همه چیز درباره تحصیل در رشته پرستاری در کانادا

51
همه چیز درباره تحصیل در رشته پرستاری کانادا

رشته پرستاری در کانادا


پرستاری، از مشاغل با ارزش در کشور کاناداست و حقوق بیشتری نسبت به بسیاری از حرفه های دیگر دارد. متوسط حقوق پرستاران در کانادا 90 هزار دلار در سال و همچنین پرستاران به طور متوسط 1500 دلار پاداش در سال دریافت می‌کنند. با توجه به میزان تجربه‌ی یک پرستار، میزان حقوق از 63 هزار دلار تا 110 هزار دلار متغیر خواهد بود. برای ورود به دوره‌های پرستاری در کانادا، باید در آزمون زبان انگلیسی شرکت کنید و نمره قابل قبولی را کسب کنید تا بتوانید با بیماران و همکاران به خوبی ارتباط برقرار کنید.

مقاطع تحصیلی پرستاری در کانادا

لیسانس پرستاری در کانادا دوره 4 ساله دارد و فوق لیسانس این رشته، دوره 2 ساله‌ای مبتنی بر پایان نامه و یا آموزش محور است. تخصص‌های رشته پرستاری در مقطع فوق لیسانس، شامل پرستار ماما، پرستار مطالعات ناتوانی، پرستار سلامت روان، پرستار معلم و پرستار بیهوشی است. دکترای پرستاری نیز شامل بورسیه تحصیلی و مدت آن با توجه به دوره تحقیقاتی، 4 تا 7 سال زمان می‎برد. هزینه تحصیل در رشته پرستاری، با توجه به مقطع متفاوت و بین 24 هزار تا 45 هزار دلار در سال است. دانشگاه بریتیش کلمبیا، تورنتو، مک مستر، دانشگاه آلبرتا، مک گیل، کلگری و مونترال از بهترین دانشگاه‌ها در رشته پرستاری هستند. بعد از فارغ التحصیل شدن، پرستاران می‌توانند در بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی، خانه جوانان، آموزشگاه‌ها و بسیاری از اداره‌های وابسته به دولت کار کنند.

پرستاران در کانادا در 3 گروه دسته‌بندی می‌شوند

  • پرستاران ثبت شده (RN): پرستارانی که دوره 4 ساله لیسانس را در یک دانشگاه مجاز کانادا گذرانده‌اند. همچنین اگر حداقل 10 واحد از دروس رشته پرستاری را در یک دانشگاه آموزش دیده‌اید، برخی دانشگاه‌ها دوره‌های دو ساله ارائه می‌دهند که می‌توانید با گذراندن این دوره، در این دسته از پرستاران قرار بگیرید.
  • پرستاران عملی دارای مجوز (LPN): این پرستاران در صورت گذراندن دوره 2 ساله‌ای در دانشکده‌های پرستاری، می‌توانند به بیماران با مشکلات غیرحاد رسیدگی کنند.
  • پرستاری روانپزشکی ثبت شده (RPN): این پرستاران دوره تخصصی آموزش را در دانشگاه‌های کانادا گذرانده‌اند.
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها