرکت باید در کانادا فعال بوده و صرف داشتن آدرس و مکان فیزیکی در کانادا کافی نیست.

کارمندانی می‌توانند درخواست مجوز کار ICT دهند که:

  • در حال حاضر، استخدام یک شرکت چند ملیتی هستند و قصد ورود به کانادا برای کار در شرکت تابعه، شعبه یا وابسته شرکت مادر را دارند.
  • به شرکتی منتقل می‌شوند که با شرکتی که در حال حاضر در آن مشغول به کار هستند، رابطه کاری مکفی دارد. این شرکت باید کارمند را به شکل قانونی و مستمر در کانادا استخدام کند.
  • از طریق حقوق و دستمزد یا قراردادی به صورت تمام وقت و برای حداقل یکسال از یک دوره سه ساله قبل از تاریخ درخواست انتقال، توسط شرکتی استخدام شده باشند که قصد دارد آنها را به موقعیتی مشابه و تمام وقت در کانادا منتقل کند.
  • اگر کارمند به صورت پاره وقت مشغول به کار باشد، IRCC ممکن است عوامل دیگری مانند سابقه سال کاری در شرکت خارجی، شباهت موقعیت شغلی فعلی با موقعیت شغلی در کانادا، حدود این موقعیت شغلی پاره وقت و همچنین علائمی دال بر سوء استفاده شرکت جهت اخذ مجوز کار ICT را هم در نظر بگیرد.
  • اگر اخیرا در شرکت ادغام یا مالکیتی اتفاق افتاده باشد، نیازی نیست کارمند به مدت یک سال در شرکت کار کرده باشد، به شرط آنکه در سه سال قبل از این ادغام و مالکیت، حداقل یک سال در یکی از شرکت‌های وابسته کار کرده باشد. شرکت جانشین باید نشان دهد که منافع، تعهدات، دارایی‌ها و بدهی‌های شرکت اصلی را پذیرفته و همان کسب‌وکار شرکت اصلی را ادامه می‌دهد.
  • فقط برای یک دوره موقت به کانادا می‌آیند.
  • کلیه الزامات مهاجرتی کانادا برای ورود موقت را رعایت می‌کنند.

علاوه بر موارد فوق‌الذکر، موقعیت‌های شغلی ذیل می‌توانند درخواست ویزای کار ICT دهند:

  • مدیران اجرایی و مدیران ارشد
    • مدیر اجرایی: کارمندی که در بالاترین مرتبه، مشغول مدیریت شرکت یا یکی از بخش‌های اصلی آن است.
    • مدیر ارشد: کارمندی که تمام یا بخشی از شرکت را مدیریت می‌کند و بر کار سایر مدیران یا کارمندان حرفه‌ای نظارت/کنترل دارد.
  • مدیران عملکردی
    • کارمندی که عملکردی که برای دستیابی به اهداف شرکت ضروری است را مدیریت می‌کند. این مدیران، لزوما کارمندان را مدیریت نمی‌کنند.
  • دانش تخصصی
    •    کارمندی که دانش تخصصی دارد. این یعنی داشتن سطح پیشرفته‌‌ای از تخصص یا داشتن دانش تخصصی در خصوص محصولات، خدمات، فرآیندها و رویه‌های شرکت.

مجوز کار ICT برای استارت‌آپ‌ها (انتقال شرکت به کانادا)

کسب‌وکارهای خارجی که می‌خواهند در کانادا شرکت ثبت کنند، می‌توانند از طریق راه‌اندازی استارت‌آپ،‌ کارمندان کلیدی خود را با برنامه ویزای انتقال درون شرکتی به کانادا بیاورند. هنگام درخواست ویزای ICT استارت‌آپ کانادا، متقاضی باید توانایی ثبت شرکت در کانادا را به شرح ذیل اثبات کند:

  • دلایلی ارائه کند که نشان می‌دهد شرکت می‌تواند هزینه‌های مالی استارت‌آپ را تامین کرده و حقوق کارمندانش را بپردازد.
  • یک طرح کسب و کار واقع‌بینانه ارائه کند که در آن موقعیت کارمندان در محل کار جدید و انجام کسب و کار در کانادا، تشریح شده است.
  • دلایلی ارائه کند که نشان دهد مکان فیزیکی شرکت ایمن شده یا در حال ایمن‌سازی است.
  • دلایلی ارائه کند که هنگام انتقال مدیران اجرایی یا ارشد، نشان دهد شرکت به اندازه کافی بزرگ هست که قادر به پشتیبانی از عملکرد اجرایی یا مدیریتی آنها باشد.
  • هنگام انتقال یک کارمند با دانش تخصصی، شرکت باید نشان دهد که قرار است تجارتی انجام شود و همچنین اطمینان دهد که این کار قرار است توسط مدیریتی در داخل کانادا هدایت شود.

