آیا میتوانم بیشتر از یک پروفایل اکسپرس انتری داشته باشم؟

30
پروفایل اکسپرس انتری

منبع: cicnews.com

تکمیل پروفایل اکسپرس انتری، اولین قدم برای مهاجرت به کانادا به عنوان یک نیروی کار ماهر است. یک دعوت نامه برای درخواست (ITA) برای اقامت دائم، بر اساس امتیاز و رتبه شما در استخر اکسپرس انتری، با استفاده از سیستم رتبه بندی جامع (CRS)، صادر می‌شود.

سیستم رتبه بندی جامع (CRS)، سیستم مبتنی بر امتیاز است که برای ارزیابی متقاضیان در استخر اکسپرس انتری استفاده می‌شود. امتیاز سی. ار.اس هر متقاضی، بر اساس عوامل مختلفی از جمله تحصیلات، مهارت‌ها، تجربه کاری و مدرک زبان تعیین می‌شود.

طبق گفته دولت کانادا شما می‌توانید فقط یک پروفایل اکسپرس انتری داشته باشید و در قانون مهاجرت کانادا نیز ذکر شده است.

اداره مهاجرت تاکید می‌کند که ایجاد بیش از یک پروفایل در سیستم اکسپرس انتری، شانس شما را برای دعوت به ارسال درخواست اقامت دائم کانادا، افزایش نمی‌دهد. همچنین این امکان نیز وجود ندارد که برای چند برنامه مهاجرتی، پروفایل ایجاد کنید.

حتما بخوانید: اکسپرس انتری چیست

اکسپرس اینتری

پروفایل‌های تکراری در استخر اکسپرس انتری

بر اساس گزارش سیاست استراتژی و برنامه‌ریزی، از ابتدای سال 2023، نامزدها علاوه بر اینکه می‌توانند یک پروفایل فعال در مجموعه داشته باشند، میتوانند یک GCKEY جدید نیز ایجاد کنند. این آپشن، یک اعتبار الکترونیکی منحصر به فرد شامل نام کاربری و رمز عبور است که به متقاضی، امکان دسترسی به خدمات دولتی آنلاین را می‌دهد.

در چند سال گذشته تعداد پروفایل‌های تکراری، تنها صدها نفر بود. کم بودن تعداد باعث شده بود که هیچ اقدامی از طرف از سوی اداره مهاجرت برای حذف این پروفایل‌ها صورت نگیرد. اما در سال 2022،تعداد پروفایل‌های تکراری در استخر اکسپرس انتری به طور قابل توجهی افزایش یافت.

در 9 ژانویه 2023، 29945 پروفایل اکسپرس انتری تکراری مرتبط با 10229 نامزد منحصر به فرد وجود داشت. این گزارش موفق شد با تطبیق داده‌هایی مانند نام، تاریخ تولد و غیره، نامزدهای منحصر به فرد را شناسایی کرده و پروفایل‌های تکراری را بیابد.

این گزارش مشخص نمی‌کند که چرا متقاضیان چندین پروفایل ایجاد کرده‌اند، اما بیان می‌کند که در 70 درصد موارد هیچ تغییری در امتیازهای سی.ا.اس بین هر دو پروفایل از یک نامزد وجود نداشت.

53 درصد از همه موارد تکراری به مدت 100 روز غیر فعال بوده‌اند که نشان می‌دهد بسیاری از موارد تکراری رها شده‌اند. تعداد نامزدهایی که بیش از یک پروفایل داشتند، از اکتبر تا نوامبر 57 درصد افزایش یافته است که نشان‌دهنده پاسخ هیجانی به مهلت 16 نوامبر برای به روز رسانی پروفایل‌ها با اطلاعاتNOC 2021 است.

این گزارش با بیان اینکه هیچ نشانه واضحی از نگرانی و مشکل در سیستم اکسپرس انتری وجود ندارد، به پایان رسید. اما تعداد زیاد پروفایل‌های تکراری ممکن است اقدام اداره مهاجرت برای پاکسازی استخر را به دنبال داشته باشد.

حتما بخوانید: مهاجرت به کانادا

داشتن چند پروفایل اکسپرس انتری

آیا من واجد شرایط ساخت پروفایل اکسپرس انتری هستم؟

برای واجد شرایط اکسپرس انتری بودن، داوطلبان باید حداقل از طریق ک یکی از 3 برنامه مهاجرت اقتصادی فدرال اقدام  کنند:

  • برنامه نیروی کار ماهر فدرال
  • کلاس تجربه کانادایی
  • برنامه نیروی کار فنی فدرال

برنامه نیروی کار ماهر فدرال مسیر اصلی مهاجرت اقتصادی کانادا است. حداقل الزامات این برنامه عبارتند از :

  • حداقل یک سال سابقه کار مستمر تمام وقت یا معادل با حقوق در 10 سال گذشته در یک شغل ماهر تحت طبقه بندی ملی مشاغل TEER NOC در رده 0، 1، 2 یا 3
  • مدرک زبان معتبر زبان انگلیسی یا فرانسوی
  • مدرک تحصیلی دیپلم یا هر مدرک دیگری
  • یک گزارش ارزیابی اعتبار گواهینامه آموزشی یا مدرک تحصیلی
  • کسب حداقل 67 امتیاز

دانشجویان بین المللی و نیروی کار خارجی که دارای تجربه کاری کانادایی هستند، می‌توانند از طریق کلاس تجربه کانادایی (CEC) اقامت دائم کانادا را دریافت کنند. داوطلبان باید حداقل یک سال تجربه کار حرفه‌ای یا فنی در کانادا را در عرض 3 سال از تاریخ درخواست کسب کرده باشند و به مهارت‌های زبانی مانند صحبت کردن و نوشتن مسلط باشند.

برنامه نیروی فنی فدرال برای داوطلبانی در دسترس است که می‌خواهند با داشتن مهارت و تجربه کاری، مقیم دائم کانادا شوند. معیارهای واجد شرایط بودن عبارتند از:

  • حداقل 2 سال سابقه کار تمام وقت در یک حرفه در مدت 5 سال قبل از ارسال درخواست
  • برآوردن نیازهای شغلی حرفه‌ای در زمینه تخصصی
  • داشتن یک جاب آفر تمام وقت در کانادا برای مدت حداقل 1 سال
  • داشتن گواهینامه صلاحیت در مشاغل فنی مورد تایید یک مقام رسمی کانادایی
  • مهارت‌های زبان انگلیسی یا فرانسوی

اکسپرس انتری

نظر نهایی

اکسپرس انتری سیستمی است که از طریق آن می‌توانید به کانادا مهاجرت کنید. با داشتن مهارت، مدرک تحصیلی، تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسوی و جاب آفر می‌توانید پروسه مهاجرت خود را آغاز کنید. استفاده از دانش و تجربه یک وکیل مهاجرت می‌تواند مسیر را هموارتر کرده و از موارد ریجکت شدن درخواست، مثل نقص مدارک جلوگیری کند.

حتما بخوانید: وکیل مهاجرت

فرم ارزیابی رایگان مهاجرت به کانادا

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها