مهاجرت به کانادا

مهاجرت به کانادا
بروز رسانی 16 اردیبهشت 1403
مهاجرت به کانادا
Author picture

در این مقاله به طور کامل و جامع روش‌های مهاجرت کانادا به صورت متن،‌ ویديو و فیلم قرار خواهد گرفت.
سوالات خود را از قسمت نظرات از وای ال جی بپرسید.

مهاجرت به کانادا با توجه به برنامه‌های مهاجرتی مختلفی که دولت این کشور برنامه‌ریزی کرده است، هدف افراد زیادی شده است و به دنبال تکمیل شرایط مهاجرت خود هستند تا بتوانند در کشور کانادا با رفاه بیشتری زندگی کنند و آینده‌ی مطلوبی بسازند. در این مقاله به طور مفصل درباره شرایط مهاجرت به کانادا، روش‌های مهاجرت و هزینه‌های مورد نیاز صحبت می‌کنیم،‌ با وای ال جی همراه باشید.

شرایط مهاجرت به کانادا در سال 2024

دولت کانادا تصمیم دارد تا سال 2025، یک میلیون و 500 هزار مهاجر را در کشور خود بپذیرد. عددی وسوسه برانگیز که هر کسی را برای مهاجرت به کانادا ترغیب می‌کند. اما مهاجرت به کانادا ساده نیست و شرایطی دارد که باید مطابق آن عمل کنید.

شرایط مهاجرت به کانادا در سال 2024 این است که تغییرات شرایط شما باید شامل یکی از برنامه‌های مهاجرتی کانادا باشد. شما می‌توانید با توجه به شرایط خود از برنامه‌هایی مانند کارکنان ماهر، سرمایه‌گذاری، خانواده، تحصیل و غیره استفاده کنید.

دولت کانادا بر اساس عواملی مانند تسلط به زبان انگلیسی و فرانسوی، سابقه کاری، سن، مدارک تحصیلی و غیره به فرد متقاضی امتیاز می‌دهد و هر چه عدد بالاتری کسب کنید، احتمال موفقیت شما در پذیرش درخواست ویزا، بیشتر خواهد شد.

تمکن مالی یکی از موارد مهم شرایط مهاجرت به کانادا در سال 2023 است. شما باید بتوانید ثابت کنید که می‌توانید هزینه‌های زندگی و یا تحصیل خود را بپردازید. اگر با خانواده مهاجرت می‌کنید، مبلغ تمکن مالی افزایش پیدا می‌کند.

انواع مهاجرت به کانادا

روش‌های متعدد و متفاوتی برای مهاجرت به کانادا وجود دارد. انواع روش‌های مهاجرت به کانادا به طور کلی شامل موارد زیر است:

  • مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل
  • مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل فرزندان
  • مهاجرت به کانادا از طریق کاری
  •  مهاجرت به کانادا از طریق برنامه نیروی کار ماهر
  • مهاجرت به کانادا از طریق اسکیل ورکر استان‌ها
  • مهاجرت به کانادا با مدرک فنی حرفه‌ای
  • مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه‌گذاری
  • مهاجرت به کانادا از طریق برنامه‌های کارآفرینی استان
  • مهاجرت به کانادا از طریق استارتاپ
  • مهاجرت به کانادا از طریق خود اشتغالی
  • مهاجرت به کانادا از طریق توریستی
  • مهاجرت به کانادا از طریق اسپانسرشیپ
  • مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج
  • مهاجرت به کانادا از طریق برنامه آتلانتیک
  • مهاجرت فرانسوی زبانان به کانادا
  • مهاجرت به کانادا از طریق تجربه کانادایی
  • مهاجرت به کانادا از روش تجربه کبک

در ادامه به مهم‌ترین روش‌های مهاجرت به کانادا می‌پردازیم.

مهاجرت به کانادا از طریق ثبت شرکت

با ثبت شرکت در کانادا می‌توانید کسب و کار خود را در کانادا گسترش دهید و یا ایده‌های نوآورانه خود را اجرا کنید. مهاجرت به کانادا از طریق ثبت شرکت به شما امکان دریافت اقامت دائم کانادا را می‌دهد.

رسیدگی به پرونده‌های ثبت شرکت به سرعت انجام می‌شود، همسرتان ویزای کاری دریافت می‌کند، فرزندان زیر 18 سال می‌توانند رایگان تحصیل کنند، نرخ مالیات پایینی پرداخت خواهید کرد و نیازی به هماهنگی مدرک تحصیلی و کسب و کارتان ندارید. برای مهاجرت به کانادا از طریق ثبت شرکت، داشتن بیزینس پلن قوی و قانع‌کننده اهمیت بسیار زیادی دارد.

اگر قصد سرمایه‌گذاری غیر فعال مانند خرید ملک دارید، کانادا گزینه مناسبی نیست.

مهاجرت به کانادا از طریق استارت آپ

دولت کانادا به دنبال جذب خلاقیت و نوآوری است تا اقتصاد خود را بزرگ‌تر کند و ایده‌های جهانی را به اجرا درآورد. اگر ایده خلاقانه‌ای دارید، می‌توانید با دریافت نامه حمایت مالی از یکی از سازمان‌های مورد تایید دولت کانادا، از طریق برنامه استارت آپ به کشور کانادا مهاجرت کنید.

از طریق ویزای استارت آپ کانادا، مجوز کار با اعتبار سه ساله دریافت می‌کنید. با این ورک پرمیت می‌توانید تا زمان دریافت اقامت دائم در کانادا کار کنید. البته درخواست‌های اقامت دائم ظرف یک سال بررسی می‌شوند.

سازمان‌های مورد تایید دولت کانادا که از پروژه‌های استارت آپ حمایت مالی می‌کنند، شامل ونچر کپیتال، انجل اینوستر و انکاباتور هستند که طبق شرایط خود از ایده استارت آپ شما حمایت می‌کنند.

داشتن آیلتس 5، حداقل یک سال تحصیل دانشگاهی، تمکن مالی حداقل به مدت 6 ماه و عدم سوءپیشینه و مشکل پزشکی از شرایط دریافت ویزای استارت آپ است.

مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس انتری

اکسپرس انتری سیستم امتیازدهی است که با هدف مدیریت برنامه‌های مهاجرتی کاری در سال 2015 راه‌اندازی شده است. اکسپرس انتری سریع‌ترین راهی است که می‌توانید به کانادا مهاجرت کنید. هر چه امتیاز بیشتری کسب کنید، سریع‌تر اقامت دائم کانادا را دریافت خواهید کرد. امتیازات شما بر اساس مدرک تحصیلی، سن، نمره زبان، تجربه کاری، داشتن جاب آفر و شرایط همسرتان در صورت تاهل تعیین می‌شود.اکسپرس انتری شامل برنامه‌های مهاجرتی اسکیل ورکر، تجربه کانادایی، اسکیل ترید و اکسپرس انتری استانی است.

مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل

هزینه تحصیل در کانادا نسبت به انگلستان، آمریکا و استرالیا ارزان‌تر است. این مساله باعث شده مقصد مهاجرت تحصیلی بسیاری از افراد باشد. دانشگاه‌های این کشور از نظر علمی رتبه بالایی داشته و امکانات به روزی در اختیار دانشجویان می‌گذارد تا بتوانند دانش تخصصی در رشته تحصیلی خود را به دست آورند.

فاند و بورسیه‌های تحصیلی نیز به دانشجویان ارائه می‌شود. برای تحصیل در رشته‌های پزشکی و مهندسی باید 28 هزار دلار در سال هزینه کنید. رشته‌های مدیریت و کسب و کار 24 هزار دلار هزینه تحصیلی دارند. رشته‌های هنری و علوم انسانی شهریه بسیار کمتری دارند.

حتما بخوانید: ویزای تحصیلی کانادا

مهاجرت به کانادا از طریق ویزای کارآفرینی

ثبات اقتصادی و رفاه اجتماعی شرایط خوبی در کانادا ایجاد کرده است تا افراد کارآفرین به دنبال مهاجرت به کانادا از طریق ویزای کارآفرینی باشند. حوزه‌های شغلی پررونق در کانادا شامل بازاریابی و فروش، امور تدارکات، فناوری اطلاعات، امور مالی، پزشکی، تولید و مهندسی هستند که کارآفرینان می‌توانند با ورود به هر یک علاوه‌بر کسب سود در بازار آزاد کانادا، فرصت‌های شغلی برای کانادایی‌ها فراهم کنند. از این نظر کارآفرینان بسیار مورد توجه دولت کانادا هستند و آن‌ها با ارائه تسهیلات از کارآفرینان حمایت می‌کنند.

در موضوع مهاجرت به کانادا از طریق ویزای کارآفرینی، بیزینس پلن نقش مهمی دارد. کارشناسان اداره مهاجرت کانادا به طور دقیق جزییات بیزینس پلن را بررسی می‌کنند و میزان سوددهی بیزینس برای آن‌ها اهمیت ویژه‌ای دارد. فرد متقاضی باید کارشناسان را متقاعد کند که بیزینس او ارزش اقتصادی برای کشور کانادا دارد.

حتما بخوانید: ویزای کارآفرینی کانادا

مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه‌گذاری

دولت کانادا با ثبات اقتصادی، سیاست پایدار و ارائه تسهیلات در تلاش برای جذب سرمایه‌های خارجی است. افرادی که به دنبال توسعه کسب و کار خود هستند و یا قصد سرمایه‌گذاری در پروژه‌های اقتصادی را دارند می‌توانند از شرایط عالی کشور کانادا بهره ببرند.

حداقل مبلغ مورد نیاز برای سرمایه‌گذاری در کانادا 100 هزار دلار کانادا است. سرمایه‌گذاری در کانادا ریسک پایینی دارد، روند آن آسان و سریع بوده و نرخ مالیات پایینی دارد.

از طریق کارآفرینی، خوداشتغالی، استارت آپ و ثبت شرکت می‌توانید در کانادا سرمایه‌گذاری کنید.

مهاجرت به کانادا از طریق اسپانسرشیپ

فرد بالای 18 سال که مقیم دائم کاناداست و یا شهروند این کشور محسوب می‌شود، می‌تواند تحت شرایطی برای افراد خاص اقامت دائم کانادا بگیرد و آن‌ها را به این کشور بیاورد.

همسر، پدر و مادر، مادربزرگ و پدربزرگ، فرزندان و سایر افراد واجد شرایط شامل این برنامه مهاجرتی هستند.

فرد مقیم دائم کانادا و یا شهروند کانادایی به عنوان اسپانسر وظیفه دارد در مدت زمان مشخصی، هزینه‌های زندگی فرد را تامین کند و به آن‌ها مجوز کار و تحصیل نیز داده می‌شود.

این روش شرایطی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

فردی که اسپانسر همسرش می‌شود، حتی در صورت جدایی نیز نمی‌تواند تا 5 سال بعد، اسپانسر همسر دیگری شود.

مدت زمانی که فرد اسپانسر باید برای تامین هزینه‌های زندگی همسر خود متعهد شود، سه سال است.

اگر فرد اسپانسر جرمی مرتکب شود که مجازات آن 10 سال زندان باشد، ویزای اسپانسرشیپ مورد تعهد او تعلیق خواهد شد.

مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج

سریع‌ترین راه برای مهاجرت به کانادا، ازدواج است. غیر کانادایی‌ها می‌توانند چه از خارج کانادا چه در داخل کانادا با ویزای تحصیلی، کاری یا توریستی، با یک شهروند کانادایی و یا مقیم دائم این کشور ازدواج کنند. آن‌ها ابتدا اقامت دائم و سپس شهروندی کانادا را دریافت می‌کنند.

این برنامه از طریق اسپانسرشیپ انجام می‌شود و شرایط خاصی برای دو طرف ایجاد در نظر گرفته است.

فرد اسپانسر باید در کانادا زندگی کند، به دولت بدهکار نباشد و تعهد دهد که از دولت کمک مالی دریافت نکند. نیازی به اثبات تمکن مالی نیست.

همسر فرد نیز باید از نظر پزشکی مشکلی نداشته باشد و سوء پیشینه‌ای نداشته باشد.

صوری نبودن ازدواج برای دولت کانادا بسیار مهم است و باید رابطه پارتنری ثابت شود.

مهاجرت به کانادا از طریق کشاورزی

برنامه مهاجرتی کانادا (Agri-Food) به تحصیلات و مدرک زبان نیاز ندارد. تجربه کاری، تمکن مالی و جاب آفر لازمه دریافت ویزای مهاجرتی کشاورزی است.

کانادا در بخش کشاورزی با کمبود نیروی کار مواجه است و هدف از این برنامه کشاورزی، جبران کمبودها در بخش صنایع غذایی است.

دو سال پس از ورود به کشور کانادا از طریق ویزای کشاورزی می‌توانید اقامت دائم دریافت کنید. این برنامه تا ماه می سال 2025 باز است و پرونده‌های درخواست ویزای آن بررسی می‌شوند.

داشتن تجربه کار کشاورزی معتبر، جاب آفر و تمکن مالی از شرایط مهم دریافت این ویزاست. داشتن دانش زبانی حداقلی و مدرک تحصیلی امتیاز فرد را افزایش داده و شانس موفقیت او را بیشتر می‌کند.

تجربه کاری فرد باید حداقل یک سال در سه سال گذشته باشد، تمام وقت باشد و تحت مجوز LMIA باشد. جاب آفر فرد نیز باید حداقل دستمزد مجاز را داشته باشد. مدرک تحصیلی حداقل دیپلم و دانش زبانی در سطح CLB 4 باشد.

مهاجرت فرانسوی زبانان به کانادا

هر چه زبان‌های بیشتری بلد باشید، فرصت‌های شغلی بیشتر و بهتری به دست می‌آورید. در کشور کانادا که کشوری دو زبانه محسوب می‌شود، تسلط بر زبان فرانسوی، علاوه‌بر زبان انگلیسی، درآمد بیشتری برای شما به ارمغان خواهد آورد.

همچنین امتیاز شما در سیستم اکسپرس انتری را افزایش خواهد داد و شرایط مهاجرت را راحت‌تر خواهد کرد.

دولت کانادا در تلاش است نسبت جمعیت انگلیسی و فرانسوی کانادا را حفظ کند تا این کشور همچنان دو زبانه باقی بماند.

داشتن جاب آفر و دانش زبان فرانسه در سطح B1 از شرط‌های اصلی برای اخذ ویزای کاری و مهاجرت به کانادا از طریق زبان فرانسه است.

فعلا و به مدت 2 سال افرادی که به زبان فرانسه مسلط هستند می‌توانند در کدهای شغلی مختلف کانادا به جز مشاغل کشاورزی، جاب آفر دریافت کنند.

تسلط بر زبان فرانسه 25 امتیاز به کل امتیازات شما اضافه می‌کند که با 25 امتیاز زبان انگلیسی، در مجموع 50 امتیاز باارزش دریافت می‌کنید.

برنامه مهاجرتی نیروی کار ماهر کبک، اکسپرس انتری، اسکیل ورکر، مشاغل فنی و حرفه‌ای و تجربه کانادایی برنامه‌هایی هستند که می‌توانید با تسلط بر زبان فرانسه، از طریق آن‌ها مهاجرت کنید.

مهاجرت به کانادا از طریق تجربه کانادایی

اگر در کانادا سابقه کاری دارید، می‌توانید از طریق برنامه CEC به کانادا مهاجرت کنید. این برنامه از برنامه‌های اصلی اکسپرس انتری است که می‌توانید در مدت 6 ماه اقامت دائم دریافت کنید.

برای مهاجرت از طریق تجربه کانادایی، به جاب آفر نیاز ندارید، می‌توانید در هر استان کانادا به جز کبک زندگی کنید، مراحل آن به صورت آنلاین انجام می‌شود و هزینه کمتری نسبت به سایر روش‌ها دارد.

افرادی که بعد از تحصیل در کانادا، ویزای کار یک ساله دریافت کرده‌اند، افرادی که جاب آفر داشته و یک سال در کانادا کار کرده‌اند، افرادی که به عنوان همسر ویزای کار دریافت کرده‌اند می‌توانند از این برنامه مهاجرتی برای گرفتن اقامت دائم استفاده کنند.

مراحل مهاجرت به کانادا

مراحل مهاجرت به کانادا بر اساس برنامه مهاجرتی مورد نظر فرد متفاوت است،به عنوان مثال برنامه مهاجرتی کشاورزی نیاز به سفر تحقیقی اجباری دارد. اما به طور کلی شما باید ابتدا مدارک هویتی، مدارک تحصیلی و گواهینامه‌های مهارتی، اسناد اثبات تمکن مالی، گزارش‌های پزشکی و عدم سوء پیشینه را ترجمه و ارائه کنید.

در مهاجرت به کانادا از طریق کارآفرینی به گزارش بیزینس پلن نیاز دارید که اهمیت بسیاری دارد. در صورت مهاجرت تحصیلی نیز به نامه پذیرش دانشگاه نیاز دارید.

پس از ارسال مدارک مورد نیاز به اداره مهاجرت کانادا، پرونده شما بررسی می‌شود و ممکن است به مصاحبه حضوری نیاز پیدا کنید تا با درخواست شما موافقت شود.

اولین قدم برای مهاجرت به کانادا

اولین قدم برای مهاجرت به کانادا، بررسی برنامه‌های مهاجرتی کشور کاناداست. سپس شرایط خود را با برنامه‌های موجود تطبیق دهید تا به بهترین روش برای مهاجرت برسید. تحقیقات خود را کامل کنید تا روش بهتر را بیابید و بتوانید زندگی باکیفیتی در کانادا داشته باشید.

مشاوران و وکلای مهاجرت نیز می‌توانند به شما کمک کنند تا بر اساس واقعیت و متناسب با شرایط خود تصمیم بگیرید و پروسه مهاجرت راحت‌تری داشته باشید.

همچنین شهر محل زندگی نیز نقش مهمی در مهاجرت دارد. کانادا استان‌های مختلفی دارد که از نظر هزینه زندگی متفاوت هستند. اگر شهری که برای زندگی انتخاب می‌کنید، جزء شهرهای گران قیمت باشد، ممکن است برای هزینه‌هایی نظیر مسکن به بودجه زیادی نیاز پیدا کنید. در صورتی که شهرهایی با هزینه زندگی کمتر وجود دارند که می‌توانید با زندگی در آن‌ها، در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید.

شرایط سنی مهاجرت به کانادا

کانادا کشوری سالخورده است؛ به همین دلیل در برنامه‌های مهاجرتی بیشتر به دنبال جذب نیروهای جوان است تا جمعیت خود را جوان کند.

با این حال محدودیت و شرایط برای مهاجرت به کانادا وجود ندارد و هر کسی در برنامه مهاجرتی متناسب با شرایط خود می‌تواند برای مهاجرت به کانادا اقدام کند.

توجه به نکته ضرورت دارد که سیستم مهاجرت کانادا بر اساس امتیازاتی است که فرد کسب می‌کند، پس ممکن است در برخی برنامه‌های مهاجرتی مثل تحصیل در کانادا سن شما امتیاز کمی داشته باشد.

افراد بین سنین 25 تا 35 بیشترین امتیاز را از سن خود دریافت می‌کنند. داشتن تجربه کاری بالا و دانش زبانی قوی می‌تواند پایین بودن امتیاز سن را تا حد زیادی جبران کند.

تبدیل اقامت موقت به دائم در کانادا

اگر برای تحصیل به کانادا رفته‌اید و یا مشغول کار هستید، اقامت شما موقت است. اگر تصمیم دارید در کانادا زندگی کنید، باید اقامت خود را از موقت به دائم تبدیل کنید تا بتوانید با خیال راحت در این کشور زندگی کنید.

با وجود اینکه زمان درخواست ویزای تحصیلی باید ثابت کنید که پس از اتمام تحصیلات به کشور مبدا بازخواهید گشت، پس از پایان تحصیلات می‌توانید جاب آفر دریافت کنید و با اقامت موقت در این کشور زندگی کنید. سپس از طریق برنامه مهاجرتی تجربه کانادایی، انتخاب استانی و یا برنامه تجربه کبک درخواست اقامت دائم خود را ارسال کنید.

برنامه تجربه کبک به افرادی اختصاص دارد که در شهر کبک به تحصیل مشغول هستند. اگر پس از تحصیل بتوانید در کنار دانش تحصیلی، مهارت و تجربه نیز کسب کنید، به راحتی می‌توانید اقامت دائم بگیرید.

اگر با ویزای کاری وارد کانادا شده‌اید، می‌توانید با پیشنهاد استخدام دائمی کارفرمای کانادایی، از طریق برنامه اسکیل ورکر برای دریافت اقامت دائم اقدام کنید. با گرفتن حداقل 67 امتیاز از طریق سن، تحصیلات، تجربه، نمره زبان و غیره می‌توانید در سیستم اسکیل ورکر اقامت دائم دریافت کنید.

بهترین روش مهاجرتی به کانادا برای ایرانیان

بهترین روش مهاجرتی به کانادا برای ایرانیان، برنامه مهاجرتی تحصیلی است. با تحصیل در کانادا شانس بیشتری برای ساختن زندگی مطلوب و آینده بهتر در کانادا خواهید داشت. همچنین ورود به بازار کار نیز راحت‌تر شده و موقعیت‌های شغلی بهتری به دست خواهید آورد. با این حال همان‌طور که پیشتر گفتیم‌؛ بهترین روش مهاجرتی برای هر شخص، همان روشی است که متناسب با شرایط او باشد تا بتواند مهاجرت راحت‌تری را تجربه کند.

پول مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا

مهاجرت پروسه‌ای زمان‌بر است که به پول زیادی نیاز دارد. چرا که شما باید زندگی جدیدی در یک کشور جدید بسازید. هزینه‌های پروسه دریافت ویزا، هزینه‌های زندگی در کشور جدید و هزینه‌هایی که در این مسیر باید صرف کنید، هزینه‌هایی هستند که لازم است برنامه‌ریزی دقیقی برای آن‌ها داشته باشید.

اخذ ویزای تحصیلی شامل هزینه‌های زیر است:

  • درخواست ویزا: 150 دلار
  • هزینه‌های ترجمه مدارک و اسناد: 250 دلار
  • شهریه دانشگاه: دوره کارشناسی 34 هزار دلار، کارشناسی ارشد 22 هزار دلار و دکترا 86 هزار دلار
  • بیمه: 600 تا 100 دلار سالانه
  • توانایی مالی: 11 هزار دلار برای یک سال

هزینه گرفتن ویزای کاری حدود 13 هزار دلار برای فرد متقاضی است که برای هر نفری که به عنوان خانواده همراه او مهاجرت می‌کند، حدود 4 هزار دلار افزوده می‌شود.

مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری نیز شامل روش‌های مختلف است که کمترین آن ثبت شرکت با هزینه 75 هزار دلار است و در برنامه‌های استانی به 800 هزار دلار نیز می‌رسد.

هزینه بررسی پرونده‌های اقامت موقت کانادا

ویزاهای توریستی، دانشجویی، سوپرویزا، دیپلماتیک، بیزینس، زایمان در کانادا، اهداء عضو و ویزای تسهیلی از ویزاهایی هستند که به صورت موقت صادر می‌شوند.

برخی از هزینه‌های ویزای اقامت کانادا شامل موارد زیر است:

  • مجوز الکترونیکی سفر: 7 دلار
  • ویزای نیروی کار ماهر: 156 دلار
  • ویزای تحصیلی: 150 دلار
  • مجوز اقامت موقت: 200 دلار

هزینه تمدید ویزای تحصیلی 350 و ویزای کاری 355 دلار کانادا است.

این تنها بخشی از هزینه دریافت اقامت موقت است. هزینه‌های پروسه ارسال درخواست ویزا شامل عکس بیومتریک 85 دلار است که به هزینه‌های اولیه افزوده می‌شود. به طور کلی برنامه‌ریزی مالی برای مهاجرت ضروری است و به شما کمک می‌کند با آرامش خاطر بیشتری پروسه مهاجرت را طی کنید.

مدارک لازم برای مهاجرت به کانادا

مدارک لازم برای مهاجرت به کانادا

هر برنامه مهاجرتی در کانادا، مدارک مخصوصی را نیاز دارد. برخی مدارک همگانی است و برای هر برنامه مهاجرتی لازم می‌باشد. مثل:

ترجمه شناسنامه، پاسپورت، کارت ملی، کارت پایان خدمت، سند ازدواج، مدرک تحصیلی، گواهی عدم سوء پیشینه، اسناد اثبات تمکن مالی.

نامه پذیرش دانشگاه، بیزینس پلن، نامه حمایت مالی سازمان‌های مورد تایید در برنامه مهاجرتی کارآفرینی و استارت آپ، سابقه کار و مواردی از این دست، مدارکی هستند که با توجه به برنامه مهاجرتی مدنظر خود باید تهیه کنید.

چقدر طول می‌کشد به کانادا مهاجرت کنیم؟

از سوالات پرتکرار درباره مهاجرت به کانادا این است که مهاجرت ما چقدر زمان می‌برد. پرونده‌های درخواست ویزا توسط اداره مهاجرت کانادا و کارشناسان آن مورد بررسی قرار می‌گیرند. طبیعی است که روند آن زمان‌بر شود. روش مهاجرتی نیز تاثیر مستقیم بر مدت زمان مهاجرت دارد.

پرونده درخواست ویزاهای تحصیلی و دانشجویی معمولا بین 2 تا 8 ماه زمان نیاز دارند تا نتایج آن‌ها اعلام شود.

  • ویزای توریستی: بیشتر از 3 ماه
  • ویزای کاری: 8 ماه
  • درخواست ویزای کاری از داخل کانادا: 2 ماه تا 6 ماه
  • ویزای نیروی کار ماهر: بیشتر از 2 سال
  • ویزای استارت آپ: حدود 3 سال
  • ویزای اسپانسرشیپ همسر: یک سال و نیم
  • ویزای اسپانسرشیپ پدر و مادر و یا پدربزرگ و مادربزرگ: بیش از 3 سال

داشتن وکیل در پروسه مهاجرت الزامی است؟

داشتن وکیل برای مهاجرت به کانادا الزام قانونی ندارد اما با توجه به اینکه هزینه‌های بسیاری برای تکمیل پرونده درخواست ویزا انجام می‌شود و کوچک‌ترین نقصی می‌تواند موجب ریجکت شدن درخواست ویزا شود، بهتر است از تجربیات و دانش وکیل مهاجرت استفاده کنید تا پروسه مهاجرت راحت‌تر طی شود و نگرانی‌ای برای اپلای، نامه‌نگاری‌ها و سایر امور نداشته باشید.

سوالات متداول مهاجرت به کانادا

پاسخ به سوالات متداول مهاجرت به کانادا

آیا می‌توان از طریق تحصیل فرزند برای مهاجرت به کانادا اقدام کرد؟

اگر فرزند زیر 18 سال شما از مدارس و کالج‌های کانادا نامه پذیرش دریافت کرده باشد، شما می‌توانید به عنوان قیم قانونی او را همراهی کنید. به همین منظور دولت کانادا ویزای گاردین را برای شما صادر می‌کند تا بتوانید در کنار فرزندتان باشید.

با توجه به سیستم آموزشی پیشرفته کانادا، تحصیل فرزندان از سنین پایین و در مدارس کانادا بستر بسیار خوبی برای پیشرفت آن‌ها در آینده ایجاد می‌کند.

داشتن فامیل و بستگان در کانادا به پروسه مهاجرت کمکی می‌کند؟

در برنامه‌های مهاجرتی کانادا داشتن خویشاوند و یا فامیل درجه یک و دو امتیاز شما را افزایش خواهد داد.

ویدئوهای مربوط به مهاجرت به کانادا

چگونه اقامت دائم کانادا دریافت نماییم؟

راهنمای کامل مهاجرت به کانادا از طریق استانهای آتلانتیک - رازهای موفقیت!

آخرین پادکستهای مهاجرتی

وای ال جی را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

آخرین اخبار
موفقیت گروه حقوقی یزدانی در دادگاه فدرال – اعتراض به رد ویزای کار C11 و نقض تصمیم اداره مهاجرت کانادا 20 ساعت قبل
سه استان انتاریو، مانیتوبا و بریتیش کلمبیا از نامزدهای PNP دعوت کردند. 13 اردیبهشت 1403
محدودیت پذیرش دانشجو بین‌المللی در 13 کالج انتاریو در سال 2024 12 اردیبهشت 1403
مهاجرت در سنین کودکی؛ تحصیلات بالاتر و درآمد بیشتر 11 اردیبهشت 1403
صدور 2095 دعوتنامه اقامت دائم در آخرین قرعه کشی اکسپرس انتری 11 اردیبهشت 1403
اگر پروفایل اکسپرس انتری من منقضی شود چه کار کنم؟ 10 اردیبهشت 1403
ارزیابی مدرک تحصیلی (ECA) شانس مهاجرت را افزایش می‌دهد؟ 10 اردیبهشت 1403
کدام مشاغل کانادایی برای استخدام نیاز به گواهی عدم سوء پیشینه دارند؟ 9 اردیبهشت 1403
جذب 100 کارآفرین از طریق پایلوت کارآفرینی استان انتاریو 8 اردیبهشت 1403
راهنمای جامع فرصت‌های کشاورزی در کانادا: از اقامت تا سرمایه‌گذاری 7 اردیبهشت 1403
ادعای پناهندگی در کانادا؛ آنچه باید بدانید! 6 اردیبهشت 1403
آیا امکان لغو نامزدی استانی کانادا از طرف استان وجود دارد؟ 6 اردیبهشت 1403
سهمیه مجوزهای تحصیلی برای استان‌های کانادا 5 اردیبهشت 1403
چگونه با ویزای کار خوداشتغالی به کانادا مهاجرت کنم؟ 4 اردیبهشت 1403
اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظرات
بیشترین رأی
تازه‌ترین قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نورمن
نورمن
5 ماه قبل

تشکر برای مقاله جامع و کامل برای مهاجرت به کانادا