تغییرات برنامه‌های مهاجرت به کانادا در سال 2024

108
تغییرات برنامه‌های مهاجرت به کانادا در سال 2024

منبع: cicnews.com

اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) تغییرات مختلفی را در برنامه‌های مهاجرتی ایجاد کرده است که زندگی همه مهاجران تازه وارد به کانادا را در سال 2024 تحت تأثیر قرار می‌دهد.

تغییرات برنامه‌های مهاجرت به کانادا در سال 2024

همانطور که در برنامه مهاجرت برای 2024-2026 اعلام شده است، کانادا قصد دارد در سال 2024 به 485000 متقاضی اقامت دائم (PR) دعوت‌نامه ارسال کند. در کنار افزایش ظرفیت مهاجرت، انتظار می‌رود کانادا آپدیتی را برای برنامه‌های مختلف مهاجرتی ارائه کند و از هوش مصنوعی (AI) برای اطلاع به مهاجران استفاده کند.

به‌روز رسانی سیستم اکسپرس انتری

در سال 2023، IRCC قرعه کشی‌های اکسپرس انتری بر اساس دسته بندی را شروع کرد. این قرعه‌کشی‌ها با هدف کمک به کانادا برای یافتن متقاضی واجد شرایط و پیدا کردن نیروی کار انجام شد. در سال اول قرعه‌کشی‌های مبتنی بر دسته‌بندی، اولویت بندی‌ها به صورت زیر برای متقاضیان ارائه شد.

کسانی که به زبان فرانسه تسلط دارند.

کسانی که تجربه کاری در یکی از پنج صنعت زیر دارند:

  • مراقبت‌های بهداشتی. علوم، مهندسی، فناوری و ریاضیات (STEM)
  •  نیروی کار فنی
  • حمل و نقل
  • کشاورزی و مواد غذایی

در سال 2024، انتظار می‌رود که IRCC به قرعه‌کشی‌ها ادامه دهد. با این حال، این دپارتمان به صراحت اعلام کرده است که دسته بندی‌ها انتخاب شده برای سال 2023 مجدداً ارزیابی می‌شود و به طور بالقوه آنها را بر اساس نیازهای بازار کار کانادا تغییر می‌دهد.

این بدان معناست که بخش‌ها و مهارت‌های جدید به‌عنوان حوزه‌های مورد توجه IRCC انتخاب شوند و به طور بالقوه گروه‌های جدیدی از تازه‌واردان را واجد شرایط می‌سازد تا برای قرعه‌کشی‌های اکسپرس انتری مبتنی بر دسته بندی در سال آینده انتخاب شوند.

تغییرات برنامه‌های مهاجرت به کانادا در سال 2024 - دستورالعمل‌های جدید برای متقاضیان نامزدی استانی

دستورالعمل‌های جدید برای متقاضیان نامزدی استانی

مهاجرت استانی به کانادا از طریق برنامه نامزدی استانی (PNP) مسیر مهاجرتی است که به دولت‌های محلی امکان می‌دهد متقاضیانی را انتخاب کنند که به بهترین وجه به آنها کمک می‌کند تا کمبود نیروی انسانی را تامین کنند.

بر اساس آخرین برنامه سطوح مهاجرت IRCC، پیش بینی می‌شود که PNP بزرگ‌ترین مسیر مهاجرتی کشور (بر اساس اهداف مهاجرتی) در سال 2024 باشد.

ادراه مهاجرت همچنین در حال ارائه برنامه‌های چند ساله جدید برای PNP است که از سال 2024 شروع می‌شود. این امر به استان‌ها و مناطق امکان می‌دهد تا برای استراتژی‌های مهاجرت خود برنامه ریزی بهتری داشته باشند.

روی هم رفته، این پیشرفت‌های جدید PNP به این معنی است که تازه‌واردان که این مسیر مهاجرتی را دنبال می‌کنند، باید تصویر واضح‌تری از گزینه‌های خود برای مهاجرت به استان انتخابی با توجه به برنامه‌ریزی‌های بهتر هر استان داشته باشند.

افزایش امکان مهاجرت پدر و مادرها

در سال 2023، کانادا قصد داشت به 285000 مهاجر از طریق برنامه والدین، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها (PGP) ویزا بدهد. در سال 2024، آخرین طرح سطوح مهاجرت نشان می‌دهد که اهداف PGP به 32000 افزایش خواهد یافت.

اگر IRCC ثابت کند که می‌تواند ورود و خروج مهاجران را مدیریت کند و شرایط را بهبود ببخشد، انتظار می‌رود متقاضیان PGP بیشتری در سال آینده به کانادا بیایند.

پیشرفت در برنامه دانشجویان بین المللی کانادا

برای تقویت برنامه دانشجویی بین‌المللی در سراسر کانادا و جلوگیری از تقلب در دریافت ویزای تحصیلی، IRCC یک سیستم تأیید اعتبار نامه پذیرش (LOA)را راه‌اندازی کرده است که در پرونده درخواست ویزای تحصیلی متقاضیان تأثیر خواهد گذاشت.

از اول دسامبر سال جاری، مؤسسات آموزشی تعیین شده (DLIs) در سراسر کانادا «مجبور هستند نامه پذیرش هر متقاضی را مستقیماً به تایید  IRCC برسانند». این دپارتمان می‌گوید که این «فرآیند تأیید جدید و پیشرفته با هدف جلوگیری از تقلب و اطمینان یافتن از اینکه مجوزهای تحصیلی فقط بر اساس LOAهای واقعی صادر می‌شود» صورت می‌پذیرد.

IRCC همچنین در ماه نوامبر اعلام کرد که تا سال 2024، این بخش در حال بررسی شرایط مجوز کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) خواهد بود. بسیاری از دانشجویان بین المللی که قصد درخواست اقامت دائم را دارند، می‌توانند PGWP  دریافت کنند.

IRCC  چندین تغییر دیگر را نیز به منظور بهبود شرایط زندگی تازه واردان کانادایی صورت خواهد داد.

تغییرات برنامه‌های مهاجرت به کانادا در سال 2024 - افزایش استفاده از هوش مصنوعی

افزایش استفاده از هوش مصنوعی

IRCC در تلاش برای رقابت با سایر کشورها در استعدادیابی، از فناوری و هوش مصنوعی در فضای مهاجرت در سال 2024 بیشتر استفاده خواهد کرد. هدف این کار کاهش زمان پردازش، بهبود امکانات افسران IRCCو برآورده کردن اولویت‌های مهاجرت است.

بهبود استانداردهای خدمات

تقویت مشارکت کارفرمایان و مؤسسات مهاجرتی، جلوگیری از تقلب و حمایت از دانشجویان و نیروی کار و استفاده از اپلیکیشن ها و فناوری‌های دیجیتال سبب بهبود استانداردهای خدماتی می‌شود. تغییراتی مانند این موارد و موارد دیگر، همه به عنوان بخشی از طرح نوسازی پلتفرم دیجیتال کانادا انجام شده است.

هیئت مشورتی جدید IRCC

علاوه بر این، IRCC یک نهاد مشورتی جدید برای تمرکز بر مسائل مربوط به سیاست مهاجرت و ارائه خدمات ایجاد خواهد کرد. به طور منحصر به فرد، این هیئت شامل افرادی خواهد بود که «تجربه زنده در زمینه مهاجرت دارند» و به تازه واردان به کانادا اجازه می‌دهد تا در برنامه‌ها و فرآیندهایی که بر نحوه مهاجرت آن‌ها تأثیر می‌گذارد نظارت بیشتری داشته باشند. این هیئت مشورتی جدید امیدوار است «توسعه سیاست‌ها و برنامه‌ها را [در عین اطمینان یافتن از اینکه سیستم مهاجرت کانادا ثابت می‌ماند] در رویکردی انسان‌محور تقویت کند».

تغییرات برنامه‌های مهاجرت به کانادا در سال 2024 -- معرفی مدیر ارشد استعدادهای درخشان بین المللی

معرفی مدیر ارشد استعدادهای درخشان بین المللی

در نهایت، دپارتمان مهاجرت کانادا یک نقش کاملاً جدید به نام مدیر ارشد استعدادهای بین المللی (CITO) معرفی خواهد کرد. مسئولیت اصلی آنها بهبود همسویی بین سیستم مهاجرت کشور و بازار کار ملی و استراتژی‌ها است. مهاجران به این کشور در سال 2024 و پس از آن باید به این تغییرات توجه داشته باشند.

نظر نهایی

مهاجرت به کانادا یک فرآیند چندگانه است و بسته به شرایط شما، ممکن است مسیرهای مختلفی وجود داشته باشد. همچنین اداره مهاجرت کانادا نیز به تناوب در حال بررسی شرایط مهاجرت و قوانین است تا شرایط را بهبود می‌دهد تا ورود مهاجران هدفمند و در جهت تامین نیروی انسانی و یا سرمایه‌گذرای و ایجاد اشتغال باشد. در این مقاله درباره تغییرات برنامه‌های مهاجرت به کانادا در سال 2024  صحبت کردیم.

فرم ارزیابی رایگان مهاجرت به کانادا

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها