آشنایی با غذاهای کانادایی

164
آشنایی با غذاهای کانادایی

پوتین ( Poutine)

پوتین از غذاهای فرانسوی کاناداست. قدمت این غذا به دهه 1950 باز می گردد. پوتین از سس فلفلی بر پایه گوشت و کشک “جیرجیر” روی سیب زمینی سرخ کرده آماده می‎شود.
هر رستوران کانادایی که سیب زمینی سرخ شده در منو دارد، از جمله مک دونالد، پوتین را ارائه می دهد. فرنچایزهای ملی مانند Smoke’s Poutinerie تقریباً هر پروتئین یا سبزی را با تنوع در غذاهای پر کالری سرو می کنند. همچنین جشنواره های سالانه پوتین نیز در شهرهای سراسر کانادا برگزار می شود.

بیکن کانادایی

چیزی که در کانادا به عنوان “بیکن پیمیل” شناخته می شود تقریباً در هر جای دیگری به عنوان بیکن کانادایی شناخته می شود. بیکن کانادایی با گوشت خوک بدون چربی آماده می‎شود که در آرد ذرت آب‌پز می‌شود. ابتدا گوشت خوک به نخود زرد آغشته می‌کردند که در گذر زمان آرد ذرت جایگزین آن شد.
بازار سنت لارنس تورنتو به دلیل ساندویچ های بیکن کانادایی خود شهرت جهانی دارد، اگرچه آنها اصرار دارند که آنها را ساندویچ بیکن پیمیل معروف جهانی بنامند.

سزار

این کوکتل که در سال 1969 توسط مدیر رستوران کلگری والتر چل اختراع شد، از آنجا به شهرت رسید. مواد اصلی آن آب کلماتو، ودکا، ورچستر و یک لبه نمکی است.
اگرچه سزار یک کوکتل در نظر گرفته می شود، اما یکی از رستوران های ونکوور آن را به یک وعده غذایی تبدیل کرده است. Score on Davie غذای Checkmate Caesar را ارائه می‌کند که با مرغ بریان کامل، چیزبرگر، بال‌های مرغ، گوشت خوک مک و پنیر هات داگ، سبزیجات برشته و یک براونی تزئین شده است.

BeaverTails

این در اصل یک دونات پهن بدون سوراخ است. BeaverTails یک غذای اصلی کانادایی است. این دستور غذا برای نسل‌ها به خانواده گراهام هوکر منتقل شد، اما تا سال 1978 بود که او شروع به معرفی آن به مخاطبان وسیع‌تری کرد. یک سال بعد، او اولین فروشگاه BeaverTails خود را در اتاوا افتتاح کرد تا این غذا را به مشتریان ارائه کند که می تواند با شکر، نوتلا و انواع شیرینی های دیگر همراه باشد.
BeaverTails را در مکان‌های دیدنی کانادا مانند کوه گروس ونکوور و آب‌نمای هالیفاکس می‌توان یافت.

پیتزا کانادایی

پیتزای کانادایی در واقع نان نازکی دارند که با تاپینگ‌های خوش طعم و خلاقانه آماده می‎شوند. Cronenberg Crash شامل توفو تنوری، انبه، فلفل قرمز و Wayne Gretzky شامل موزارلا، سالامی ایتالیایی، فلفل تند، پیاز کاراملی و غیره از طعم‌های پیتزای کانادایی هستند.

تارت کره

منشا این غذای غنی، لذیذ و اساساً کانادایی به اواخر قرن نوزدهم باز می‌گردد. تارت از یک پوسته ظریف و شکننده و خامه‌ای در میان آن از مخلوط کره، شکر و تخم‌مرغ تشکیل شده است. اضافه کردن کشمش به این تارت از بحث‌های مربوط به روش تهیه آن است.

داستان تارت کره‌ای

کتابدار بازنشسته دانشکده هنرهای زیبا در دانشگاه یورک در تورنتو، مری اف ویلیامسون، در کتاب رویال ویکتوریا کوک، اولین دستور پخت تارت کره‌ای در سال 1900 را یافت.
دستور مارگارت مک‌لئود برای «پر کردن تارت‌ها» اولین دستور تهیه شده است که برای آن یک فنجان شکر، یک نصف فنجان کره، دو تخم‌مرغ و یک فنجان توت فرنگی لازم است.
در اواسط قرن بیستم، فروشگاه بزرگ ایتون در تورنتو یک تارت کره را در ناهارهای پیک نیک جعبه‌ای خود قرار داد.
کجا آن را بخوریم: بیشتر کافی‌شاپ‌ها و نانوایی‌ها آن‌ها را در دسترس دارند، اما اگر می‌خواهید در مورد این خوراکی شیرین جدی بگیرید، ارزش یک سفر به انتاریو – زادگاه تارت کره – را دارد. در روستایی کنیل‌ورث، انتاریو، مسیر تارت کره را خواهید یافت، رشته‌ای از ۱۸ نانوایی که شیرینی‌های ارزشمند را می‌فروشند. اگر این برای ارضای هوس شما کافی نیست، سه ساعت به سمت شرق به سمت دریاچه های کاوارتا بروید، که تور تارت کره خود را ارائه می دهد.

بارهای نانایمو

این دسر لذیذ در سه لایه نان، کره و شکلات تهیه می‎شود که کره آن معمولا وانیلی است.
منشأ دقیق آن هرگز تأیید نشده است، اگرچه یک دستور العمل در سال 1952 برای “مربع شکلاتی” یافته شده است.
در سال 1985، شهردار Nanaimo مسابقه‌ای را به امید یافتن بهترین و قطعی‌ترین دستور پخت نانایمو برگزار کرد. جویس هاردکاسل برنده شد و دستور پخت او را می توانید در وبسایت‌ها بیابید.

سوپ نخود خرد شده

یک غذای کانادایی است که قرن ها دوام آورده است و هنوز هم مورد علاقه کانادایی‌هاست. داستان آن به این شکل است که به مناسبت چهارصدمین سالگرد سفر ساموئل دو شامپلن، کاشف فرانسوی، مارک میرون، سرآشپز اتاوا تصمیم گرفت با توجه به غذاهایی که جستجوگران فرانسوی در سفر خود استفاده می‌کردند، غذایی آماده کند. نخود خشک و گوشت پخته شده به همراه سبزیجات تازه ماود تشکیل دهنده این سوپ محبوب هستند.

تورتییر

یک غذای کانادایی فرانسوی ریشه دار است که قدمت آن به قرن 1600 باز می گردد. گفته می شود نام تورتییر از ظرفی که در آن پخته می شود گرفته شده است.
تورتیه معمولاً با گوشت چرخ کرده خوک، گوشت گاو، گوساله و گیاهان و ادویه جات آمده می‌شود. در برخی از شهرهای ساحلی از ماهی نیز استفاده می شود.
تورتیه غذایی مقوی است که بیشتر غذای کریسمس و سال نو است اما می‌توانید در طول سال نیز در کبک و فروشگاه‌های غذایی آن، تورتیه و مواد لازم آن را تهیه کنید.
یکی از نقاطی که تورتیر آن معروف است، Aux Anciens Canadiens در شهر کبک است. این رستوران به‌خاطر تخصص در غذاهای سنتی کبک معروف است و تورتیه در بالای فهرست آن‌ها قرار دارد.

فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها