ارسال 7000 دعوتنامه به متقاضیان مسلط به زبان فرانسوی

39
ارسال 7000 دعوتنامه به متقاضیان دارای مهارت در زبان فرانسوی

منبع: cicnews.com

اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) در جدیدترین دوره قرعه‌کشی اکسپرس انتری، 7 هزار دعوت نامه برای متقاضیان مسلط به زبان فرانسه در سیستم اکسپرس انتری صادر کرده است تا درخواست اقامت دائم خود را ارسال کنند. این قرعه کشی در نتیجه استراتژی جدید کانادا در دعوت از افراد مسلط به زبان فرانسه در استان‌هایی غیر از کبک است تا از مهارت آن‌ها در جهت توسعه اقتصاد بین المللی کانادا بهره ببرد.

ارسال دعوتنامه به متقاضیان مسلط به زبان فرانسوی

ارسال دعوتنامه به متقاضیان مسلط به زبان فرانسوی

اداره مهاجرت با انجام قرعه کشی تحت برنامه دسته‌بندی، برای 7000 نفر از متقاضیان مسلط به زبان فرانسوی، دعوتنامه ارسال کرد. متقاضیان برای شرکت در قرعه کشی به حداقل امتیاز 365 در سیستم رتبه بندی جامع (CRS) نیاز داشتند. این امتیاز تا کنون، کمترین مقدار امتیاز در میان قرعه کشی‌های انجام شده در سال جاری بوده است.

این قرعه‌کشی، دومین دوره پس از قرعه‌کشی ۳۱ ژانویه بود که در طی آن ۷۳۰ متقاضی در یک قرعه‌کشی عمومی دعوت شدند و حداقل امتیاز آن ۵۴۱ بود.

در ماه ژانویه 2 قرعه کشی دیگر نیز انجام شد. در 10 ژانویه و در یک قرعه کشی عمومی، 1.510 متقاضی با حداقل امتیاز 546 دعوت شدند. در 23 ژانویه نیز 1.040 متقاضی با حداقل امتیاز 543 در یک قرعه کشی عمومی دیگر دعوت شدند.

هنوز برای پیش‌بینی روند قرعه‌کشی‌های اکسپرس انتری در سال ۲۰۲۴ زود است. در سال ۲۰۲۳، IRCC ۴۲ قرعه‌کشی انجام داد و به بیش از ۱۱۰,۰۰۰ متقاضی، دعوتنامه ارسال درخواست اقامت دائم صادر کرد تا به اهداف تعیین شده در پذیرش متقاضیان مهاجرت به کانادا برسد.

در جدول زیر خلاصه‌ای از نتایج قرعه‌کشی اکسپرس انتری در سال ۲۰۲۴ را می‌توانید ببینید:

تاریخنوع قرعه کشیتعداد ITA هاحداقل CRS
16 فوریهکشاورزی و مواد غذایی150437
14 فوریهمشاغل بهداشت و درمان3.500422
13 فوریهعمومی1,490535
1 فوریهمهارت در زبان فرانسه7000365
31 ژانویهعمومی730541
23 ژانویهعمومی1,040543
10 ژانویهعمومی1,510546

 

متقاضیان مسلط به زبان فرانسوی - تغییرات ایجاد شده در شرایط دریافت مجوز کار بعد از فارغ التحصیلی

تغییرات ایجاد شده در شرایط دریافت مجوز کار بعد از فارغ التحصیلی

بسیاری از افراد که برای برنامه‌های اکسپرس انتری اقدام می‌کنند، تجربه کاری مورد نیازشان را از طریق کار در کانادا پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه‌ها یا موسسات آموزشی عالی این کشور به دست ‌آورده‌اند. مجوز کار پس از فارغ‌التحصیلی (PGWP)، یکی از رایج‌ترین مجوزهایی است که به فارغ‌التحصیلان اعطا می‌شود. در مقاله ورک پرمیت، اطلاعات بیشتری در مورد مجوزهای کاری کانادا کسب کنید.

در تاریخ ۲۲ ژانویه، IRCC اعلام کرد که شرایط دریافت PGWP دستخوش تغییراتی شده است. از اول سپتامبر، دانشجویان بین‌المللی که در برنامه‌های کالج‌های خصوصی که جزئی از توافق‌نامه با کالج‌های دولتی هستند، تحصیل می‌کنند، دیگر نمی‌توانند برای PGWP اقدام کنند.

دانشجویانی که برنامه تحصیلات تکمیلی آن‌ها کوتاه‌تر از هشت ماه است، اکنون می‌توانند برای دریافت PGWP سه ساله اقدام کنند. پیش از این، فارغ‌التحصیلانی که برنامه تحصیلی‌شان کمتر از هشت ماه بوده، واجد شرایط دریافت PGWP نبودند.

همچنین مدت زمان اعتبار PGWP بر اساس طول برنامه تحصیلی فارغ‌التحصیل تعیین می‌شد. به عنوان نمونه، برای یک برنامه تحصیلی یک ساله، مجوز کار یک ساله صادر می‌شد که این قانون نیز تغییر کرده است.

این تغییرات به این معنی است که تعداد بیشتری از دانشجویان در مقطع تحصیلات تکمیلی می‌توانند تجربه کاری لازم در کانادا را کسب کنند و به این ترتیب، شانس خود را برای گرفتن اقامت دائم کانادا از طریق سیستم اکسپرس انتری را افزایش دهند.

متقاضیان مسلط به زبان فرانسوی - اکسپرس انتری چیست؟

اکسپرس انتری چیست؟

سیستم اکسپرس انتری، یک روش مدیریت درخواست‌های مهاجرتی است که درخواست‌های سه برنامه مهاجرتی عمده کانادا را شامل می‌شود: برنامه نیروی کار متخصص فدرال (FSWP)، کلاس تجربه کانادایی (CEC) و برنامه نیروی فنی ماهر فدرال (FSTP).

داوطلبان در این برنامه‌ها بر اساس سیستم رتبه‌بندی جامع (CRS) امتیاز می‌گیرند که امتیازات بر اساس معیارهایی چون تجربه کاری، میزان تحصیلات، سن، موقعیت شغلی و مهارت‌های زبانی تعیین می‌شود. به طور مثال، داوطلبی که بین ۲۰ تا ۲۹ سال سن دارد، ۱۰۰ امتیاز CRS دریافت می‌کند؛ اما با افزایش سن، امتیاز کمتری کسب می‌کند.

در ماه مه 2023، IRCC اعلام کرد که قرعه کشی‌های انتخابی بر اساس دسته بندی را برگزار خواهد کرد. این دسته‌بندی شامل داوطلبانی است که دارای تجربه کاری در کانادا در مشاغل مورد تقاضا هستند. یکی از این دسته‌بندی‌ها مختص متقاضیانی است که در زبان فرانسه مهارت دارند و پنج دسته باقی‌مانده شغلی بر اساس موارد زیر است:

  • مشاغل حوزه بهداشت و درمان
  • حرفه‌های مرتبط با علم، فناوری، مهندسی و ریاضیات (STEM)
  • مشاغل صنعتی و فنی مانند نجاری، لوله‌کشی و پیمانکاری
  • مشاغل حمل‌ونقل
  • مشاغل مرتبط با کشاورزی و صنایع غذایی

فرآیند درخواست برای اکسپرس انتری شامل چند مرحله است. ابتدا، متقاضیان باید ارزیابی کنند که آیا واجد شرایط هر یک از برنامه‌های اکسپرس انتری هستند یا نه، زیرا هرکدام معیارهای خاص خود را دارند.

در مرحله بعد، ایجاد یک پروفایل در استخر اکسپرس اینتری و کسب امتیاز CRS  است. داوطلبان باید تا دریافت دعوت‌نامه برای شرکت در قرعه‌کشی اکسپرس انتری صبر کنند. با دریافت ITA، آن‌ها ۶۰ روز فرصت دارند تا مدارک لازم را جمع‌آوری و درخواست نهایی خود برای دریافت اقامت دائم را به IRCC ارسال کنند.

نظر نهایی

در مسیر رسیدن به شهروندی کانادا، فرصت‌ها و چالش‌ها همراه هم قدم می‌زنند. با برگزاری قرعه‌کشی‌های اکسپرس انتری و تنظیم دقیق معیارهای واجد شرایط بودن، IRCC  راه‌های جدیدی را برای دستیابی به آینده‌ای روشن برای متقاضیان مهاجرت باز می‌کند. تغییرات اخیر در صدور مجوزهای کاری پس از تحصیل نیز بیانگر تلاش کانادا برای هماهنگی با نیازهای بازار کار و فراهم آوردن راه‌های مهاجرتی آسان‌تر برای فارغ‌التحصیلان بین‌المللی است.

همچنین، ایجاد قرعه‌کشی‌های متمرکز بر شغل‌های خاص، نشان‌دهنده رویکرد استراتژیک کانادا برای جذب مهاجران ماهر است. این اقدامات، به همراه سیاست‌های مهاجرتی فراگیر و باز کانادا، آینده‌ای امیدبخش برای مهاجران و اقتصاد کانادا ترسیم می‌کنند.

فرم ارزیابی رایگان مهاجرت به کانادا

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها