جاب آفر (Job Offer) چیست؟

199
جاب آفر چیست؟

جاب آفر چیست؟


جاب آفر (Job Offer) به معنی پیشنهاد شغلی است. در موضوع مهاجرت، جاب آفر نوعی دعوتنامه کاری محسوب می‌شود. با این دعوتنامه می‌توانید درخواست ویزای کاری کشور مورد نظر را به اداره مهاجرت آن کشور ارسال کنید و با دریافت ویزا، وارد آن کشور شده و کار خود را آغاز کنید.

از آن جا که مسائل مالی نقش مهمی در مهاجرت دارند، زمانی که شما از طریق دریافت جاب آفر مهاجرت می‌کنید، می‌توانید از زمان ورود به کشور جدید، مشغول کار شدید و به این شکل دغدغه‌های مالی خود را تا حد زیادی کاهش دهید.  با وای ال جی همراه باشید.

نحوه گرفتن جاب آفر

همان‌طور که در ایران برای یافتن شغل، رزومه خود را از طریق آگهی‌های استخدام برای کارفرما ارسال می‌کنیم، برای گرفتن جاب آفر از کارفرمای خارجی نیز باید رزومه ترجمه شده، دقیق و کامل ارائه کنیم. کارفرما پس از طی مراحل قانونی، پیشنهاد شغلی یا Job Offer را ارسال می‌کند.

یکی از شروط اصلی ارسال جاب آفر که تقریبا در اکثر کشورها وجود دارد این است که کارفرما فقط در صورتی می‌تواند نیروی کار خارجی دعوت کند که از میان شهروندان و مقیمان دائمی کشور فرد مورد نیاز برای موقعیت شغلی مورد نظر را نیافته باشد.

جاب آفر سند رسمی است و کارشناس اداره مهاجرت با گرفتن استعلام جاب آفر، اعتبار آن را تایید می‌کند.

موارد درج شده در جاب آفر

جاب آفر علاوه‌بر پیشنهاد شغلی، شامل قرارداد کاری میان کارفرما و کارمند است که باید در زمان ارسال به اداره مهاجرت، به امضای دو طرف رسيده باشد. جاب آفر شامل موارد زیر نیز می‌باشد:

  • نام متقاضی ویزای کار
  • نام کارفرما یا شرکت
  • مدت قرداد
  • تاریخ شروع فعالیت فرد متقاضی در موقعیت شغلی مدنظر
  • ساعت‌های کاری
  • دستمزد
  • مالیات
  • شرح وظایف

شرایط جاب آفر

شرایط جاب آفر

مهاجرت کاری از طریق job offer روش ارزان‌تری نسبت به سایر برنامه‌های مهاجرتی است. اما شریط و قوانینی دارد که باید طبق آن عمل کنید تا بتوانید با موفقیت ویزای کاری خود را دریافت کنید.

نکته قابل توجه این است که بسیاری از مؤسسات مهاجرتی به فرد متقاضی کمک می‌کنند تا پیشنهاد کاری دریافت کند. برخی از افراد سودجو از ناآگاهی و اعتماد افراد سوء استفاده می‌کنند و جاب آفر تقلبی ارائه می‌کنند.

اگر فرد متوجه تقلبی بودن آن نشود و پرونده او به اداره مهاجرت ارسال شود، به مدت 5 سال از ورود به کانادا محروم خواهد شد.

مراحل دریافت جاب آفر

اگر شخصا تصمیم دارید جاب آفر دریافت کنید، باید از طریق سایت‌های کاریابی بین المللی یا سایت‌های اختصاصی کشور مورد نظر خود اقدام کنید.

می‌توانید موقعیت‌های شغلی مختلف را در این سایت‌ها مشاهده کنید و رزومه خود را در موقعیت شغلی متناسب با توانایی‌های خود ارسال کنید. اگر کارفرمایی تصمیم به استخدام شما بگیرد، باید طبق قوانین عمل کند.

قوانین استخدام نیروی کار خارجی در کشورهای مختلف، متفاوت است. باید متناسب با شرایط خود مثل تمکن مالی، تخصص و مهارت و وضعیت مهاجرپذیری و قوانین کشورها، کشور مدنظر خود را انتخاب کنید. اینکه کدام کشور بهترین کشور برای مهاجرت کاری است، به شرایط هر متقاضی بستگی دارد و نمی‌توان کشور مشخصی نام برد.

با انتخاب کشور مورد نظر، یافتن جاب آفر و کارفرماهای حاضر در آن کشور مرحله بعدی کار شماست. سایت‌های زیادی وجود دارند که بتوانید به کارفرماهای خارجی دسترسی پیدا کنید.

پس از اینکه کارفرما و موقعیت شغلی مناسبی یافتید، باید مدارک خود را برای کارفرما یا شرکت خارجی ارسال کنید. این مدارک شامل موارد زیر است:

  • مدارک هویتی مثل شناسنامه و پاسپورت
  • مدارک تحصیلی و گواهینامه‌های معتبر
  • گواهی معاینات پزشکی و عدم سوء پیشینه
  • سوابق کاری
  • مدرک زبان

دریافت جاب آفر بدون مدرک زبان

دریافت جاب آفر بدون مدرک زبان

اهمیت یادگیری زبان کشور مقصد بسیار واضح است. علاوه‌بر امور روزمره زندگی، موضوعات مهمی در مشاغل مختلف وجود دارد که باید بتوانید در مورد آن‌ها صحبت کنید. اگر نتوانید منظور خود را برسانید، با مشکل مواجه خواهید شد. یادگیری زبان را اولویت خود قرار دهید تا موقعیت خود را ارتقا دهید.

همچنین در گرفتن پیشنهاد کاری، هر چه بهتر بتوانید به زبان کشور مقصد صحبت کنید، نظر مثبت کارفرما را بیشتر جلب خواهید کرد. همچنین پس از ورود به کشور مقصد، می‌توانید موقعیت‌های شغلی بیشتر و حتی بهتر بیابید.

البته مشاغلی نیز وجود دارند که به مدرک زبان نیاز ندارند اما حتی در همین مشاغل نیز باید نشان دهید در مهارت‌های مختلف زبانی مثل شنیدن و صحبت کردن در سطح مشخصی توانایی دارید.

نمره آیلتس برای مهاجرت به کانادا

اقامت دائم از طریق جاب آفر

علاوه‌بر شاغل بودن در زمان ورود به کشور مقصد و امکان کسب درآمد، یکی دیگر از مزایای عالی مهاجرت از طریق گرفتن job offer و ویزای کاری، امکان تبدیل اقامت موقت به اقامت دائم و حتی شهروندی کشور مقصد است.

البته جاب آفر پیش‌نیاز گرفتن ویزای کار است و با تنها داشتن پیشنهاد کاری نمی‌توانید مهاجرت کنید. با داشتن آن می‌توانید برای دریافت ویزای کار اقدام کنید و با دریافت ویزای کار، اقامت موقت در کشور مقصد داشته باشید. در این مدت می‌توانید کار کنید، خانه اجاره کنید و مشغول زندگی شوید. اما اقامت شما موقت است و باید آن را به اقامت دائم تبدیل کنید.

پروسه تبدیل اقامت موقت به دائم در کشورهای مختلف، تفاوت‌های جزیی دارد، اما تقریبا در هر کشوری می‌توانید این کار را انجام دهید. به عنوان مثال در کشور آلمان، باید حداقل به مدت 5 سال در یک شغل مورد تایید کار کنید تا بتوانید اقامت دائم این کشور را بگیرید.

با بهترین روش‌های اقامت کانادا (موقت و دائم) آشنا شوید.

ویزای جاب آفر کانادا

کشور کانادا یکی از مهاجرپذیرین کشورها در دنیاست که افراد زیادی به دنبال ورود به این کشور و استفاده از فرصت‌های رشد و امکانات آن هستند. با وجود افراد ماهر و رشد جمعیت در کانادا، همچنان می‌توانید از کارفرماهای کانادایی پیشنهاد کاری دریافت کنید.

مهاجرت به کانادا بر اساس سیستم امتیازدهی اکسپرس انتری انجام می‌شود. فرد متقاضی بر اساس مدرک زبان، تحصیلات، تجربه کاری، جاب آفر، تمکن مالی و غیره امتیازات مشخصی دریافت می‌کند. هر چه امتیاز فرد بیشتر باشد، سریع‌تر ویزای مورد نظر خود را دریافت می‌کند.

در سیستم اکسپرس انتری داشتن پیشنهاد کاری امتیاز شما را بین 50 تا 200 امتیاز افزایش خواهد داد.

البته سیستم اکسپرس انتری برای برنامه‌های مهاجرتی مختلف کاربرد دارد و هر فرد متقاضی بر اساس شرایط خود امتیاز کسب می‌کند. برای فردی که تصمیم دارد از طریق ویزای کار به کانادا مهاجرت کند، پیشنهاد کاری امتیاز بالایی دارد و برای فردی که قصد مهاجرت تحصیلی دارد، مدرک تحصیلی و نمرات او امتیاز بالایی خواهد داشت.

سوالات متداول ویزای اکسپرس انتری کانادا

شرایط ویزای جاب آفر کانادا

  • جاب آفری که برای دریافت ویزای کاری به اداره مهاجرت کانادا ارسال می‌کنید، باید مطابق قانون باشد:
  • نام و آدرس کارفرما در جاب آفر ذکر شده باشد.
  • در کمتر از یک سال گذشته آن را دریافت کرده باشید.
  • موقعیت شغلی تمام وقت و حداقل 30 ساعت در هفته باشد.
  • وظایف شغلی فرد متقاضی شرح داده شده باشد.
  • کد NOC موقعیت شغلی درج شده باشد.
  • مجوز کار کانادا یا LMIA همراه جاب آفر ارائه شده باشد.

جاب آفر آمریکا

ویزای جاب آفر آمریکا

آمریکا کشور فرصت‌هاست و رویای زندگی در آمریکا طرفداران زیادی دارد. نکته مهم در مورد گرفتن پیشنهاد کاری از کارفرمای آمریکایی این است که این کشور جمعیت زیادی دارد و اولویت دولت آمریکا استخدام نیروی کار داخلی است. در نتیجه شما باید مهارت و دانش بالایی داشته باشید تا بتوانید جاب آفر آمریکایی بگیرید. همان‌طور که پیشتر گفتیم، کارفرما باید ثابت کند برای موقعیت شغلی مورد نظر نتوانسته نیروی کار داخلی متناسب پیدا کند و به همین دلیل قصد استخدام نیروی کار خارجی دارد.

با این حال افراد زیادی هستند که توانسته‌اند پیشنهاد کار از آمریکا بگیرند و با ویزای کار به کشور آمریکا مهاجرت کنند. اگر شما هم رویای زندگی در آمریکا دارید، تلاش خود را افزایش دهید تا رویای خود را به واقعیت تبدیل کنید.

آمریکا برای سه گروه ویزای کار صادر می‌کند که شامل نخبگان، متخصصان با مدرک دانشگاهی لیسانس به بالا و نیروی غیر متخصص با تجربه و تحصیلات اندک است.

شما می‌توانید شخصا و از طریق سایت‌های کاریابی و ارسال رزومه، کارفرمای آمریکایی یافته و پیشنهاد کاری دریافت کنید و یا از مؤسسه‌های مهاجرتی کمک بگیرید. در این صورت استعلام قانونی بودن جاب آفر را فراموش نکنید.

https://ylgpc.com/usa-form/?YLGPCCOM

سخن پایانی

مهاجرت کاری یکی از بهترین روش‌های مهاجرت است. چرا که پس از ورود به کشور مقصد می‌توانید کار خود را آغاز کنید و درآمد به دست آورید. در این شرایط دغدغه‌های مالی شما بسیار کمتر خواهد شد و دیگر لازم نیست به دنبال شغل و انجام مصاحبه شغلی باشید. البته برای تبدیل اقامت موقت اولیه به اقامت دائم، باید توانایی‌های خود را ارتقا دهید تا بتوانید به طور دائم استخدام شوید و از این طریق اقامت دائم دریافت کنید. کانادا و آمریکا از کشورهایی هستند که می‌توانید بر اساس توانمندی‌های خود از کارفرماهای حاضر در این کشورها، job offer دریافت کنید و از مزایای زندگی در این کشورها برخوردار شوید.

فرم ارزیابی رایگان مهاجرت به کانادا

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها