شرایط و قوانین جدید مهاجرت به کانادا برای ایرانیان

406
شرایط جدید مهاجرت به کانادا برای ایرانیان

ویزای کانادا برای ایرانیان


کانادا به عنوان کشوری مهاجرپذیر، مقصد مهاجرت افراد از کشورهای گوناگون است. ایرانیان بسیاری در سال‌های اخیر به کانادا مهاجرت کرده‌‌اند که باعث شده کامیونیتی بزرگی در کانادا تشکیل دهند. همچنین شرایط خوبی که کانادا در مقایسه با سایر کشورها، برای اعطای اقامت دائم به متقاضیان ارائه می‌کند، تعداد تقاضاها را افزایش داده است.

مسؤلان اداره مهاجرت با هدف مدیریت این فضا و رسیدگی هر چه سریع‌تر به درخواست‌های ایرانیان، قوانین جدیدی را اعلام و اجرا کرده است که به آن‌ها کمک می‌کند در پروسه‌ای کوتاه‌تر و با هزینه کمتر وضعیت اقامت و اشتغال خود را تثبیت کرده و به زندگی و کار در این کشور مشغول شوند. در این مقاله درباره شرایط جدید مهاجرت به کانادت برای ایرانیان صحبت خواهیم کرد.

قانون جدید کانادا برای ایرانیان چیست؟

تعداد ایرانیان ساکن کانادا و ایرانیان متقاضی  مهاجرت به کانادا، به قدری هست که اداره مهاجرت کانادا را بر آن داشته تا قوانين اختصاصی برای بهبود وضعیت ایرانیان در دریافت اقامت و اشتغال در کانادا را تصویب و به اجرا درآورد.

قوانین جدید در تسریع روند انجام امور مهاجرتی ایرانیان بسیار مؤثر است و به آن‌ها کمک می‌کند در زمان کوتاه‌تری وضعیت زندگی و اشتغال خود در کانادا را به ثبات و سطح ایده آل خود برسانند.

در تاریخ 23 فوریه سال 2023، جاناتان ویلکینسون به نمایندگی از شان فریز وزیر مهاجرت کانادا، طی اعلامیه‌ای از شرایط جدید مهاجرت به کانادا برای ایرانیان صحبت نمود. این قوانین از 1 مارس 2023 اجرا شده و تا 28 فوریه 2024 – 9 اسفند 1402 اعتبار دارد. پس از این تاریخ مورد بازبینی قرار خواهد گرفت و در مورد تمدید یا عدم تمدید آن تصمیم گیری خواهد شد.

در این اطلاعیه، به دو موضوع مهم پرداخته شد که در ادامه آن‌ها را شرح می‌دهیم.

تغییر وضعیت اقامت با هزینه و شرایط جدید مهاجرت به کانادا برای ایرانیان - سخت‌گیری کمتر

تغییر وضعیت اقامت توریستی با هزینه و سخت‌گیری کمتر

پیش از قوانین جدید، مراحل تغییر وضعیت اقامت مانند تبدیل ویزای توریستی به ویزای کار با سختگیری، پیچیدگی قانونی و هزینه بالا همراه بود. اگر شخصی با ویزای توریستی وارد کانادا می‌شد و با دریافت جاب آفر، قصد تبدیل وضعیت خود را داشت، ممکن بود با تصمیم مغرضانه افسر پرونده، به دلیل قصد دوگانه، مواجه شود. اما با تصویب قانون جدید، شرایط برای تبدیل اقامت بسیار آسان شده است.

ایرانیانی که تصمیم دارند اقامت دائم کانادا را دریافت کنند، می‌توانند با ویزای توریستی وارد کانادا شوند و مراحل تبدیل وضعیت خود را طی کنند. نکته مهم این قانون، حذف برخی هزینه‌ها و به طور کلی کاهش هزینه‌های رسیدگی به درخواست‌های اقامت ایرانیان است که شرایط را بسیار مطلوب کرده است.

اعطای اوپن ورک پرمیت- شرایط جدید مهاجرت به کانادا برای ایرانیان

اعطای اوپن ورک پرمیت

کشور کانادا دو نوع مجوز کار به متقاضیان اعطا می‌کند. ورک پرمیت بسته (Close work permit) که متقاضی باید فقط برای کارفرمایی که از او جاب آفر دریافت نموده، کار کند و اوپن ورک پرمیت که نوع دیگر مجوز کار است. اوپن ورک پرمیت محدودیتی نداشته و دارنده آن می‌تواند در هر استان و برای هر کافرما، حتی چندین کارفرما، کار کند.

در پی تصویب قوانین جدید مهاجرت برای ایرانیان، آن‌ها می‌توانند در صورت دریافت جاب آفر، با تبدیل ویزای توریستی، به جای ورک پرمیت بسته، اوپن ورک پرمیت دریافت نمایند.

ورک پرمیت کانادا چیست و چه انواعی دارد؟ + نحوه تمدید

در این شرایط، طبق قوانین، فرد با داشتن سابقه کار در کانادا، می‌تواند از طریق برنامه تجربه کانادایی، برای دریافت اقامت دائم اقدام کند.

یکی از موارد مهم در ویزای کار، گواهی LMIA است که باید توسط کارفرما از اداره کار کانادا دریافت شود. این گواهی نشان می‌دهد استخدام نیروی کار خارجی، تاثیر منفی بر اشتغال کانادایی‌ها نخواهد داشت. زیرا اولویت استخدام با شهروندان کانادایی است و کارفرما باید از طریق آگهی‌های استخدامی، ثابت کند فرد کانادایی متناسب با شرایط کاری خود را نیافته است. ایرانیان با دریافت اوپن ورک پرمیت، دیگر نیازی به گواهی  LMIA ندارند و می‌‌توانند بدون محدودیت در هر استان و برای هر کارفرمایی کار کنند.

ویزای کانادا برای ایرانیان

افزایش متقاضیان ایرانی مهاجرت به کانادا، برای اشتغال و دریافت اقامت دائم این کشور، باعث شده است که مسؤلان اداره مهاجرت با تصویب قوانینی، شرایط جدید مهاجرت به کانادا برای ایرانیان فراهم کنند. این قوانین، روند مهاجرت، اشتغال و تثبیت وضعیت اقامت را تسهیل کرده و ایرانیان می‌توانند در پروسه کم هزینه‌تری به کانادا مهاجرت کنند. اعطای اوپن ورک پرمیت نکته مهم تغییر قوانین است که محدودیت‌های استانی یا تعداد کارفرما را از بین برده و متقاضی می‌تواند برای یافتن کار در سراسر کانادا به جستجو بپردازد.

فرم ارزیابی رایگان مهاجرت به کانادا

منبع: canada.ca
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها