ارزیابی مدرک تحصیلی (ECA) شانس مهاجرت را افزایش می‌دهد؟

5
ارزیابی مدرک تحصیلی (ECA)چیست؟

ارزیابی مدرک تحصیلی یا ECA یکی از مدارم مورد نیاز در پرونده مهاجرتی است که شانس دریافت ویزا را افزایش می‌دهد. بسیاری از افرادی که می‌خواهند به کانادا مهاجرت کنند، برای واجد شرایط بودن، به ارائه مدرک تحصیلی و معادل‌سازی آن در سیستم آموزشی کانادا نیاز دارند. اینجاست که ارزیابی مدارک تحصیلی یا ECA یک کارکرد حیاتی برای مهاجران دارد و به زمینه‌سازی دستاوردهای آموزشی یک متقاضی برای سیستم مهاجرت کانادا کمک می‌کند. با این حال ECA می‌تواند کاربرد بیشتری از اثبات واجد شرایط بودن شما برای مهاجرت داشته باشد.

ارزیابی مدرک تحصیلی یا ECA چیست؟

ECA سندی است که مدرک تحصیلی بین المللی متقاضیان مهاجرت به کانادا را ارزیابی می‌کند و معادل کانادایی آن را تعیین می‌کند.

متقاضیان می‌توانند ECA را از سازمان‌هایی که توسط IRCC تعیین شده‌اند، از جمله سازمان WES، برای ارزیابی مدارک تحصیلی خود سفارش دهند.

چندین نوع ECA وجود دارد که توسط بسیاری از این سازمان‌ها ارائه می‌شوند، از جمله ECAها برای صدور مجوز و گواهینامه حرفه‌ای، اشتغال، تحصیل هستند.

انتخاب ECA مناسب نیاز و مدرک شما بسیار مهم است.

محتوای ECA - ارزیابی مدرک تحصیلی

محتوای ECA چیست؟

اگرچه تفاوت‌هایی بین ارائه دهندگان خدمات مختلف وجود دارد، یک ECA برای مهاجرت به کانادا به طور کلی شامل اطلاعات زیر است:

  • تأیید سوابق تحصیلی شما
  • تعیین معادل کانادایی مدرک شما
  • شناسایی و شرح اعتبار ارزیابی شده، از جمله:
  • نام و سال مدرک
  • طول برنامه
  • وضعیت و نام موسسه صادر کننده
  • رشته/تخصص

چگونه داشتن ECA روی افزایش شانس مهاجرت تأثیر می‌گذارد؟

ECA علاوه بر اثبات واجد شرایط بودن شما برای یک جریان یا برنامه مهاجرتی، می‌تواند راهی موثر برای افزایش شانس مهاجرت شما نیز باشد. به این دلیل که مدرک تحصیلی معادل‌سازی شده تحت سیستم آموزش کانادا، در سیستم مهاجرت امتیاز دارد و ECAها وسیله اصلی ارزیابی مدارک تحصیلی توسط IRCC هستند .

به عنوان مثال، با نگاهی به نحوه امتیازدهی سیستم جامع رتبه بندی (CRS) برای تحصیلات یک متقاضی، می‌بینیم که هر چه سطح تحصیلات یک متقاضی بالاتر باشد، امتیاز بیشتری به آن‌ها در سیستم تعلق می‌گیرد.

بنابراین، ارزیابی مدرک تحصیلی شما ممکن است شانس شما را برای دریافت دعوت نامه درخواست ITA در سیستم اکسپرس انتری، از طریق افزایش امتیاز کلی شما، افزایش دهد.

ارزیابی مدرک تحصیلی (ECA) -

ارزیابی بیش از یک مدرک

بسیاری از برنامه‌های مهاجرتی از متقاضیان می‌خواهند که فقط گواهی ارزیابی بالاترین مدرک تحصیلی خود را ارائه کنند تا واجد شرایط بودن آنها برای برنامه مهاجرتی مدنظرشان مشخص شود.

با این حال، اگر بتوانید برای سایر مدارک تحصیلی خود گواهی ارزیابی و معادل‌سازی بگیرید، ممکن است سیستم‌های امتیازدهی به مدارک اضافی امتیاز دهند.

دریافت انواع مختلف ECA نیز ممکن است برای متقاضیان بر اساس وضعیت آن‌ها، مفید باشد. به عنوان مثال، یک متقاضی می‌تواند یک ECA  برای مدرک تحصیلی خود درخواست کند تا برای اثبات واجد شرایط بودن در یک برنامه مهاجرتی استفاده کند و علاوه‌بر این، یک ECA نیز برای یک مدرک یا گواهینامه فنی و حرفه‌ای خود درخواست دهد تا برای استخدام از آن استفاده کند.

هر دو درخواست مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و ممکن است به طور مستقیم یا غیرمستقیم در سیستم امتیازدهی مهاجرت، امتیاز بگیرند.

در ادامه این مثال، اگر متقاضی علاوه بر ارائه گواهینامه حرفه‌ای در یک مهارت فنی، مدرک دانشگاهی یا فنی یک ساله نیز ارائه کند، ممکن است هر دو را از طریق انواع مختلف ECA ارزیابی کنند.

اگرچه ممکن است فرد برای گواهینامه حرفه‌ای خود امتیاز تحصیلی اضافی تحت CRS دریافت نکند، اما داشتن یک ECA برای گواهینامه حرفه‌ای می‌تواند راهی مؤثر برای افزایش فرصت‌های شغلی در بازار کار کانادا باشد.

ECA همچنین می‌تواند برای کسانی که در برنامه‌هایی هستند که به دنبال تسریع در کسب مدرک کانادایی در یک حرفه، بر اساس مدارک حرفه‌ای و تحصیلی قبلی خود هستند، مفید باشد.

ارزیابی مدرک تحصیلی (ECA)

این امر به نوبه خود می‌تواند به یک موقعیت شغلی ایمن در کانادا کمک کند که طبق CRS امتیاز نیز می‌گیرد. و ممکن است کسب گواهینامه کانادایی در یک حرفه دارای مجوز را تسریع کند. این امر می‌تواند منجر به واجد شرایط بودن یک فرد برای درخواست تحت برنامه‌های مختلف استانی بسته به وضعیت خود شود و در نتیجه به افزایش شانس مهاجرت آن‌ها کمک کند.

برنامه‌های استانی کانادا، برنامه‌های مهاجرتی هستند که توسط دولت‌های استانی یا منطقه‌ای اجرا می‌شوند و به آن‌ها اجازه می‌دهند تا متقاضیان واجد شرایط را برای مهاجرت به استان خود معرفی کنند. نامزدی‌ها اغلب بر اساس عوامل آموزشی، مهارت‌ها یا سرمایه انسانی آن‌ها ارائه می‌شوند.

فرم ارزیابی رایگان مهاجرت به کانادا

منبع: cicnews.com

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها