استان کبک؛ آنچه قبل از مهاجرت باید بدانید.

64
استان کبک در کانادا

 

منبع: cicnews.com

 

استان کبک دومین استان پرجمعیت کانادا با بیش از 8.7 میلیون نفر جمعیت است که شامل سه منطقه بزرگ شهری کبک، مونترال و شربروک می‌باشد.

کبک استانی منحصر به فرد در مقایسه با سایر استان‌ها و مناطق کانادا است زیرا تنها منطقه‌ای است که اکثریت آن فرانسوی هستند. در نتیجه زبان این استان نیز فرانسوی است. مهاجرت به کبک می‌تواند گزینه بسیار خوبی برای مهاجرانی باشد که از کشورهای فرانسوی زبان می‌آند و یا به زبان فرانسه تسلط دارند.

اگر قصد مهاجرت به کبک را دارید، مطالب این مقاله به شما کمک می‌کند تا درباره همه چیز مثل مسکن و وضعیت مراقبت‌های بهداشتی در این استان اطلاعات کسب کنید .

وضعیت مسکن در استان کبک

کبک یکی از بزرگترین بازارهای مسکن کانادا را دارد . قیمت مسکن و نوع ملک بر اساس منطقه‌ای که برای زندگی انتخاب می‌کنید، تعداد نفرات خانواده و نوع ملکی که به دنبال زندگی در آن هستید، متفاوت خواهد بود .

بر اساس رتبه‌بندی میزان اجاره که در آگوست 2023 به روز شده، متوسط اجاره یک آپارتمان یک خوابه در مونترال 1752 دلار کانادا است. اما برای اجاره یک آپارتمان یک خوابه در شهر کبک، باید 1234 دلار بپردازید. اجاره یک آپارتمان یک خوابه در شهر کبک کمتر از میانگین ملی 1860 دلار است.

 

 

حمل و نقل عمومی

حداقل 76 درصد از مردمی که در سه منطقه بزرگ شهری کبک زندگی می‌کنند، کمتر از 500 متر از یک نوع وسیله حمل و نقل عمومی فاصله دارند .

حمل و نقل عمومی شامل مترو و اتوبوس است. مونترال دارای STM (Societe de Transport de Montreal) است که شبکه‌ای از اتوبوس‌ها ومتروها است که در سطح شهر قرار دارند. شربرک و کبک سیتی نیز سیستم حمل و نقل اتوبوس خود را دارند .

علی‌رغم دسترسی به حمل و نقل عمومی بیش از 75 درصد از ساکنان در مونترال کبک سیتی و شربروک، از وسیله نقلیه شخصی برای رفت و آمد استفاده می‌کنند. بنابراین اجاره یا خرید خودرو پس از نقل مکان به استان ممکن است گزینه خوبی باشد .

علاوه بر این برای 6 ماه اول به عنوان یک مقیم جدید کبک می‌توانید با استفاده از گواهینامه رانندگی که در کشور خود دریافت کرده‌اید، از یک وسیله نقلیه موتوری استفاده کنید و در پایان دوره 6 ماهه، در صورتی که بخواهند همچنان در این استان رانندگی کنند، باید گواهینامه رانندگی استانی را از دولت کبک دریافت کنند.

فرصت‌های شغلی در استان کبک

وضعیت استخدام و فرصت‌های شغلی

بزرگترین صنایع کبک از نظر اشتغال، مشاغل تجاری، مراقبت‌های بهداشتی، کمک‌های اجتماعی و تولید هستند. کارمندان در مشاغل تجاری شامل خرده فروشان و عمده فروشان از تعداد زیادی از صنایع مانند خواربارفروشی و الکترونیک هستند. صنعت مراقبت‌های بهداشتی و کمک‌های اجتماعی شامل پزشکان، پرستاران و سایر متخصصان بهداشتی است. صنعت تولید نیز شامل مشاغلی مانند مهندسان مکانیک و تکنسین‌های لوازم خانگی می‌شود .

سیستم درمان و مراقبت‌های بهدشتی

در کانادا مراقبت‌های بهداشتی عمومی از طریق یک مدل مراقبت‌های بهداشتی همگانی تامین می‌شود که به طور مشترک توسط مالیات‌های ساکنان تامین می‌شود .

در کبک اکثر تازه واردان بالای 18 سال باید تا سه ماه منتظر بمانند تا بتوانند از پوشش بیمه مراقبت‌های بهداشتی عمومی استان برخوردار شوند. در پایان دوره انتظار هر فرد تازه واردی که در کبک اقامت دارد، واجد شرایط دریافت خدمات درمانی رایگان با کارت سلامت معتبر است  .

می‌توانید برای دریافت کارت سلامت در وب‌سایت دولت کبک اقدام کنید. قوانین و راهنمایی‌های متفاوتی برای افرادی که به طور دائم یا کسانی که به عنوان کارگر فصلی به کبک می‌آیند و کسانی که با ویزای تحصیلی یا کاری همراه مهاجران هستند، وجود دارد. واجد شرایط بودن برای بیمه درمانی در کبک به وضعیت شما در استان نیز بستگی دارد .

به طور کلی کارت بهداشت استانی امکان دسترسی به خدمات بهداشت عمومی را به صورت رایگان می‌دهد. البته بعضی از درمان‌ها و داروها شامل بیمه عمومی نیستند و باید هزینه به صورت شخصی پرداخت کنید.

تحصیل در کبک

سطح آموزش و تحصیلات

کودکان در کبک در حدود سن 5 سالگی وارد سیستم آموزشی می‌شوند و تحصیل را از مهد کودک شروع می‌کنند . ساکنان کبک می‌توانند فرزندان خود را تا پایان دبیرستان به صورت رایگان از طریق سیستم آموزشی دولتی این استان به مدرسه بفرستند. والدین همچنین می‌توانند فرزند خود را به مدارس خصوصی یا مدارس شبانه روزی بفرستند. این مدارس شهریه دریافت می‌کنند و پرداخت آن بر عهده والدین است.

در مورد آموزش پس از متوسطه، کبک با داشتن تقریبا DLI 430 در سراسر استان، دومین جایگاه را در مؤسسات آموزشی کشور دارد. بسیاری از این موسسات به تازه واردان کانادایی دسترسی به برنامه‌هایی را ارائه می‌دهند که آنها را واجد شرایط دریافت مجوز کار پس از فارغ التحصیلی(PGWP) می‌کند. این مجوز برای فارغ التحصیلانی که به دنبال اقامت دائم هستند، ارزشمند است؛ زیرا این مجوز به دارنده اجازه می‌دهد تا تجربه کاری در کانادا کسب کند و از ای نطریق اقامت دائم کانادا را دریافت کند.

مالیات

در کبک دولت استانی، مالیات بر فروش 14.957% دریافت می‌کند که ترکیبی از مالیات استاندارد کالا و خدمات  (GST) 5%و فروش 9.975 است .ساکنان کبک بخشی از درآمد خود را به عنوان مالیات پرداخت می‌کنند که مانند سایر نقاط کشور متغیر است و بستگی به میزان درآمد در یک سال دارد.

خدمات ارائه شده استان کبک به مهاجران

خدمات ارائه شده به تازه واردان در کبک

در سایت کبک منابع زیادی وجود دارد که می‌تواند به تازه واردان به استان کمک کند تا در خانه جدید خود مستقر شوند. برخی از خدمات عبارت اند از :

همراهی کبک: یک سرویس رایگان که به مهاجران در انجام کارهای مختلف از اقامت تا یادگیری زبان فرانسه کمک می‌کند .

منبع آنلاین دولت کبک: به تازه واردان این امکان را می‌دهد تا بسته به نیاز خود یک ارائه دهنده خدمات محلی را جست و جو کنند.

AIDE inc: ارائه دهنده خدمات فرانسوی که خدمات تسویه حساب را به تازه واردان در شربروک ارائه می‌کند.

نظر نهایی

طبق تاریخ کشور کانادا، مهاجران از کشورهای مختلفی مانند انگلیس، اسکاتلند، آلمان و فرانسه وارد این کشور شده‌اند. همچنین جنگ‌های خونینی میان انگلستان و فرانسه در کانادا رخ داده است. در نهایت استان کبک توانست زبان و فرهنگ فرانسه را تا امروز حفظ کند. در برخی برنامه‌های مهاجرتی نیز استان کبک شرایط متفاوتی نسبت به سایر استان‌ها دارد. افزایش مهاجران در سال‌های اخیر این کشور را از نظر فرهنگی بسیار متنوع کرده است اما زبان فرانسه نکته مهم و متفاوتی است که باید در مورد این استان به آن توجه کنید.

 

فرم ارزیابی رایگان مهاجرت به کانادا

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها