چرا تسلط به زبان فرانسه شانس مهاجرت شما را بیشتر می‌کند؟

10
تسلط به زبان فرانسه

در میان انبوه متقاضیان مهاجرت به کانادا، تسلط به زبان فرانسه می‌تواند حکم برگ برنده‌ای را داشته باشد که شانس شما را برای موفقیت در مهاجرت به طور قابل توجهی افزایش دهد. در این مقاله، به بررسی دلایل این امر، آمارها و سیاست‌های حمایتی دولت کانادا از زبان فرانسه می‌پردازیم. با ما همراه باشید تا دریابید چگونه تسلط به زبان فرانسه می‌تواند مسیر مهاجرت شما به کانادا را هموارتر کند.

چرا تسلط به زبان فرانسه شانس مهاجرت شما را بیشتر می‌کند؟

چرا تسلط به زبان فرانسه شانس مهاجرت شما را بیشتر می‌کند؟

بر اساس آمار کانادا در سال 2021، تقریباً همه مهاجران کانادا می‌توانند به یکی از دو زبان رسمی این کشور (انگلیسی و فرانسوی) مکالمه داشته باشند (93.6٪ طبق آخرین سرشماری).

اگر چه اکثر مهاجران می‌توانند به زبان انگلیسی یا فرانسوی مکالمه کنند، اما زبان انگلیسی در میان تازه واردان به کانادا محبوب‌تر است.

مطالعه جدیدی که توسط اداره آمار کانادا انجام شد، نشان داد با وجود اینکه تعداد مهاجرانی که می‌توانند به زبان فرانسوی صحبت کنند در استان کبک کانادا افزایش یافته است، تعداد مهاجران مسلط به زبان فرانسه در خارج از استان کبک، کاهش یافته است.

در کبک، تعداد افرادی که می‌توانند فقط به زبان فرانسوی صحبت کنند و یا دو زبانه هستند، طی 60 سال بیش از دو برابر شده است؛ از 38.4 درصد جمعیت استان در سال 1951، به 80.5 درصد در سال 2021 رسیده است.

در مقابل، در خارج از استان کبک، در سال 2021 از هر 20 مهاجر تنها یک نفر (5.5 درصد) می‌توانست فقط به زبان فرانسوی یا هر دو زبان فرانسه و انگلیسی صحبت کند. این رقم نشان دهنده کاهش تسلط به زبان فرانسه در میان این گروه از سال 2001 است، زمانی که 6.6 درصد از مهاجران خارج از کبک می‌توانستند فقط به زبان فرانسوی یا فرانسوی و انگلیسی صحبت کنند.

همچنین نسبت مهاجرانی که می‌توانستند فقط به زبان انگلیسی، یا انگلیسی و فرانسوی صحبت کنند، بین سال‌های 2001 (93.3 درصد) و 2021 (92.9 درصد) ثابت مانده است.

تعداد مهاجران خارج از کبک در سال 2021 که اولین زبان رسمی آن‌ها، زبان فرانسوی بوده، تنها 102000 نفر بود که کمتر از 1٪ از جمعیت خارج از کبک است.

این آمار نشان می‌دهد در حالی که تعداد انگلیسی زبانان در خارج از کبک همچنان بالاست؛ تعداد فرانسوی زبانان در همان مناطق رو به کاهش است و در اقلیت قرار دارند.

کاهش تعداد فرانسوی زبانان چه تاثیری بر روند مهاجرت دارد؟

کاهش تعداد فرانسوی زبانان چه تاثیری بر روند مهاجرت دارد؟

طبق قانون، دولت کانادا موظف است از وضعیت هر دو زبان رسمی (انگلیسی و فرانسوی) محافظت کند.

دولت باید احترام به زبان انگلیسی و فرانسوی را تقویت کند و امکان توسعه هر دو زبان رسمی در کانادا از جمله ارتقای برابری موقعیت آنها در موسسات و جامعه رسمی کانادا را فراهم کند.

این تعهد عمدتاً بر عهده اداره مهاجرت کانادا است. این وزارت به عنوان بخشی از مأموریت خود برای ترویج زبان فرانسه در خارج از کبک کانادا، یک دسته‌بندی خاص برای فرانسوی زبانان در برنامه‌های مهاجرتی اکسپرس انتری ایجاد کرده است که شامل برنامه اسکیل ورکر فدرال (FSTP)، برنامه اسکیل ترید کانادا (FSWP) و برنامه CEC کانادا است.

در واقع، تا زمان نگارش این مقاله، این تنها دسته اکسپرس انتری است که رشد آن در طول سال‌ها تایید شده است.

در سال 2023، هدف دولت برای مهاجرت فرانسوی زبان به خارج از کبک، 4.4 درصد از کل مهاجران جدید بود که اداره مهاجرت تا 4.7 درصد فراتر رفت.

این وزارت همچنین اعلام کرده است که اهدافش برای مهاجرت فرانسوی زبان به خارج از کبک 6 درصد در سال 2024، 7 درصد برای سال 2025 و 8 درصد برای سال 2026 است.

تسلط به زبان فرانسه و مهاجرت به کانادا

در پایان، اگر به دنبال مهاجرت به کانادا هستید، یادگیری زبان فرانسه می‌تواند یک سرمایه‌گذاری ارزشمند باشد. تسلط به زبان فرانسه به دلیل کمبود فرانسوی زبانان در کانادا، سیاست‌های مهاجرتی حمایتی دولت کانادا و افزایش امتیاز در سیستم اکسپرس انتری، نه تنها شانس شما را برای دریافت اقامت دائم کانادا افزایش می‌دهد، بلکه فرصت‌های شغلی و اجتماعی بسیاری را نیز برای شما فراهم می‌کند.

فرم ارزیابی رایگان مهاجرت به کانادا

منبع: cicnews.com

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها