پردرآمدترین مشاغل حوزه IT در کانادا

34
پردرآمدترین مشاغل حوزه IT در کانادا

منبع: cicnews.com

بخش فناوری اطلاعات کانادا (IT) به سرعت در سطح جهانی در حال رشد است. صنعت فناوری کانادا با ویژگی نوآوری و متخصصان خود شهرت دارد و به عنوان یک بازیگر کلیدی در حوزه‌های مختلف از جمله هوش مصنوعی، توسعه نرم‌افزار، مخابرات و فناوری پاک ایفای نقش می‌کند. شهرهایی مانند تورنتو، ونکوور و مونترال نیز با تعداد زیادی استارت‌آپ، مؤسسات تحقیقاتی و شرکت‌های چندملیتی به کانون‌های نوآوری فناوری تبدیل شده‌اند.

همچنین مراکز تحقیقاتی و شرکت‌های بزرگ که دارای سهم قابل توجهی در پیشرفت یادگیری ماشینی و یادگیری عمیق (Deep learning) هستند، در کانادا حضور دارند و برای تازه‌واردانی که به دنبال فرصت‌های شغلی در حوزه فناوری و IT کانادا هستند، موقعیت‌های خوبی برای یک حرفه پردرآمد و کامل وجود دارد. همچنین کانادا دارای طیف گسترده‌ای از فرصت‌های شغلی در حوزه فناوری اطلاعات است و تقاضا برای جذب متخصصان خارجی در بخش فناوری در حال افزایش است.

اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) قرعه‌کشی‌های انتخابی بر اساس دسته‌بندی را برای نامزدهای اکسپرس انتری برگزار می‌کند. اخیرا اداره مهاجرت روی متقاضیان اکسپرس انتری که به زبان فرانسوی مسلط هستند و یا تجربه کاری در زمینه‌های زیر دارند، تمرکز کرده است:

  •  مراقبت‌های بهداشتی
  •  حرفه‌های علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات (STEM)
  •  مشاغلی مانند نجار، لوله‌کش و پیمانکاران
  •  حمل و نقل
  •  کشاورزی و مواد غذایی

اداره مهاجرت در نظر دارد میزان پذیرش متقاضیان دارای مهارت در حرفه‌های STEM را افزایش دهد. در همین راستا، انتظار می‌رود بین ۲۸ تا ۳۱ درصد دعوت‌نامه‌هایی که از طریق اکسپرس اینتری صادر می‌شوند، به افراد دارای تجربه در برخی مشاغل STEM، مانند توسعه‌دهندگان نرم‌افزار و متخصصان اطلاعات، ارسال شود.

علاوه بر این، مهندسان نرم‌افزار در بین پنج شغل برتری قرار گرفتند که دعوتنامه درخواست (ITA) برای کلاس تجربه کانادا (CEC)، برنامه نیروی کار متخصص فدرال (FSWP) و برنامه نامزد استانی (PNP) به آنها داده شده است.

مشاغل حوزه IT در کانادا

پردرآمدترین مشاغل حوزه IT در کانادا

رندستاد، یک آژانس استخدام چندملیتی پیشرو، اخیراً مقاله‌ای با عنوان «مشاغل حوزه فناوری اطلاعات که 100 هزار دلار در سال یا بیشتر پرداخت می‌کنند» منتشر کرده است که مسیرهای شغلی پردرآمد در بخش فناوری کانادا را بررسی می‌کند. بر اساس این گزارش، به طور متوسط ​ یک سمت شغلی IT در کانادا حدود 87300 دلار در سال درآمد دارد و 10 درصد از مشاغل حوزه فناوری اطلاعات، به طور متوسط ​​سالانه حدود 123250 دلار حقوق دارند. در ادامه نگاهی به موقعیت‌های پردرآمد IT خواهیم داشت که معمولاً سالانه بیش از 100000 دلار درآمد دارند.

متخصص فضای ابری

متخصص فضای ابری اخیراً به متخصصان اصلی زیرساخت‌های ابری تبدیل شده‌اند که وظیفه طراحی، برنامه ریزی و ایجاد یک محیط محاسبات ابری قابل اعتماد را بر عهده دارند. این شغل مستلزم مهارت فنی، درک تعامل و همکاری فناوری‌های متنوع برای استقرار راه‌حل‌ها است.  در کانادا، متخصصان فضای ابری می‌توانند حقوق سالانه‌ای از 106000 دلار تا 140000 دلار دریافت کنند و اغلب شامل مزایای تکمیلی مانند پاداش هستند.

 مدیر فناوری اطلاعات

مدیران فناوری اطلاعات مسئول نظارت بر تیم‌ها یا بخش‌هایی از یک تیم متخصص فنی هستند که می‌تواند شامل سیستم‌های اطلاعاتی، شبکه یا سایر متخصصان باشد. مدیریت مؤثر تیم مستلزم مهارت‌های ارتباطی قوی و رهبری است. حقوق مدیران IT بر اساس عواملی مانند تخصص تیم و اندازه و سازمانی که برای آن کار می‌کنند، متفاوت است. به طور کلی، شرکت‌های بزرگ‌تر، درآمد بیشتری نیز به همراه دارند و حقوق سالانه بیش از 100000 دلار پرداخت می‌کنند.

 دیتا ساینتیست

دیتا ساینتیست‌ها بسته به نقش و سازمانی که در آن کار می‌کنند، می‌توانند به عنوان تحلیلگر داده نیز کار کنند.  این متخصصان فناوری اطلاعات مجموعه‌های گسترده‌ای از داده‌های ساختاریافته و بدون ساختار را جمع‌آوری، مدیریت و تجزیه و تحلیل می‌کنند.

وظایف آن‌ها معمولاً شامل تعیین ارتباط داده‌ها برای اهداف مشخص، توسعه روش‌هایی برای ذخیره و استفاده از مجموعه‌های داده بزرگ، شناسایی روندها یا الگوهایی است که می‌توانند فرآیندهای فناوری یا تجاری را روشن کنند و استفاده از ابزارهای بصری مانند نمودارها، برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات ضروری با کارفرما. برای یک دیتا ساینتیست با بیش از پنج سال تجربه و مدرک لیسانس، احتمال دریافت حقوق سالانه 100000 دلار یا بیشتر وجود دارد.

 مدیر لینوکس/یونیکس

در حال حاضر، تقاضای زیادی برای متخصصان فناوری اطلاعات در حوزه مدیریت لینوکس/یونیکس وجود دارد. زیرا سازمان‌های متعددی برای فعالیت‌های روزانه خود به این پلتفرم وابسته هستند. این متخصصان مسئول توسعه، پیاده‌سازی، حفظ پارامترها، تنظیم سیستم عامل و نظارت بر عملکرد سیستم هستند.

در کانادا، مدیران یونیکس/لینوکس می‌توانند حقوق سالانه‌ای از 90000 دلار تا 120000 دلار دریافت کنند. محبوبیت فزاینده لینوکس نشان می‌دهد که این فرصت شغلی در سال‌های آتی بسیار رایج‌تر خواهد شد و یادگیری آن سودمند خواهد بود.

مدیر دفتر مدیریت پروژه (PMO) - مشاغل حوزه IT

مدیر دفتر مدیریت پروژه (PMO)

مدیر دفتر مدیریت پروژه (PMO) نقش مهمی را در سازمان ایفا می‌کند و وظیفه نظارت و بهبود فرآیندها و شیوه‌های مدیریت پروژه را بر عهده دارد.  این موقعیت شامل رهبری، راهنمایی مدیران و تیم‌های پروژه و اطمینان یافتن از اجرای کارآمد پروژه‌ها در راستای اهداف استراتژیک سازمان است.

PMOها با مدیریت ارشد همکاری نزدیک دارند و در مدیریت پورتفولیو پروژه، تخصیص منابع، ارزیابی ریسک و گزارش دهی مشارکت دارند. به طور معمول، آنها تجربه گسترده‌ای در مدیریت پروژه دارند و ممکن است گواهینامه‌های مرتبط مانند PMP (مدیریت پروژه حرفه ای) را داشته باشند.

میزان حقوق پرداختی PMO بسیار رقابتی است و اغلب از حقوق بیش از 120000 دلار در سال شروع می شود. مدیران PMO که سابقه و تجربه بیشتری دارند، ممکن است درآمد سالانه 200000 دلار یا بیشتر نیز داشته باشند.

 مدیر پروژه‌های زیرساختی

مدیران پروژه‌های زیربنایی بر پروژه‌های ساخت و ساز و توسعه نظارت می‌کنند و از تکمیل به موقع آن‌ها، رعایت محدودیت‌های بودجه و رعایت استانداردهای ایمنی و قانونی اطمینان حاصل می‌کنند. آن‌ها که مسئول برنامه ریزی، اجرا و نتیجه‌گیری موفقیت‌آمیز پروژه‌های زیربنایی هستند، عناصر متنوعی مانند جاده‌ها، پل‌ها، ساختمان‌ها، تاسیسات و سایر اجزای ضروری زیرساخت یک جامعه را مدیریت می‌کنند.

میزان حقوق مدیران پروژه‌های زیرساختی به عواملی مانند اندازه پروژه، موقعیت مکانی و سطح تجربه مدیر بستگی دارد. این متخصصان حقوق رقابتی دریافت می‌کنند که اغلب از 100000 دلار در سال شروع می‌شود. برای کسانی که تجربه دارند، درآمد سالانه 190000 دلار یا بیشتر نیز قابل دستیابی است.

 مدیر پروژه (نرم افزار)

مدیران پروژه‌های نرم افزاری وظیفه برنامه‌ریزی، اجرا و نظارت بر پروژه‌های توسعه نرم افزار را دارند. این نقش مستلزم همکاری نزدیک با تیم‌های دیگر است که شامل مهندسان نرم افزار، طراحان، متخصصان تضمین کیفیت و غیره می‌شود. مدیران همچنین از تحویل به موقع پروژه‌های نرم‌افزاری در چارچوب بودجه و اطمینان از رعایت استانداردهای عملکرد و کیفیت مشخص شده اطمینان حاصل می‌کنند.

میزان حقوق مدیران پروژه نرم‌افزاری به طور قابل توجهی متفاوت است که تحت تأثیر عواملی مانند صنعت، مکان و سطح تجربه قرار دارد. با توجه به افزایش تقاضا برای مدیران پروژه واجد شرایط در بخش فناوری، حقوق اولیه اغلب از 100000 دلار در سال فراتر می‌رود. با تجربه و تخصص قابل توجه، مدیران پروژه نرم افزاری پتانسیل کسب درآمد سالانه بیش از 170000 دلار را نیز دارند.

علاوه‌بر مشاغل حوزه IT، می‌توانید در مقاله 10 شغل پردرآمد در کانادا، با سایر مشاغلی که در کانادا درآمد بالایی دارند، آشنا شوید.

مهارت‌های مورد نیاز برای مشاغل حوزه IT

مشاغل پردرآمد فناوری اطلاعات معمولاً ترکیبی از تحصیلات، تجربه و مهارت‌ها را می‌طلبد، اما الزامات خاصی نیز می‌تواند بر اساس شغل و صنعت اضافه شود.

1.مدرک تحصیلی:

حداقل به مدرک لیسانس در علوم کامپیوتر، فناوری اطلاعات یا یک رشته مرتبط نیاز است. برخی از مشاغل، به ویژه در موقعیت‌های مدیریتی، ممکن است نیاز به مدرک کارشناسی ارشد نیز داشته باشند.

2.تجربه کاری:

علاوه بر این، تجربه کاری مرتبط بسیار مهم است.  بسیاری از مشاغل پردرآمد IT نیازمند چندین سال تجربه در یک شغل مرتبط هستند. اگر بتوانید در مدیریت پروژه‌ها، رهبری تیم‌ها یا پیاده‌سازی سیستم‌های پیچیده تجربه موفقی داشته باشید، بسیار ارزشمند خواهد بود.

3.مهارت:

داشتن دانش و آشنایی با فناوری‌ها یا پلتفرم‌های خاص مرتبط با شغل بسیار مهم است. برخی از گواهینامه‌های مهارتی شناخته شده در این صنعت وجود دارد که می‌تواند به طور قابل توجهی توانایی شما را برای تضمین شغلی افزایش دهد. این گواهینامه‌ها عبارتند از:

Cisco Certified Network Professional (CCNP) در حوزه امنیت سایبری

Cisco Certified Network Professional (CCNP) در حوزه تخصصی شبکه

AWS Certified Solutions Architect, Microsoft Certified در حوزه فضای ابری

Google Cloud Professional Cloud Architect در حوزه فضای ابری

نحوه یافتن شغل در حوزه IT

نحوه یافتن شغل در حوزه IT

در کانادا، پلتفرم‌ها و منابع زیادی برای افرادی که به دنبال مشاغل حوزه IT هستند، وجود دارد. پورتال‌های شغلی آنلاین مانند Indeed، LinkedIn، و Glassdoor پلتفرم‌های محبوبی هستند که تعداد زیادی از آگهی‌های استخدام در حوزه IT که توسط شرکت‌ها در سراسر کشور ارسال شده را در دسترس قرار می‌دهند.

هیئت‌های شغلی تخصصی فناوری اطلاعات مانند دایس کانادا و Workopolis نیز فرصت‌های شغلی مناسبی را برای متخصصان فناوری فراهم می‌کنند.

شبکه‌سازی نقشی محوری در بازار کار کانادا دارد و پلتفرم‌هایی مانند Meetup و سازمان‌های حرفه‌ای مانند جامعه پردازش اطلاعات کانادا (CIPS) ارتباط با صنایع و کارفرمایان را تسهیل می‌کنند.

علاوه بر این، نمایشگاه‌های شغلی، چه مجازی و چه حضوری، فرصت‌های ارزشمندی را برای تعامل مستقیم با مدیران استخدام و استخدام کنندگان ارائه می‌دهد.

می‌توانید صفحات استخدامی شرکت‌های فناوری بزرگ را در شهرهایی مانند تورنتو، مونترال و ونکوور کانادا جستجو کنید، زیرا این شهرهای بزرگ کانادا، قطب‌های صنعت فناوری اطلاعات در کانادا هستند.

نظر نهایی

کانادا در حال رشد از همه جهات به ویژه جمعیت است. این موضوع نشان می‌دهد که این کشور به نیروی انسانی بیش از پیش نیاز پیدا کرده است. در این مقاله مشاغلی که در حوزه IT، آینده بسیار خوبی در کانادا دارند و حقوق بالایی نیز برای آن‌ها پرداخت می‌شود را معرفی کردیم. اگر قصد دارید از فرصت‌های شغلی خالی در کانادا استفاده کنید و به این کشور مهاجرت کنید و در صورت علاقه به حوزه IT، با کسب مهارت در این مشاغل می‌توانید آینده شغلی خود در این کشور را تضمین کنید.

فرم ارزیابی رایگان مهاجرت به کانادا

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها