اگر پروفایل اکسپرس انتری من منقضی شود چه کار کنم؟

6
اگر پروفایل اکسپرس اینتری من منقضی شود چه کار کنم؟

علی رغم اینکه بسیاری از افراد دعوت نامه درخواست ITA برای اقامت دائم کانادا را دریافت می‌کنند، بسیاری دیگر ممکن است متوجه شوند که پروفایل اکسپرس اینتری آنها بدون دریافت دعوت‌نامه، به تاریخ انقضا نزدیک می‌شود. از آوریل 2024، بیش از 200000 پروفایل در فهرست نامزدهای اکسپرس انتری فدرال وجود دارد. اگر شما جزو افراد موفق هستید که توانسته‌اند دعوتنامه دریات اقامت دائم کانادا را در یافت کنند، می‌توانید در مقاله اقامت دائم کانادا از طریق اکسپرس انتری، درباره مراحل بعدی فرآیند مهاجرت و دریافت اقامت دائم، اطلاعات کامل و جامعی کسب کنید. اما اگر هنوز نتوانسته‌اید دعوتنامه دریافت کنید، این مقاله برای شماست. تا پایان همراه ما باشید.

آیا زمانی که پروفایل اکسپرس اینتری من منقضی شود، اطلاعات من ذخیره می‌شود؟

آیا زمانی که پروفایل اکسپرس اینتری من منقضی شود، اطلاعات من ذخیره می‌شود؟

پاسخ کوتاه به این سوال منفی است. هنگامی که یک پروفایل اکسپرس اینتری منقضی شود، سیستم اطلاعات موجود در آن را ذخیره نخواهد کرد.

یک پروفایل در اکسپرس اینتری برای یک دوره یک ساله معتبر است و این تاریخ در صفحه پروفایل فرد نشان داده شده است. IRCC خاطرنشان می‌کند که در ابتدا قصد داشت اطلاعات نامزدها را ذخیره کند، اما در حال حاضر این امکان وجود ندارد. اگرچه ممکن است در آینده این موضوع تغییر کند، اما در حال حاضر پس از انقضای یک پروفایل در استخر اکسپرس انتری، اطلاعات متقاضی از بین خواهد رفت.

بنابراین، اگر متقاضیان متوجه شوند که پروفایل آن‌ها در حال منقضی شدن است، IRCC به آنها توصیه می‌کند در صورت تمایل به ماندن در استخر، یک پروفایل جدید ایجاد کنند. همچنین به آن‌ها توصیه می‌شود که برای سهولت ورود مجدد، اطلاعات پروفایل خود را به‌صورت کپی یا اسکرین شات ذخیره کنند.

چگونه می‌توانم یک پروفایل جدید در اکسپرس اینتری ایجاد کنم؟

چگونه می‌توانم یک پروفایل جدید در اکسپرس اینتری ایجاد کنم؟

ایجاد یک پروفایل جدید در سیستم اکسپرس انتری یک فرآیند ساده و مشابه با ایجاد پروفایل اولیه در استخر است . هر چند قوانین خاصی باید رعایت شوند.

قابل ذکر است که یک متقاضی نمی‌تواند چندین پروفایل در مجموعه اکسپرس اینتری داشته باشد. بنابراین، اگر پروفایل قدیمی متقاضی در حال انقضا است و می‌خواهد همچنان در استخر باقی بماند، ابتدا باید پروفایل قبلی خود را حذف کند و سپس یک پروفایل جدید بسازد.

برای حذف پروفایل از استخر اکسپرس اینتری مراحل زیر را طی کنید:

  • وارد حساب کاربری شوید.
  • در صفحه اصلی به ” View the applications submitted” بروید.
  • روی حذف پروفایل (Withdraw profile) کلیک کنید.

چگونه می‌توانم امتیاز بیشتری در استخر اکسپرس انتری کسب کنم؟

چگونه می‌توانم امتیاز بیشتری در استخر اکسپرس انتری کسب کنم؟

کسب امتیاز بیشتر و افزایش شانس دریافت ITA از IRCC یک نکته مهم برای کسانی است که در اکسپرس انتری پروفایل دارند. همه متقاضیان داخل مجموعه اکسپرس اینتری بر اساس سیستم رتبه بندی جامع (CRS) ارزیابی می‌شوند.

CRS بر اساس عوامل سرمایه انسانی، تحصیلات، تجربه کاری و موارد دیگر به متقاضیان امتیاز می‌دهد. از آنجایی که هر قرعه کشی در سیستم به یک امتیاز CRS قطعی متصل است، افزایش امتیاز پروفایل یک متقاضی می‌تواند راهی مؤثر در افزایش شانس آن‌ها برای دریافت ITA باشد.

برای این منظور، متقاضیان اکسپرس انتری که می‌خواهند امتیاز CRS خود را افزایش دهند می‌توانند کارهای زیر را انجام دهند:

  • افزایش مهارت زبان در زبان انگلیسی یا فرانسوی
  • افزایش سطح تحصیلات با گرفتن مدرک اضافی، یا ارزیابی یک مدرک خارجی اضافی.
  • دریافت یک پیشنهاد شغلی (job offer)
  • دریافت نامزدی استانی
  • افزایش تجربه کاری
  • افزایش امتیاز با استفاده از امتیازات همسر

اگر برایتان سوال پیش آمده است که داشتن همسر در اکسپرس اینتری تاثیر دارد؟ باید بگوییم که از طریق همسر یا پارتنر نیز می‌توانید امتیازات خود را افزایش دهید. زیرا به متقاضی اصلی از طریق تحصیلات، مهارت زبان، تجربه کاری، داشتن خویشاوند در کانادا، جاب آفر و غیره همسر یا پارتنر نیز امتیاز تعلق می‌گیرد.

علاوه بر افزایش نمرات CRS، متقاضیان ممکن است واجد شرایط برای قرعه کشی‌های مبتنی بر دسته، تحت سیستم اکسپرس اینتری باشند. این قرعه کشی‌ها متقاضیان را بر اساس فاکتورهای موردنیاز اداره مهاجرت مانند مهارت در زبان فرانسه یا داشتن تجربه حرفه‌ای در مشاغل مورد تقاضا انتخاب و دعوتنامه ارسال می‌کنند.

فرم ارزیابی رایگان مهاجرت به کانادا

منبع: cicnews.com

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها