اخذ دیپلم کانادا به صورت آنلاین از داخل ایران امکان پذیر است؟

156
دیپلم آنلاین کانادا

دیپلم آنلاین کانادا


اخذ دیپلم کانادا به عنوان مدرک تحصیلی معتبر شرایط شما برای مهاجرت را به کلی تغییر خواهد داد. یکی از مزایای مهم این مدرک، بالا بردن امتیاز در سیستم اکسپرس انتری است که شانس موفقیت در دریافت ویزا را افزایش می‌دهد. در این مقاله به موضوع دیپلم کانادایی، شرایط دریافت، مدارک مورد نیاز و واحدهای درسی آن می‌پردازیم.

دیپلم آنلاین کانادا

در زمینه آموزش آنلاین کانادا از کشورهای پیشرو است. این موضوع در دوره پاندمی کووید 19 پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته است و بسیاری از مؤسسه‌های آموزشی این کشور دوره‌های تحصیل آنلاین و دریافت دیپلم را ارائه می‌دهند. اخذ دیپلم کانادا به صورت آنلاین، برای دانش‌آموزانی که قصد تحصیل در کانادا را دارند اما امکان حضور در کلاس‌های حضوری را ندارند، گزینه مناسبی است.

پلتفرم‌های مختلفی مانند اسکایپ، گوگل میت و زوم امکان شرکت در دوره‌های تحصیلی آنلاین را فراهم کرده‌اند. همچنین سیستم مدیریت یادگیری (LMS) نیز برای مورد استفاده قرار می‌گیرد.

لازم به ذکر است که این مدرک تحصیلی آنلاین توسط وزارت علوم ایران مورد تایید نیست و نمی‌توانید از آن در ایران استفاده کنید.

مزایای اخذ دیپلم کانادا به صورت آنلاین

مزایای اخذ دیپلم کانادا به صورت آنلاین

دریافت دیپلم به صورت آنلاین مزایای مهم و تاثیرگذاری در زندگی شغلی و حتی فردی شما دارد و می‌تواند با کمک به پیشرفت تحصیلی و شغلی، مسیر موفقیت را کوتاه کند. موارد زیر از جمله مزایای این مدرک تحصیل هستند:

صرفه جویی در هزینه‌ها

با شرکت در دوره‌های آنلاین تحصیلی، دیگر نیازی به حضور در کشور کانادا ندارید. با توجه به هزینه‌های بالای زندگی در شهرهای بزرگ کانادا، با دریافت مدرک آنلاین می‌توانید از نظر هزینه، صرفه جویی زیادی کنید و برای برنامه‌های بعدی تحصیلی و مهاجرتی، ذخیره مالی بیشتری داشته باشید.

بهره‌مندی از سطح آموزشی بالا

آنلاین بودن تحصیل به معنی افت کیفیت آموزشی نیست و می‌توانید از دانش اساتید حرفه‌ای بهره‌مند شوید و دوره تحصیلی پرباری را طی کنید.

افزایش احتمال پذیرش در دانشگاه‌های کانادا و سایر کشورهای جهان

با دریافت این مدرک می‌توانید در دانشگاه‌های این کشور و کشورهای دیگر جهان به ادامه تحصیل بپردازید. زیرا مدرک کانادایی اعتبار بالایی دارد و به همین دلیل نیز احتمال موفقیت شما در دریافت پذیرش از دانشگاه‌ها را افزایش می‌دهد.

افزایش شانس دریافت ویزا

اگر قصد دارید برای کارفرمای خارجی کار کنید و از طریق برنامه‌های مهاجرتی برای مهاجرت به کانادا اقدام کنید، مدرک دیپلم حداقل مدرکی است که باید به عنوان مدرک تحصیلی ارائه کنید. داشتن مدرک کانادایی تاثیر بسزایی در پذیرش درخواست ویزای شما دارد. همچنین امتیاز شما در سیستم اکسپرس انتری را نیز افزایش می‌دهد.

شرایط تحصیل آنلاین در مدارس کانادا

شرایط تحصیل آنلاین در مدارس کانادا

شرایط تحصیل در دوره‌های دیپلم آنلاین بسته به دانشگاه یا مؤسسه متفاوت است. شرایط کلی امکان تحصیل در این دوره‌ها شامل موارد زیر است:

تسلط به زبان انگلیسی و فرانسوی: با توجه به مؤسسه موردنظرتان، زبان تحصیل انگلیسی یا فرانسوی خواهد بود و باید به قدری به یکی از این دو زبان مسلط باشید تا مفاهیم آموزشی را یاد بگیرید.

محدوده سنی: دریافت مدرک دیپلم کانادایی محدودیت سنی تا 21 سال دارد.

تمکن مالی: با وجود اینکه دوره تحصیلی آنلاین هزینه کمتری دارد، اما همچنان هزینه چند هزار دلاری دارد که باید به عنوان شهریه بپردازید.

مدارک مورد نیاز تحصیل آنلاین

برای اینکه بتوانید از مؤسسه آموزشی مورد نظرتان در کانادا نامه پذیرش دریافت کنید، باید مدارک زیر را ارئه کنید:

  • مدارک هویتی شامل شناسنامه و پاسپورت
  • فرم درخواست ثبت نام در مؤسسه
  • ریز نمرات تحصیلی
  • مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی مطابق با زبان تحصیل مؤسسه

مؤسسه‌های ارائه دهنده دوره‌های دیپلم آنلاین

مؤسسه‌ها، کالج‌ها و حتی دانشگاه‌های بسیاری در کانادا هستند که امکان تحصیل آنلاین برای دریافت دیپلم را ارائه می‌کنند. با مراجعه به سایت‌های این مراکز آموزشی می‌توانید اطلاعات لازم را دریافت کنید. انتخاب مرکز آموزشی کاملا به شرایط شما بستگی دارد تا بتوانید پذیرش مؤسسه مورد نظر خود را دریافت کنید.

از جمله بهترین مراکز آموزشی که امکان دریافت دیپلم آنلاین را فراهم کرده‌اند، می‌توان به مراکز زیر اشاره کرد:

  • جیمز مدیسون
  • لورل اسپرینگز
  • آکادمی هالستروم
  • دبیرستان دانشگاه میسوری
  • آکادمی نورث استار
  • Northstar
  • دبیرستان اکسل
  • Trail Forest
  • Keystone
  • Compuhigh

واحدهای درسی در دوره تحصیل دیپلم

واحدهای درسی در دوره تحصیل دیپلم

دوره 4 ساله دبیرستان در کانادا شامل 30 واحد درسی است که دانش آموز باید آن‌ها را با نمره قبولی پاس کند. از آن جا که افراد از سن 14 تا 21 سال امکان شرکت در دوره‌های اخذ مدرک دیپلم دارند، اگر دانش آموز هشتم، نهم و یا دهم هستید، باید بین 20 تا 30 واحد درسی را پاس کنید تا بتوانید دیپلم بگیرید. اگر از دبیرستان فارغ التحصیل شده‌اید، واحدهای درسی تطبیق داده می‌شوند و ممکن است به 7 واحد درسی برای دریافت دیپلم نیاز داشته باشید.

دروسی که باید در طول تحصیل پاس کنید، با توجه به رشته‌ی انتخابی شما تعیین می‌شود. زیست، فیزیک، شیمی، علوم اجتماعی، هنر، زبان انگلیسی، تکنولوژی و غیره از درس‌های عمومی هستند که باید پاس کنید. این درس‌ها در کانادا ساده‌تر از ایران هستند، اما به دلیل شیوه تدریس کاربردی، میزان یادگیری دانش آموزان بسیار بیشتر است و دانش پایه‌ای آن‌ها قوی‌تر می‌شود.

در مراکز آموزشی کانادا ترم جدید هر سه ماه یک بار شروع می‌شود. اما بهتر است برای گرفتن نامه پذیرش و ثبت نام هر چه زودتر اقدام کنید. زیرا تعداد محدودی امکان شرکت در دوره‌های آنلاین تحصیلی را دارند.

اگر بتوانید مدرک دیپلم از یکی از مراکز اموزشی کانادا دریافت کنید، برای گرفتن پذیرش از دانشگاه‌های کانادا، نیازی به مدرک زبان نخواهید داشت.

نظر نهایی

امکان تحصیل آنلاین، فرصت ارزشمندی است و با ارتقای مدرک تحصیلی و سطح دانش علمی خود می‌توان به پیشرفت‌های شغلی دست پیدا کرد. با توجه به هزینه کمتری که نسبت به تحصیل حضوری دارد، استفاده از این فرصت کاملا سودمند خواهد بود. می‌توانید با ایجاد شرایط برای تحصیل آنلاین فرزندتان، آینده‌ی او را از نظر امکان تحصیل در دانشگاه معتبر و یافتن شغل مناسب تامین کنید.

فرم ارزیابی رایگان مهاجرت به کانادا

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها