شهر مونترال کانادا، شادترین شهر جهان

250
عکس شهر مونترال کانادا

عکس شهر مونترال کانادا


شهر مونترال کجاست؟

شهر مونترال (به انگلیسی montreal)، جزیره ای تاریخی، واقع در جنوب شرقی کانادا است. این شهر پس از تورنتو دومین شهر پرجمعیت کانادا به شمار می رود و به عنوان کلان شهر اصلی استان کبک شناخته می شود. در سری مقالات معرفی شهر های مختلف کانادا، با مونترال بیشتر آشنا خواهیم شد. با وای ال جی همراه باشید.

آب و هوای مونترال

اگرچه ممکن است در مونترال تابستان هایی با دمای تا حداکثر 35 درجه را نیز تجربه کنید، اما به طور کلی، این شهر با زمستان‌های یخبندان آن شناخته می شود. زمستان های مونترال کمی شبیه اتاوا و بسیار سخت‌تر از تورنتو است.

فرم ارزیابی رایگان مهاجرت به کانادا

اقتصاد

مونترال مرکز تجاری استان کبک است. هوافضا، نرم افزار، الکترونیک، داروسازی، و حمل و نقل از جمله صنایعی هستند که مونترال را به قطب تجاری استان کبک تبدیل کرده است. همچنین بندر مونترال به عنوان بزرگترین بندر داخلی جهان، محموله های غذایی و محصولات نفتی را به بازارهای جهانی عرضه می کند. این شهر مقر راه‌آهن ملی کانادا نیز است.
علاوه بر این، صنعت گردشگری نیز در این شهر بسیار پر رونق است. مونترال همیشه گزینه‌ای هیجان انگیز برای مسافران، گردشگران و مهاجران است و از جمله جهانی ترین شهرهای آمریکای شمالی به شمار می رود. علاوه بر جذابیت های طبیعی، گالری های هنری و موزهای مختلف، ترکیب بی نظیر سنگ فرش ها و معماری های قرن 16 با مدرنیته و تمدن امروزی، جذابیت این شهر را برای مردم سراسر دنیا دو چندان کرده است.

فرهنگ

مونترال، پس از پاریس دومین شهر فرانسوی زبان دنیاست. با این حال به دلیل افزایش گسترده مهاجرت به این شهر، از نظر فرهنگی و قومی، از تنوع بالایی برخوردار است. این تنوع و رنگارنگ بودن فرهنگ در محله های مختلف شهر، غذاها و موسیقی ها به خوبی قابل مشاهده است. مونترال از غنی ترین شهر های کانادا از نظر فرهنگ و هنر به شمار می رود. این شهر هر ساله میزبان جشنوارهای معتبر متعددی همچون جشنواره بین المللی جاز مونترال، جشنواره فیلم مونترال، و دیگر رویدادهای جهانی است.

دانشگاه مک مستر کانادا

شهر زیر زمینی

مونترال به زمستان های طولانی با سرما و باد فراوان مشهور بوده و زمستان هایی سردتر از میانگین کانادایی دارد. شهر زیر زمینی، از دیر باز، راه حلی برای زندگی نرمال تر در زمستان های بی رحمانه مونترال به شمار می رود. شهری با شبکه ای گسترده از تونل ها و پله ها که قسمت های مختلف مونترال از موزه، دانشگاه، و ادارات گرفته تا بانک، هتل، ایستگاه های مترو و اتوبوس و مراکز خرید را به هم متصل می کند.

زندگی در مونترال

مونترال همیشه به عنوان شادترین و قابل زندگی‌ترین شهرهای جهان شناخته می شود. این دو ویژگی سبب شده است تا انتخاب رایجی برای مهاجران از سراسر دنیا باشد. این شهر همچنین کمترین هزینه اجاره مسکن را نسبت به سایر شهرهای بزرگ کانادا مانند اتاوا دارد. سیستم گسترده و سریع حمل و نقل مونترال نیز مقرون به صرفه است.
مونترال شهری آرام و کم استرس نسبت به تورنتو و ونکوور بوده و از آنجایی که بیشترین کالج ها، دانشگاه ها و مدارس معتبر را در سطح جهان دارد، مرکزی برای تحصیل دانشجویان سراسر دنیاست. دوچرخه سواری در این شهر بسیار محبوب بوده و خیابان‌های اصلی اغلب از خطوط ویژه برای دوچرخه‌سواری برخوردارند.
از لحاظ امنیت، مونترال، اگرچه شهر امنی به شمار می رود اما برخی از محله ها مانند مونترال شمالی، از فقیرترین مناطق شهری بوده که گاهگداری مورد خشونت گروهی قرار می گیرد.همچنین باید توجه داشته باشید که در مونترال به دلیل فرانسه زبان بودن، همه تابلوهای خیابانی و اطلاعیه های عمومی به زبان فرانسوی است. این موضوع می تواند برای افرادی که با فرانسوی آشنایی ندارند، زندگی در این شهر یا سفر به آنجا را دشوار کند.

وای ال جی

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها