سهمیه مجوزهای تحصیلی برای استان‌های کانادا

13
سهمیه مجوزهای تحصیلی برای استان‌های کانادا

سهمیه مجوزهای تحصیلی برای استان‌های کانادا در ادامه تغییراتی است که در برنامه ویزای تحصیلی کانادا اعمال شده‌اند. اداره مهاجرت کانادا به دنبال کنترل جمعیت دانشجویان خارجی کشور است تا از سوءاستفاده از این برنامه مهاجرتی جلوگیری کند.

چرا که کانادا، کشوری پهناور و زیبا با تنوع فرهنگی و جامعه مهاجرپذیر، به مقصدی ایده آل برای دانشجویان بین‌المللی از سراسر جهان تبدیل شده است. دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی این کشور با ارائه برنامه‌های تحصیلی با کیفیت در سطوح مختلف، فضای آموزشی فوق‌العاده‌ای برای دانشجویان داخلی و خارجی فراهم کرده‌اند که بسیاری را به تحصیل در کانادا ترغیب می‌کند.

برای ورود به این دنیای پویای علم و تحصیل در کانادا، نیاز به گذر از دروازه‌ای به نام “مجوز تحصیلی” دارید. این مجوز، کلید ورود شما به کانادا و آغاز سفری پربار در مسیر علم و دانش خواهد بود.

اما همان‌طور که پیشتر گفتیم؛ در فرآیند اخذ مجوز تحصیلی کانادا تغییراتی ایجاد شده است که در این مقاله به موضوع سهمیه مجوزهای تحصیلی برای استان‌های کانادا می‌پردازیم. ارائه سهمیه مجوز تحصیلی به استان‌ها در کنار سایر تغییرات اعمال شده، تقریبا از ابتدای سال 2024 اجرایی شده‌اند.

سهمیه مجوزهای تحصیلی برای استان‌های کانادا -

سهمیه مجوزهای تحصیلی برای استان‌های کانادا

اداره مهاجرت کانادا (IRCC) طی بیانیه‌ای که منتشر نمود، توضیح می‌دهد که بر چه اساس سهمیه مجوزهای تحصیلی برای استان‌های کانادا را تعیین کرده است و استان‌ها نیز طبق این تعداد مشخص شده، مجوز تحصیلی ارائه خواهند کرد.

پس از انتشار این اعلامیه در 22 ژانویه، این اداره محدودیت تعیین شده در بررسی تعداد مجوزهای تحصیلی در سال را اعمال می‌کند.

امروز، مارک میلر، وزیر مهاجرت، روش IRCC در نحوه تعیین این اعداد و همچنین تعداد نهایی مجوزهای تحصیلی برای هر استان را به اشتراک گذاشت.

این دپارتمان خاطرنشان می‌کند که این سیستم باعث می‌شود برخی استان‌ها و مناطق در سال 2024 تعداد دانشجویان بین‌المللی بیشتری نسبت به سال 2023 داشته باشند و برخی استان‌ها نیز دانشجوی کمتری خواهند داشت.

IRCC می‌گوید سهمیه‌ها را برای استان‌هایی که تعداد کمتری مجوزهای تحصیلی دریافت می‌کنند، تعدیل کرده است تا هر گونه تأثیر منفی را کاهش دهد.

سهمیه استان‌هایی که آماده بودند تا از دانشجویان بین المللی بیشتری در سال 2024 نسبت به سال 2023 استقبال کنند، به 10 درصد جمعیت این استان‌ها محدود شد.

در پایان، اداره مهاجرت سهمیه‌ها را برای استان‌هایی با نرخ تصویب کمتر از 60 درصد نیز افزایش داد.

اداره مهاجرت می‌گوید که این به این استان‌ها کمک می‌کند تا به تعداد مورد انتظار مجوزهای تحصیلی تایید شده خود برسند.

سهمیه مجوزهای تحصیلی برای استان‌های کانادا - بیشترین سهمیه مجوز تحصیلی به انتاریو می‌رسد! -

بیشترین سهمیه مجوز تحصیلی به انتاریو می‌رسد!

انتاریو بیشترین سهمیه مجوزهای تحصیلی را با 235000 مجوز دریافت کرده است. این استان پرجمعیت‌ترین استان کاناداست و طبق فهرست رسمی IRCC دارای 530 مؤسسه آموزشی تعیین شده یا DLI است. با این حال، این استان اخیراً فاش کرده است که 96 درصد از سهمیه مجوزهای تحصیلی این استان به دانشگاه‌ها و کالج‌های دولتی اختصاص خواهد یافت.

این اعداد نشان می‌دهند که تعداد بسیار کمی از مؤسسات خصوصی در استان انتاریو از دانشجویان بین‌المللی پذیرش خواهند داشت.

سایر استان‌ها نیز بخش بزرگی از سهمیه کلی را دریافت کرده‌اند. پس از تعدیل تعداد نفرات و مجوزهای تحصیلی تایید شده، سهمیه استان کبک 117917 مجوز تحصیلی شده است.

استان بریتیش کلمبیا پیش از این، سهمیه 83000 مجوز تحصیلی خود را در ماه مارس با توزیع تقریباً مساوی بین مؤسسات دولتی و خصوصی اعلام کرده بود.

استان آلبرتا که محل سکونت 11.67 درصد از جمعیت کانادا است، میزان سهمیه آن به 10 درصد محدود شد و در پایان، به 40894 نفر مجوز تحصیل خواهد داد.

استان نوا اسکوشیا نیز از قبل، از سهمیه 12900 مجوز تحصیلی خبر داده بود. با این حال، داده‌های جدید اداره مهاجرت نشان می‌دهد که این استان 7472 مجوز دیگر نیز دریافت کرده است. در مجموع این استان سهمیه کلی 20378 مجوز تحصیلی در سال 2024 دارد.

سهمیه مجوزهای تحصیلی برای استان‌های کانادا --

فرم ارزیابی رایگان مهاجرت به کانادا

منبع: cicnews.com

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها