مشاغل هدف اکسپرس انتری کانادا در حوزه مراقبت‌های بهداشتی

35
چرا مشاغل هدف اکسپرس انتری کانادا در حوزه مراقبت_های بهداشتی به عنوان یک دسته اکسپرس انتری هدفمند انتخاب شد؟

مشاغل هدف اکسپرس انتری کانادا در حوزه مراقبت‌های بهداشتی یکی از دسته‌بندی‌هایی است که در قرعه کشی‌های مبتنی بر دسته بندی اکسپرس انتری اوایل سال جاری اعلام شد. هدف این برنامه انتخاب نامزدهای مهاجرتی است که دارای شرایط خاصی مانند تحصیلات و تجربه کاری هستند که می‌توانند نیازهای بازارکار در کانادا را پشتیبانی کنند.

اداره مهاجرت کانادا 5 دسته را انتخاب کرده است که شکاف‌های بازار کار را پر می‌کنند:

  • مراقبت‌های بهداشتی
  • علوم، فناوری،مهندسی و ریاضی (STEM)
  • حمل و نقل
  • تجارت
  • کشاورزی

این مشاغل پس از جمع‌آوری بازخوردها و پیشنهادات اداره مهاجرت از طیف گسترده‌ای از سهامداران و مردم انتخاب شده‌اند. قرعه کشی‌های مبتنی بر دسته‌بندی، مشابه قرعه کشی‌های استاندارد اکسپرس انتری هستند. با این حال در حالی که اکسپرس انتری استاندارد بر امتیاز سیستم رتبه‌بندی جامع نامزدها تمرکز دارد، قرعه کشی‌های مبتنی بر دسته‌بندی، تجربه کاری در مشاغل انتخابی را در اولویت قرار می‌دهند.

چرا مشاغل هدف اکسپرس انتری کانادا در حوزه مراقبت‌های بهداشتی به عنوان یک دسته اکسپرس انتری هدفمند انتخاب شد؟

کانادا با کمبود مزمن پزشک و پرستار مواجه است که تاثیرات مخربی بر مراقبت‌های اولیه و اورژانس دارد. برای شرح بیشتر می‌توان گفت: در ماه می سال جاری، نیاگارا هلث گفت که مراکز مراقبت‌های فوری در جنوب انتاریو دیگر نمی‌تواند شانه نیز فعالیت کند زیرا با کمبود کادر پزشک مواجه است. یا بیمارستانی که در میندن انتاریو مجبور شد به دلیل فشار کارمندان، اورژانس محلی را برای همیشه ببندد. علاوه بر این 180 پزشک اورژانس در سراسر کلگری نامه‌ای سرگشاده نوشتند و وضعیت مراقبت‌های اضطراری در شهر را مورد انتقاد قرار دادند.

کانادا برای پر کردن مشاغل خالی در سیستم مراقبت‌های بهداشتی و درمانی به مهاجرت متکی است. در سه ماهه چهارم سال 2022، 143695 فرصت شغلی در بخش بهداشت و درمان و کمک های اجتماعی وجود داشت که نرخ خالی شغلی 6 دصد است. در ‌این زمان این بخش بالاترین نرخ خالی شغلی را در بین تمام مشاغل مبتنی بر طبقه‌بندی داشت. علاوه بر این 36 درصد از پزشکان و 25 درصد از پرستاران رسمی در کانادا در خارج از این کشور متولد شده‌اند.

متخصصان پزشکی آموزش دیده خارجی، دریافت مجوز مناسب در کانادا برایشان مشکل است. به همین دلیل اداره مهاجرت اقداماتی را انجام داده است تا مهاجرت به کانادا را برای کارکنان مراقبت‌های بهداشتی آموزش دیده خارجی آسان‌تر کند. این امر به پزشکان و سایر متخصصان این امکان را داده است که در رشته تخصیی خود کار پیدا کنند و به کمبود نیرو کار در سیستم مراقبت‌های بهداشتی کمک کنند.

کانادا به چند کارمند مراقبت_های بهداشتی نیاز دارد؟ - مشاغل هدف اکسپرس انتری کانادا

کانادا به چند کارمند مراقبت‌های بهداشتی نیاز دارد؟

سازمان استخدام و توسعه اجتماعی کانادا ابزاری به نام سیستم پیش بینی شغلی کانادا را ارائه می‌دهد. این سیستم اطلاعاتی در مورد چشم انداز شغلی برای مشاغل مختلف را توضیح می‌دهد و میزان فرصت‌های شغلی در یک حرفه خاص را در دوره 2022 تا 2031 محاسبه می‌کند.

برخی از چشم اندازهای حرفه مراقبت‌های بهداشتی عبارتند از:

  • پرستاران و پرستاران روانپزشکی رسمی: 155400 فرصت شغلی جدید
  • پرستاران رسمی: 27800 فرصت شغلی جدید
  • پزشکان عمومی و پزشک خانواده: 48900 فرصت شغلی حدید
  • پزشک متخصص: 29800 فرصت شغلی جدید
  • هماهنگ کننده و سرپرست پرستاری: 23100 فرصت شغلی جدید
  • اپتومتریست‌ها، کایروپراکتیک‌ها و سایر مشاغل حرفه‌ای در تشخیص و درمان سلامت: 17900 فرصت شغلی جدید
  • داروسازان: 16100 فرصت شغلی جدید
  • فیزیوتراپیست: 14300 فرصت شغلی جدید

این ارقام نشام می‌دهد که اداره مهاجرت باید از صدها هزار نیرو متخصص برای پر کردن فرصت‌های شغلی کانادا در حوزه علوم بهداشتی و پزشکی و نیازهای نیرو کار در چند سال آینده استقبال کند.

فرصت‌های مهاجرت به کانادا برای فارغ التحصیلان حوزه پزشکی و سلامت

وزیر مهاجرت سابق کانادا گفت:

متخصصان سلامت شبانه روز برای ارائه مراقبت در سطح جهانی به افراد در جوامع سراسر کانادا کار کرده‎اند . اما این موضوع علنی است که سیستم بهداشتی ما به کارکنان بیتشری نیاز دارد تا به ارائه مراقبت‌های با کیفیتی که مردم در کانادا شایسته آن هستند، ادامه دهند.(شان فریزر هنگام اعلام قرعه کشی مبتنی بر دسته‌بندی)

علاوه بر این فریزر گفت که بین سال‌های 2017 تا 2022 کانادا از حدود 21000 کارمند مراقبت‌های بهداشتی استقبال کرده است. فریزر سپس گفت که اداره مهاجرت قصد دارد این تعداد را دو برابر کند و سالانه حدود 8000 کارمند جدید مراقبت‌های بهداشتی را جذب کند.

علاوه بر قرعه کشی‌های مبتنی بر رده‌بندی اکسپرس انتری، چندین استان قبلا قرعه کشی‌هایی را برای متخصصان مراقبت‌های بهداشتی از طریق جریان‌های هدفمند برنامه استانی PNP برگزار کرده‌اند. به عنوان مثال استان آلبرتا یک مسیر مراقبت بهداشتی تعیین شده تحت برنامه مهاجرت مزیت البرتا دارد.

بنابراین متخصصان مراقبت‌های بهداشتی که علاقه‌مند به مهاجرت به کانادا هستند، ممکن است واجد شرایط مهاجرت از طریق مسیرهای مختلف مهاجرت باشند. از آنجایی که به وضوح تقاضا برای کارکنان مراقبت‌های بهداشتی وجود دارد، نامزدهای احتمالی می‌توانند شکاف بازار کار را پر کنند و در عین حال مشاغل مهم و رضایت بخشی در کانادا داشته باشند.

تاریخچه اکسپرس انتری مراقبت_های بهداشتی و درمانی تا به امروز - مشاغل هدف اکسپرس انتری کانادا

تاریخچه اکسپرس انتری مراقبت‌های بهداشتی و درمانی تا به امروز

تا به امروز اداره مهاجرت دو دور دعوتنامه را به طور خاص برای داوطلبان واجد شرایط اکسپرس انتری با تجربه کاری اخیر در مشاغل مراقبت‌های بهداشتی صادر کرده است. اولین قرعه کشی مبتنی بر دسته بندی مراقبت‌های بهداشتی در 28 ژوئن 2023 انجام شد. این قرعه کشی باعث شد که اداره مهاجرت برای 500 کاندیدای مهاجرتی با سابقه کار در حوزه مراقبت‌های بهداشتی صادر کند.

تنها 8 روز بعد در 6 ژوئیه 2023 اداره مهاجرت دومین قرعه کشی را برای کارکنان مراقبت بهداشتی انجام داد و از 1500 کاندیدای واجد شرایط دعوت کرد تا برای اقامت دائم در کانادا درخواست دهند.

فرم ارزیابی رایگان مهاجرت به کانادا

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها