پایتخت کانادا

270
معرفی شهر اتاوا کانادا

معرفی شهر اتاوا کانادا


پایتخت کانادا کجاست؟

پایتخت کانادا شهر اتاوا ( آتوا یا اُتاوا ) و چهارمین شهر بزرگ این کشور است. این شهر در جنوب شرقی آنتاریو قرار داشته و با شهر کبک هم مرز است.

اتاوا (انگلیسی: Ottawa) با کشور آمریکا فاصله کمی دارد.

اتاوا همواره جزء امن ترین و پاک ترین شهرهای دنیا شناخته می شود.

ریشه نام اتاوا از کلمه Algonquin adawe می‌آید که معادل تجارت است، بر همین اساس همیشه اتاوا یک مرکز تجاری مهم بوده است.
در زمستان کانال Rideau در مرکز شهر، به طولانی‌ترین پیست اسکیت در جهان تبدیل می‌شود.
۳۵ جشنواره و فستیوال بزرگ در اتاوا وجود دارد. یکی از معروف‌ترین جشنواره‌ها, جشنواره لاله‌های کانادایی است. حدود ۲۵ درصد از ساکنان اتاوا در خارج از کانادا متولد شده‌اند. اتاوا ۱۴ موزه ملی در خود جای داده‌است.

دانستنی های پایتخت کانادا اتاوا

آب و هوا اتاوا

اتاوا از بهاری دلپذیر و کوتاه، تابستانی گرم و به شدت مرطوب، و پائیز و زمستانی طولانی برخودار است. سرمای این شهر مهاجرین تازه وارد را غافلگیر می کند و اغلب با برف زیادی همراه است.

اتاوا از آب و هوای شبه قاره‌ای دارد. تابستان‌های  گرم و شرجی و زمستان‌های بسیار سرد و طولانی. شدت بارش برف در اتاوا از تورنتو هم بیشتر است.

فرهنگ و زبان مردم  اتاوا

مردم در اتاوا به دلیل نزدیکی با کبک، علاوه بر انگلیسی به زبان فرانسوی نیز صحبت می کنند. دو زبانه بودن، در فرهنگ، تحصیل و تجارت این شهر کاملا مشهود است. با این وجود، افزایش رو به رشد جمعیت مهاجرین در اتاوا، این شهر را از فرهنگ ها و قومیت های مختلف غنی کرده است.

کار و اقتصاد اتاوا

  • محرک اصلی اقتصاد کانادا، شهر اتاوا است. صنعت چوب از قدیمی‌ترین و شناخته شده‌ترین تجارت این شهر به شمار می رود. اما اکنون، اتاوا پتانسیل و فرصت های شغلی بسیار گسترده تری را فراهم کرده است.
  • شهر اتاوا از مراکز تحقیقاتی درجه یک، موسسات دانشگاهی برتر در کل دنیا، و فناوری های پیشرفته متعددی برخوردار است. این ویژگی آن را به گزینه‌ای جذاب برای مهاجران و دانشجویان تبدیل می کند تا این شهر از مهاجرت و دانشگاه نیز درآمد بالایی کسب کند.
  • علاوه بر این، محلات شگفت انگیز این شهر نیز قطب جذب گردشگران و مسافران از سراسر دنیاست. قومیت‌های مختلف هر کدام جوامع کوچکی را در این شهر تثبیت کرده اند تا با آوردن زبان، فرهنگ و غذاهای مخصوص خود گردشگران را در تمام طول سال جذب کنند.

سطح زندگی در اتاوا

اتاوا در چهار بخش اساسی یعنی جامعه، آموزش، نوآوری و اقتصاد در بالاترین سطح کیفیت قرار دارد. همین سبب می شود بسیاری از سراسر دنیا رویای زندگی در پایتخت کانادا را در سر داشته باشند.

  • اتاوا شهری تمیز، بدون آلودگی و دارای طبیعتی سرسبز و چشم نواز است.
  • دوچرخه سواری به طرز چشمگیری در این شهر استقبال می شود و بیش از 200 کیلومتر مسیر ویژه در سراسر اتاوا برای آن اختصاص داده شده است.
  • این شهر به دلیل داشتن سفارت‌خانه‌ها و کمیسیون‌های عالی از تمام قاره ها، جمعیتی دیپلماتیک و خونسردی را در خود جای داده است.

اما باید توجه داشت که امنیت، امکانات گسترده، خدمات عمومی و با کیفیت بالا، هزینه زندگی در اتاوا را بالا می برد. این شهر هزینه زندگی بالاتر از متوسط میانگین را دارد و در بخش هزینه اجاره مسکن، جزو یکی از گران ترین شهر های کانادا به شمار می رود.

مزایای زندگی در اتاوا

اتاوا یکی از قطب‌های تکنولوژی در کانادا است که به عنوان دومین شهر بزرگ در قاره امریکا است که به داشتن سطح مناسب کیفیت زندگی معروف است. این شهر چهاردهمین شهر در دنیا است که استانداردهای لازم برای زندگی را دارد. اگر اهل بهداشت هستید جالب است بدانید اتاوا سومین شهر تمیز دنیا است. اتاوا یک شهر پر جنب و جوش و پر از فعالیت‌های کاری و تحصیلی است و به عنوان یک شهر جوان در کانادا شناخته می‌شود.

تحصیل در اتاوا

اگر قصد دارد به اتاوا مهاجرت کنید، نگران آموزش فرزندان خود نباشید چرا که در این شهر سیستم آموزشی بسیار با کیفیت به دو زبان انگلیسی و فرانسوی در حال تدریس است.

اقتصاد اتاوا

اقتصاد پایدار و پیشرفته‌ی اتاوا وابسته به تکنولوژی پیشرفته‌ای است که در این شهر جریان دارد. علاوه بر این، کشاورزی هم یکی از حوزه‌هایی است که نقش موثری در توسعه و پیشرفت اقتصاد اتاوا داشته است. از جذب توریست هم می‌توان به عنوان قسمت دیگری از چرخه اقتصادی اتاوا یاد کرد. اتاوا به دلیل برخورداری از طبیعت زیبا و بکر یک مقصد جذاب جذاب برای گردشگران است.

پایتخت کانادا قبل از اتاوا

کانادا قبل از اینکه اتاوا را در سال ۱۸۵۷ به عنوان پایتخت خود انتخاب کند، چندین شهر دیگر را نیز در این نقش امتحان کرد. اولین پایتخت این کشور، کینگستون بود که از سال ۱۸۴۱ تا ۱۸۴۴ این عنوان را داشت. سپس، کبک از سال ۱۸۴۴ تا ۱۸۴۹ پایتخت شد و پس از آن، تورنتو در طی سال‌های ۱۸۴۹-۱۸۵۲ این عنوان را برعهده گرفت. کبک دوباره از سال ۱۸۵۲ تا ۱۸۵۶ پایتخت شد و در سال ۱۸۵۸، تورنتو دوباره این عنوان را به دست آورد، اما این بار نیز مدت زیادی دوام نیاورد و کبک دوباره پایتخت شد. این وضعیت تا سال ۱۸۶۶ ادامه داشت تا اینکه ملکه ویکتوریا، اتاوا را به عنوان پایتخت کانادا انتخاب کرد.

فاصله اتاوا با تورنتو و مونترال چقد است؟

فاصله اتاوا با تورنتو 351.31  کیلومتر میباشد، در حالی که فاصله اتاوا با مونترل 198.6 کیلومتر است.

امیدواریم این مطلب مورد پسند شما عزیزان قرار گرفته باشد، دیدگاه‌های خود را در مورد این مقاله در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید و سوالاتتان را بپرسید؛ کارشناسان وای ال جی به شما پاسخ می‌دهند.

برچسبها:

پایتخت کانادا به انگلیسی

اسم پایتخت کانادا

نام پایتخت کانادا

پایتخت کانادا قبل از اتاوا

اتاوا پایتخت کانادا

اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
بیشترین رأی
تازه‌ترین قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سعیده
سعیده
1 سال قبل

بسیار عالی