مجوز کار برنامه ICT استارت‌آپ معمولا یک سال اعتبار دارد. این مجوز در صورتی که شرکت‌ها شرایط ارتباطی را حفظ کرده و به فعالیت تجاری خود ادامه دهند، قابل تمدید است. فرآیندهای جدید کسب و کار در کانادا هم باید استخدام پرسنل داشته باشند.

برای کسب اطلاعات بیشتر با گروه وکالتی بین المللی یزدانی در تماس باشید.

توضیحات تکمیلی ویزای ict کانادا

ictچیست؟

ویزای کار کانادا ویژه مدیران شرکتها از طریق ایجاد شعبه شرکت در کانادا ( -C12 – ICT) و مزایای بینظیر آن

ICT نوعی ویزای کار کانادا است که زیر شاخه‌های سیستم مهاجرتی آی ام پی (IMP) است

این سیستم مهاجرتی به شرکتهای بین المللی و خارجی این امکان را می دهد که مدیران و یا کارکنان منتخب خود را به شعبه کانادایی خود انتقال بدهند:

  • اثر بخشی مدیریت را بهبود ببخشند.
  • صادرات کانادا را گسترش بدهند.
  • مزیت رقابتی را تحت کد معافیت C12 (منفعت عمده برای کانادا) در بازارهای بین المللی افزایش دهد.

همه ملیتهای غیر کانادایی مانند ایرانیان از فواید این برنامخ اخذ ویزای کار می توانند استفاده کنند، حتی تابعین کشورهایی که عضو GATS (موافقتنامه عمومی تجارت در خدمات) نیستند.

یکی از بهترین خصوصیات روش ICT کانادا کار روند رسیدگی بسیار سریع آن است.

 

این نکته را نیز در نظر بگیرید که افرادی که واجد شرایط برنامه ICT هستند از یا همان ارزیابی تاثیر بر بازار کار  LMIA معاف هستند و همچنین می توانند تحت استراتژی مهارتهای جهانی (GSS) درخواست اجازه کار دهند که فرایند رسیدگی در ذیل آن بسیار سریع (۱۴ روز) است.

یکی دیگر از  مهمترین ویژگی روش آی سی تی اخذ اقامت دائم کانادا است. افراد خارجی دارنده مجوز کار در کانادا می توانند تحت سیستم اکسپرس انتری در شاخه های تجربه کار کانادایی CEC و نیروی کار ماهر FSW برای خودشان و خانواده همراهشان تقاضای اقامت دائم کانادا نمایند.«موقعیت شغلی از پیش برنامه ریزی شده» یا arranged employment بخاطر ویزای کاری که دارند به آنها بین ۵۰ تا ۲۰۰ امتیاز اضافه در سیستم امتیاز بندی اکسپرس انتری می دهد.

این را نیز بخوانید: اکسپرس انتری چیست؟

شرایط ویزای کار ICT  چیست؟

از لحاظ واجد شرایط بودن، دو شرط اصلی برای امکان دریافت ویزای کار از این روش مطرح می شود:

  • احراز شرایط مربوط به ارتباط تجاری بین شرکت خارجی و شعبه آن در کانادا
  • احراز شرایط مربوط به ارتباط استخدامی بین شرکت کانادایی و فرد مدیری که متقاضی ویزای کار است.

از دیگر مزایای این مجوز کار واجد شرایط شدن برای تقاضای ویزای کار نامعین (open work permit ) برای همسر دارنده ویزای کار ICT و همچنین استفاده از سیستم رایگان درمانی کانادا برای کل خانواده، استفاده از سیستم رایگان آموزشی کانادا برای فرزندان است

شایان ذکر است که متقاضی ویزای کار در این روش نیازی به ارائه آزمون زبانهای انگلیسی یا فرانسه نیست. همچنین متقاضی ویزای کار تعهد یا الزام به راه اندازی بیزینس در شهر یا استان خاصی از کانادا و یا الزام استخدام شهروندان یا مقیمان کانادایی از لحاظ ایجاد شغل ندارد.

دریافت ویزا و مهاجرت به کانادا به روش ICT

اخذ ویزای کانادا نیازمند تبّحر حقوقی و درک درست از مسائل مهاجرت است. اخذ ویزای به روش ict یک مسئله حساس است و به همین خاطر شما نمی‌توانید آن را از طریق وکلای تازه کار و ناآشنا انجام دهید. به همین خاطر تیم حقوقی بین‌المللی یزدانی (YLG) با بیش از ۱۸ سال تجربه و صدها پرونده موفق برای مهاجرت تجاری به کانادا در کنار شماست.

امیدواریم این مقاله برای شما خوانندگان عزیز مفید بوده باشد. ما را از دیدگاه‌های خود بهره‌مند سازید و در قسمت نظرات، سوالاتتان را بپرسید؛ کارشناسان گروه وکالتی یزدانی وای ال جی به شما پاسخ می‌دهند.

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها